Copie fidelă după celebra emisiune Cheaters, Trădaţi în dragoste (Prima TV) şi-a pierdut demult statutul de lider pe tronsonul de difuzare. Copie adaptată după Trădaţi în dragoste, Test de fidelitate (Antena 1) şi-a depăşit maestrul.
Lider detaşat acum multă vreme în urmă, Ernest (foto) a pierdut teren după ce Antena 1 a decis anul trecut să facă aproape o clonă a programului prezentat de el şi să o programeze la concurenţă, luni seara, cu actorul Ionuţ Adăscăliţei amfitrion.
În sezonul de toamnă 2008, diferenţele între cele două emisiuni sunt semnificative:
- Trădaţi în dragoste a fost scurtată la o jumătate de oră, Test de fidelitate se întinde pe o oră şi jumătate
- Audienţa medie a emisiunii de pe Prima este, în medie de 280.000 de persoane, faţă de 416.000 la Antena 1
- Test de fidelitate a produs peste 700.000 de euro din publicitate, Ernest doar 140.000, de cinci ori mai puţin
Practic, cele două rivale se intersectează doar pe un interval de o jumătate de oră. Pornesc în acelaşi timp, la ora 20.30, dar Trădaţi în dragoste se termină după 30 de minute. De aici, dar şi din audienţă, vine diferenţa mare în ceea ce priveşte încasările din publicitate. Într-o oră şi jumătate, Test de fidelitate are mult mai multe calupuri de publicitate care îi asigură venituri consistente.
Test de fidelitate şi trădaţi în dragoste în sezonul 2008*
Test de fidelitate
Tradati in dragoste
mii telespectatori
venituri (euro)
mii telespectatori
venituri (euro)
8 sept
347
53.000
15 sept
449
51.000
337
9.700
22 sept
514
71.000
317
12.000
29 sept
342
38.000
252
10.000
6 oct
433
81.000
349
18.000
13 oct
412
81.000
225
12.000
20 oct
439
76.000
240
13.000
27 oct
401
57.000
217
11.000
3 nov
383
63.000
293
20.000
10 nov
403
65.000
281
12.000
17 nov
448
77.000
322
19.000
Audienţa medie în mediul urban. Încasările din publicitate au fost estimate pe baza numărului de GRP-uri (puncte de rating) obţinute de reclamele difuzate în emisiuni
Profilul publicului telespectator este asemănător pentru cele două programe. Variaţiile nu sunt mari. Mai multe femei la Trădaţi (58%, faţă de un echilibru la Test). Explicabil, cât timp ispitele emisiunii de pe Antena 1 şi jocul lor lasciv au tocmai rolul de a atrage nu numai actorul din emisiuni dar şi publicul masculin din faţa televizoarelor.
De la cine a venit publicitatea?
Aproximativ jumătate din banii încasaţi din reclame de cele două emisiuni despre încornoraţi au fost aduşi de primii zece advertiseri care au inserat spoturi în cele două programe.
Advertiserul principal al Trădaţilor a fost Kraft Foods, iar al Testului – Ferrero.
Top 10 clienţi de publicitate Test de fidelitate*
Ferrero Alba Italia
107.000
Procter&Gamble
83.000
Vodafone
39.000
Cosmote
35.000
Coca Cola
32.000
Orange
27.000
Strauss Romania
22.000
Romtelecom
21.000
Interbrew
19.000
Danone
16.000
*estimare paginademedia
Top 10 clienţi de publicitate Tradaţi în dragoste*
Kraft Foods Romania
14.000
Ferrero Alba Italia
8.500
Cosmote
6.700
GlaxoSmithKline
6.400
The Royal Bank of Scotland
6.100
BCR
5.800
CEC Bank
5.000
Rewe
3.900
Excelent
3.800
Orange
3.800
*estimare paginademedia
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Va salut DAN.