Dansez pentru tine şi O-la-la, producţiile de forţă ale Pro TV din acest sezon, s-au împiedicat de meciurile din Liga I difuzate de Antena 1. Analiza paginademedia arată o dispută la sânge între emisiunile Pro TV şi meciurile Antenei. Programele Pro TV au fost lideri de audienţă fără probleme cât timp nu s-au suprapus cu fotbalul. Ultimul exemplu este meciul Dinamo – Steaua, încheiat, la rating, cu scorul 18,3-5,8 în favoarea Antenei 1.
De la debutul sezonului Dansez pentru tine şi O-la-la, producţiile s-au intersectat cu trei meciuri din Liga I pe Antena 1. Debutul sezonului Dansez pentru tine a avut de luptat cu meciul CFR-Dinamo. Pro TV a stat bine până la începutul partidei, a urmat două ore în care Antena a fost pe primul loc, iar după meci, postul din Pache Protopopescu a revenit pe primul loc. Următoarele două partide (difuzate, de data aceasta, sâmbăta seara) au concurat cu O-la-la.
Dinamo – Steaua, un meci de aproape 200.000 de euro
Derby-ul campionatului, Dinamo-Steaua, s-a transpus într-o confruntare TV între Antena 1 şi Pro TV. Aproape trei sferturi de oră, meciul din Liga 1 s-a suprapus cu O-la-la, emisiunea prezentată de Andra pe Pro TV. În acel interval, Antena 1 a fost urmărită de aproape 2,1 milioane de telespectatori din mediul urban (18,3 rating), iar Pro TV de 659.000 de persoane (rating 5.8).
Microbiştii au fost mai convingători şi au pus mai repede mâna pe telecomandă decât amatorii de karaoke. Meciul de pe Antena 1 a avut un vârf de 2,45 milioane de telespectatori.
În ceea ce priveşte încasările din publicitate ale Antenei 1, estimările paginademedia indică venituri între 180 şi 190.000 de euro din derby-ul de sâmbătă.
Audienţa meciului pe reprize:
- Repriza 1: 2,111 milioane telespectatori
- Repriza a II-a: 2,138 miloane persoane
Cine a rămas pe Pro TV, cine pe Antena 1
Publicul s-a împărţit, sâmbătă, între cele două posturi TV. Pe meciul de pe Antena 1 au rămas mai mulţi bărbaţi, pe Pro TV publicul a fost majoritar feminin. Pe meci, publicul a fost puţin mai în vârstă, pe Pro, ceva mai tânăr (78% din telespectatorii Antenei 1 au avut peste 35 de ani, faţă de 67% în cazul Pro TV). Partida a avut un mic avantaj, de câteva procente, la categoria educaţie.
Profilul telespectatorilor Pro TV şi Antena 1 pe intervalul meciului Dinamo-Steaua (%)
Antena 1 | Pro TV | |
---|---|---|
Barbati | 66,50% | 34,70% |
Femei | 33,5 | 65,3 |
4-12 ani | 2,6 | 9,7 |
13-17 ani | 3,5 | 6,6 |
18-24 ani | 6,2 | 5 |
25-34 ani | 10 | 13,1 |
35-54 ani | 38,6 | 39,5 |
Peste 55 ani | 39,1 | 26,2 |
Studii primare | 15,3 | 22,9 |
Studii medii | 51,9 | 47,7 |
Studii superioare | 27,2 | 26,4 |
Situaţia în celelalte săptămâni
O-la-la este la a doua confruntare cu un meci de fotbal. În urmă cu o săptămână, a reuşit să se impună în faţa Antenei 1, care a ales un meci cu un interes mai scăzut: Dinamo – Oţelul Galaţi. Pro TV a atras atunci aproape 900.000 de telespectatori în mediul urban, iar Antena 1 aproximativ 850.000.
În urmă cu două săptămâni, însă, meciul CFR – Dinamo a concurat (şi a câştigat) cu lansarea noului sezon Dansez pentru tine. Audienţa a avut o burtă: cifre bune ale pentru Pro TV până la începutul meciului, urmată de o scădere în favoarea Antenei 1 şi apoi o revenire după ce fotbalul s-a terminat.
Evoluţia audienţei în disputa Pro TV – Antena 1 este interesantă în cazul de mai sus. Până la 20.45, când a început partida CFR - Dinamo, Pro TV avea o audienţă aproape dublă faţă de a Antenei 1. În următorul sfert de oră, odată cu startul meciului, Antena 1 recuperează şi ia avans în faţa Pro TV, cu câteva sute de mii de telespectatori avans. Imediat după fluierul de final, Pro TV a preluat conducerea şi s-a distanţat de postul din Băneasa.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Asa cum mi se par normal ca Divertis mall sa fie lider si sa bata duminica de duminica mediatizatul Vine poltia( prostv) ..serial care e batut pana si de filmele indiene de pe National tv sau mai rau Nora pt mama Kanal d
Fara Liga Campionilor sunt varza, nu ai ce sa vezi ( si vor fi si de la anul cand Liga trece la TVR) .. !!!