Manelele Antenei 1 au învins în noaptea dintre ani, însă cine a gustat genul? Cine s-a uitat şi la celelalte posturi TV de Revelion? Din analiza cifrelor de audienţă, paginademedia.ro a extras profilul publicului telespectator din mediul urban al fiecărui post TV în noaptea dintre ani.
Paranghelionul Antenei 1 a înregistrat cel mai bun procent de bărbaţi şi nu a excelat la capitolul educaţie. Cu Happy New Year, Pro TV a atras cel mai tânăr public dintre posturile analizate. Mondenii de pe Prima TV au asigurat postului un public cu bani (cel mai ridicat procent), educat şi aproape la fel de tânăr ca al Pro TV.
Fără manele, TVR 1 a ţinut în faţa televizoarelor telespectatori mai bătrâni decât ai comercialelor, însă cu bani şi mai educaţi.
Revelionul prezentat de Garcea pe Kanal D şi-a definit clar publicul: tânăr, cu venituri mici şi cu studii cel mult medii.
Cele două posturi de ştiri, Realitatea şi Antena 3 au avut un public asemănător: foarte ridicat ca vârstă, cu jumătate dintre telespectatori peste 55 de ani, însă educaţi.
Iată analiza detaliată pe posturi:
Antena 1
Postul din Băneasa, axat pe manelişti, a câştigat competiţia pentru rating. Paranghelionul cu manelişti a avut cel mai bun procent de public masculin (46,7% din telespectatori) dintre programele de Revelion. Situaţia pe grupe de vârstă: 29% din public a avut până în 35 de ani, 35% între 35 şi 54 de ani şi 35,6% peste 55 de ani. Procent ridicat de public cu studii primare (22%), dar un rezultat bun la capitolul venituri: aproape 44% dintre telespectatorii Paranghelionului câştigă peste medie.
Pro TV
Cu programul Happy New Year, Pro TV s-a impus drept postul cu cei mai tineri telespectatori în noaptea dintre ani: aproape 40% dintre telespectatorii Revelionului au până în 35 de ani. De altfel, şi în general Pro TV are o structură tânără de public. Un procent ridicat de femei (60%, cel mai mare după Acasă TV). Situaţie bună la venituri mari (44%), dar, ca şi la Antena 1, avem parte de un public cu educaţie primară şi medie.
TVR 1
Postul public a avut un public mai bătrân decât marile comerciale Pro TV şi Antena 1, aproape la fel de înstărit, însă ceva mai educat. Ce-i drept, programul postului public nu a inclus nici o manea. Aproape o treime din telespectatorii TVR 1 de Revelion au studii superioare (faţă de 17,1 % la Pro TV şi 20% la Antena 1).
Naţional TV
Pe manele şi muzică de petrecere a mizat şi Naţional TV, astfel că postul fraţilor Micula a obţinut un surprinzător loc 4 de Revelion. Au gustat programul în special telespectatorii de vârstă medie şi peste 45 de ani, cu un nivel de educaţie primară şi medie, cu venituri medii.
Prima TV
Cu programul celor de Mondenii, Prima TV a atras cel mai mare segment de public cu venituri mari dintre posturile analizate (peste 58%). Un public aproape la fel de tânăr ca al Pro TV, care stă însă foarte bine la capitolul educaţie superioară (28% din public).
Realitatea
Canalul de ştiri a arătat că are un public bătrân şi în noaptea dintre ani. Peste jumătate dintre cei care au stat cu telecomanda să vadă transmisiunile Realităţii au peste 55 de ani. Public bătrân, dar educat (aproape 40% au studii superioare) şi cu bani (47% au venituri peste medie).
Antena 3
Postul grupului Intact a atras cel mai educat public de Revelion: peste 44% din telespectatorii programului au studii superioare. Ca şi la Realitatea, un public cu vârstă ridicată, educat, cu venituri mari (52,4% din public, mai ridicat decât al Realităţii).
Kanal D
Un sfert din publicul canalului turcesc de Revelion are studii primare. Cel mai ridicat procent. Cei mai puţini telespectatori cu studii superioare (doar 15%). Kanal D punctează de departe şi la publicul care câştigă cel mai puţin: aproape o cincime din telespectatori au venituri mici.
Acasă TV
Cum era normal, postul a fost urmărit şi de Revelion de femei. Un public tânăr, o reprezentare bună la venituri (peste 52% câştigă peste medie) şi la educaţie (peste 28% au studii superioare).
Superlativele publicului telespectator de Revelion, pe categorii:
Public cu venituri mari
- Prima TV – 58% din public
- Antena 3 – 52,4%
- Acasă TV – 52,3%
Public cu venituri mici
- Kanal D – 19,1% din public
- Acasă TV – 13,5%
- Realitatea TV – 11%
Cei mai mulţi telespectatori cu studii superioare
- Antena 3 – 44,1% din public
- Realitatea TV – 39,6%
- TVR 1 – 29,1%
Cei mai mulţi cu educaţie primară
- Kanal D – 24,8% din public
- Antena 1 – 22,1%
- Pro TV – 20,5%
Cei mai bătrâni telespectatori (peste 55 de ani)
- Realitatea TV – 51% din public
- Antena 3 – 50%
- TVR 1 – 47,8%
Cei mai tineri telespectatori (până în 35 de ani)
- Pro TV – 38% din public
- Prima TV – 34,4%
- Kanal D – 33,3%
Categoria 35-54 de ani
- Naţional TV – 37% din public
- Pro TV – 36,1%
- Prima TV – 36,1%
Cele mai multe femei
- Acasă TV – 62,2% din public
- Pro TV – 60,1%
- Antena 3 – 58,8%
Cei mai mulţi bărbaţi
- Antena 1 – 46,7% din public
- TVR 1 – 45,9%
- Kanal D – 45,6%
Comentarii
Cred ca ar trebui denumite Manelioane nu revelioane mizeriile alea televizate.
Interesant de aflat ar fi si niste cifre absolute pentru ca astfel ne putem face o parere generala mai buna. Presupunand ca lumea a s-a scarbit de tiganeala si nu s-a uitat la TV, e irelevana 30%,60%, xx% din 10 telespectatori.
http://www.phonline.ro/2009/01/06/cine-conteaza-cu-adevarat-in-presa-locala/
Pentru ca - dau un exemplu la intamplare - 60% e categoric mai tare si mai frumos si suna mai bine decat un 30% (dintr-o categorie).
Dar ce ne facem daca vorbim despre 60% dintr-un total de 112.000 versus 30% dintr-un total de 1.120.000?
La multi ani si tie!