Campania de marketing a Antenei 1 şi interesul românilor pentru meciul România-Franţa şi-au spus cuvântul: aproape 2.650.000 de români din mediul urban au urmărit partida (23,5 rating). Postul din Băneasa a fost lider detaşat de audienţă, astfel că jumătate din orăşenii care se uitau la televizor sâmbătă seara erau pe Antena 1.
În termeni financiari, audienţa se măsoară astfel: la audienţa de sâmbătă seară, estimările paginademedia arată venituri de aproximativ 300.000 euro din publicitate şi din inserţiile grafice. Numai cele trei spoturi izolate transmise în timpul meciului (două pentru Bergenbier şi unul pentru vinul Sânge de taur) au adus circa 30.000 de euro. Suma mare e justificată de audienţa ridicată pe care au avut-o cele trei reclame transmise în timpul partidei: aproximativ 20% (peste două milioane de persoane!)
Audienţa meciului pe sferturi de oră
Mii telespectatori
Rating %
21:30 - 21:45
1.555.000
13.8
21:45 - 22:00
2.690.000
23.9
22:00 - 22:15
2.860.000
25.4
22:15 - 22:30
2.950.000
26.2
22:30 - 22:45
1.465.000
13.0
22:45 - 23:00
2.570.000
22.8
23:00 - 23:15
2.770.000
24.6
23:15 - 23:30
2.750.000
24.4
*ratingul mediu pe fiecare sfert de oră, în mediul urban.
Laurenţiu Ionete, directorul regiei de publicitate Clir Media, care administrează spaţiul publicitar al Antenei 1, a confirmat estimările paginademedia. Ionete a declarat că "grosul" încasărilor a venit din publicitatea în calupurile tradiţionale. Preţul unui punct de audienţă pentru meciul România – Franţa a fost între 450 şi 550 de euro.
Pentru a-şi maximiza potenţialul de audienţă şi implicit publicitate, Antena 1 a dedicat tot intervalul de seară "Meciului marilor speranţe", într-un program care a început la 20.30. Mutarea s-a dovedit inspirată. Postul a fost lider de audienţă în mediul urban de la 20.15 şi până după miezul nopţii, la 00.30.
Audienţa comparativă pe intervalul partidei*
Antena 1
Pro TV
TVR 1
Acasa
Prima TV
Realitatea TV
Kanal D
OTV
21:30 - 21:45
13.8
3.4
4.7
1.8
1.4
1.5
3.2
1.2
21:45 - 22:00
23.9
4.7
1.9
1.9
1.9
0.3
1.6
1.0
22:00 - 22:15
25.4
4.5
0.7
2.1
2.4
0.8
1.4
1.0
22:15 - 22:30
26.2
2.5
1.1
1.5
1.0
0.8
2.0
1.1
22:30 - 22:45
13.0
1.9
2.3
2.1
2.3
1.5
1.6
1.7
22:45 - 23:00
22.8
2.5
1.9
1.9
2.0
0.5
1.7
0.9
23:00 - 23:15
24.6
2.6
1.0
0.6
2.0
0.6
1.4
1.1
23:15 - 23:30
24.4
2.2
0.4
0.7
0.7
0.5
1.9
1.0
*ratingul mediu pe sfert de oră, în mediul urban. 1% rating = 112.700 persoane
În intervalul partidei, Pro TV a difuzat o comedie. La fel TVR 1 (care, de la 22.15, a transmis meciul Serbia Lituania). Acasă TV a programat o dramă, la fel Prima TV.
Pe aceeaşi temă:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
stai linistit, au fost moca. iti spune unul care a citit caietul de sarcini la licitatia federatiei. berea a platit, dar nu la tv, ci la federatie.