De ce au vedetele TV salarii de invidiat? Răspunsul este, evident, unul de raţiuni economice şi ţine de veniturile pe care le au posturile TV de pe urma lor. Paginademedia a calculat câţi bani au câştigat din publicitate emisiunile prezentate de vedetele posturilor de televiziune.
Transferul lui Cătălin Măruţă de la TVR la Pro TV s-a dovedit o mişcare inspirată. În nouă luni, emisiunea prezentată de el a adus din publicitate peste cinci milioane de euro şi se află pe primul loc în topul paginademedia.
În top 10 urmează Andreea Esca, Gabriela Cristea, cârcotaşii Huidu şi Găinuşă şi Mircea Radu. Emisiunea Mihaelei Rădulescu, poate vedeta cu notorietatea cea mai mare este pe locul opt după încasările din publicitate.
Mircea Badea este “omul de (aproape) un milion de euro”. În gura presei a adus trustului familiei Voiculescu 905.000 de euro. Cu cheltuieli mai mici, Badea a atras venituri din reclamă mai mult decât producţii mai scumpe precum Te pui cu blondele.
Calculul paginademedia a ţinut cont de aşa-numitele GRP-uri (puncte de audienţă, în limbaj profesional), termen de referinţă în vânzarea publicităţii TV. Perioada analizată este ianuarie-septembrie 2008. De menţionat că din încasările de publicitate se acoperă şi costurile emisiunii (onorariul vedetei şi cheltuielile de producţie). Audienţele sunt pentru mediul urban.
1. Cătalin Măruţă (Happy Hour) - 5,2 milioane euro
Audienţa medie pe emisiune - 308.000 telespectatori
Nr. emisiuni - 206
Media pe emisiune - 25.000 de euro
Adrian Sârbu a câştigat pariul cu “noul Teo”. Măruţă intră acum pe intervalul orar dominat înainte de Teo Trandafir, iar audienţa bună se traduce prin încasări mari de publicitate.
2. Andreea Esca (Ştirile Pro TV) - 4,2 milioane euro
Audienţa medie pe emisiune - 541.000 persoane
Nr. emisiuni - 196
Media pe emisiune - 21.500 euro
Salariul “legendar” al Andreei Esca este justificat încasările din reclamele difuzate de Ştirile Pro TV. Dacă veniturile din publicitate se pot estima, salariul Andreei este încă bine ţinut la secret de postul TV. Ziarul "Cotidianul" avansa în vară un salariu de 40.000 de euro pentru Andreea Esca.
3. Gabriela Cristea (Noră pentru mama) - 2,6 milioane euro
Audienţa medie pe emisiune - 160.000 persoane
Nr. emisiuni - 547
Media pe emisiune - 4.700 euro
Gabriela Cristea s-a dovedit a fi unul din “motoarele” Kanal D, post lansat anul trecut. Al doilea “motor”, campionatul intern de fotbal, a fost pierdut între timp. Deşi postul TV nu este în top 3 ca audienţă, performanţele programului Noră pentru mama o aduce pe Cristea pe podiumul încasărilor. Emisiunea era difuzată şi de trei ori pe zi, ceea ce justifică numărul mare al difuzărilor.
4. Şerban Huidu şi Mihai Găinuşă - 1,9 milioane euro
Audienţa medie pe emisiune - 399.000 telespectatori
Nr. emisiuni - 43
Media pe emisiune - 44.300 euro
Cronica Cârcotaşilor îi aduce pe Huidu şi Găinuşă în top. Este una din cele mai longevive emisiuni ale Prima TV.
5. Mircea Radu (Din dragoste) - 1,7 milioane euro
Audienţa medie pe emisiune - 498.000 persoane
Nr. emisiuni - 43
Media pe emisiune - 39.500 euro
Emisiunea prezentată de Mircea Radu domină audienţele marţi seara. Iar la aproape jumătate de milion de persoane rating, şi publicitatea este pe măsură.
6. Teo (Teo live) - 1,5 milioane euro
Audienţa medie pe emisiune - 77.000 persoane
Nr. emisiuni - 151
Media pe emisiune - 10.200 de euro
Teo este departe de performanţele de la Pro TV (când era pe intervalul lui Măruţă), dar mult peste audienţele din perioada Romantica TV. Acum, a reuşit să resusciteze un tronson orar nevalorificat până la ea de către Prima TV.
7. Cabral şi Mircea Solcanu (Poveştiri de noapte) - 1,5 milioane euro
Audienţa medie pe emisiune - 236.000 persoane
Nr. emisiuni - 208
Media pe emisiune - 7.300 euro
Acasă TV a găsit o nouă reţetă: bârfe din lumea vedetelor “de carton”, multe femei goale, cupluri exotice plus un nou cuplu media, Cabral şi Mircea Solcanu “La naiba”. Ce a ieşit? Ce s-a dorit de la început. Bani.
8. Mihaela Rădulescu (Duminica în familie) - 944.000 euro
Audienţa medie pe emisiune - 243.000
Nr. emisiuni - 47
Media pe emisiune - 20.000
Cea mai mediatizată vedetă a momentului a adus Antenei 1 aproape un milion de euro. Poziţia din top este justificată şi de programarea emisiunii Duminica în familie: duminica după-amiază, interval orar cu potenţial de audienţă mai mic decât tronsonul de seară.
9. Trupa Divertis - 912.000 euro
Audienţa medie pe emisiune - 609.000
Nr. emisiuni - 37
Media pe emisiune - 24.700
Veteranii umorului românesc au intrat în top 10 al vedetelor cu cele mai mari încasări din publicitate. Plasaţi seara, au o audienţă mai bună decât Mihaela Rădulescu, însă au mai puţine difuzări.
10. Mircea Badea (În gura presei) - 905.000 euro
În gura presei este una din cele mai eficiente emisiuni. Un studio simplu şi câţiva oameni aduc mai mulţi bani decât emisiuni de divertisment cu buget consistent de producţie. Emisiunea a scos aproape 600.000 de euro din difuzările pe Antena 1 şi peste 300.000 la Antena 3. Dacă în alte situaţii este greu de stabilit câţi bani se datorează vedetei şi câţi brandului TV, aici este simplu. “One man show”-ul lui Badea asigură audienţa.
Alte nume sonore s-au situat sub linia primilor zece, după calculele paginademedia. Emisiunile lor au adus posturilor în perioada ianuarie+septembrie 2008 între 120 şi 700.000 de euro.
Alte emisiuni, vedete şi încasări din publicitate în 2008
Razvan Dumitrescu - Realitatea zilei | Realitatea TV | 734.000 |
---|---|---|
Mondenii | Prima TV | 715.000 |
Andreea Raicu - Megastar | Prima TV | 705.000 |
Radu Moraru - Nasul | B1 TV | 625.000 |
Dan Negru - Te pui cu blondele, Secret talent | Antena 1 | 612.000 |
Ernest - Tradati in dragoste | Prima TV | 436.000 |
Mihai Gadea - Sinteza zilei | Antena 3 | 389.000 |
Dan Capatos - Un show pacatos | Antena 1 | 381.000 |
Adela Popescu si Cabral - In al 9-lea cer | Acasa TV | 369.000 |
Andi Moisescu - Apropo TV | Pro TV | 291.000 |
Andreea Cretulescu - Realitatea te priveste | Realitatea TV | 187.000 |
Tanase si Dinescu | Realitatea TV | 158.000 |
Cristi Tabara - Parte de carte | Pro TV | 121.000 |
Vreau sa-l felicit inca o data pe domnul Mircea Badea.Ceea ce face el este de nepretuit.
Exact ca intr-o reclama celebra:
Laptop - 1000 de euro
Plasma - 5000 de euro
Masa - 3000 de euro
Ziare - 100 de euro
Valoare umana - nepretuita. E ceea ce banii nu o poate cumpara. Pentru asta ai nevoie de Mircea Badea.
Pentru celelalte exista Mastercard in buzunarul Mogulului.
Inca o data mult respect pentru domnul Mircea Badea.