Companiile selectate în acest an pentru a participa la semifinala concursului Plugg de la Bruxelles vin din câteva ţări europene, dar şi din Israel. Includerea Israelului printre ţările eligibile în cursa europeană a startup-urilor a fost exclusiv decizia juriului. Hotărârea nu este greşită, având în vedere că regulamentul oficial defineşte în termeni vagi statutul de „companie europeană”: poate avea sediul în Europa, un fondator poate fi european, poate avea activităţile în Europa etc.
Faţă de ediţia din 2008, Plugg 2009 vine cu o mai mare varietate de produse şi servicii promovate de firmele înscrise. Anul trecut, s-a pus un mare accent pe servicii de socializare, anul acesta tendinţa pare să fie de „utilitate”.
Dintre cele 126 de firme înscrise, juriul a ales 20 de companii pentru faza seminfinalei. La Bruxelles, fiecare se va prezenta în 3 minute. Publicul şi juriul vor alege 3 firme care, în etapa a doua, beneficiază de 10 minute fiecare. După această fază, va fi declarat câştigătorul concursului.
Iată o trecere în revistă a celor 20 de firme selectate pentru semifinala din 12 martie:
Apsynth este o companie franceză care pretinde că furnizează SDK-uri (Software Development Kit) pentru construirea unor aplicaţii de Internet complexe, disponibile la cerere pe site-ul lor. Aplicaţiile vor fi organizate pe diverse domenii de activitate. Din păcate, mai multe detalii nu se cunosc, deoarece site-ul nu conţine decât promisiunea că, în curând, va fi utilizabil.
Beebole vine din Belgia şi mizează tot pe aplicaţii online, ţintite către mediul de afaceri. Din ce se ştie până acum, se pare că va fi locul unde micii întreprinzători şi freelancerii îşi vor putea crea şi găzdui propriile portaluri. Acestea vor conţine calendare, posibilitatea de a emite chitanţe, contabilitate. Site-ul promite o versiune beta în curând.
Firma spaniolă Bubok oferă un serviciu extrem de util: publicarea cărţilor la cerere. Din păcate, site-ul este numai în spaniolă, dar am o presimţire conform căreia va exista şi o versiune în engleză în curând. Originalitatea constă în faptul că întregul proces de editare se petrece online: încarci textul, alegi formatul paginii, alegi un şablon de punere în pagină, tipul hârtiei, numărul de exemplare etc. Pot exista ediţii electronice şi tipărite ale creaţiei tale. Publicarea este gratuită, firma însă va reţine un procent din suma pe fiecare exemplar vândut.
Suedezii de la Burt propun o suită de aplicaţii Web pentru agenţiile de publicitate, clienţii de publicitate şi pentru creativi. Segmentul Copybox este poreclit „Photoshop-ul copywriter-ului” şi permite adăugarea unor variabile alături de textul reclamei, ceea ce face ca reclama să se afişeze diferit în funcţie de ora zilei, ţara din care e vizualizat site-ul etc. Copybox este acum în fază beta exclusivă, deci trebuie să-i credem pe cuvânt. Al doilea segment al aplicaţiei, Meme Machine, nu beneficiază de un site propriu, dar ştim deocamdată că se ocupă de „cloud computing”. Rich este al treilea segment şi el va servi la folosirea Internetului ca platformă de tehnologii utile şi date relevante. Nici la acest segment nu există acces public.
ContextIn este din Israel şi pune la dispoziţie tot software, de data aceasta semantic. Tot pentru uzul reţelelor de publicitate online, aplicaţia lor poate realizare o targetare mai bună, iar clienţii ar putea fi atraşi de Semantic Power, componenta prin care pot face profit pe site-urile proprii.
Conceptul lui Desktop Reporting din Belgia este simplu, dar original: ei se folosesc de Google Analytics pentru a furniza, local, pe calculatorul clientului, mai multe date decât cele din varianta online. Dopac este aplicaţia care oferă mult mai multe funcţii decât Google Analytics, Polaris este un widget special creat pentru Windows, Rayet poate da sugestii bazate pe datele culese, iar Phobia exportă datele în formate diverse şi le sincronizează cu alte surse.
Cei de la CannyBill (Marea Britanie) nu vor fi prezenţi la Bruxelles, deoarece în aceeaşi zi vor participa la un festival de profil în Texas. Serviciul este destinat celor care au nevoie de facturare simplă, fără bătăi de cap. Primeşti plăţile prin contul cardului de credit, poţi revinde nume de domenii şi certificate SSL. Abonamentele lor merg de la varianta limitată gratuită la cea de 50 de lire pe lună (plus TVA, pentru ţările din UE). Site-ul este funcţional şi are deja variante în 6 limbi.
Hammerkit consideră că firma lor este „IKEA Web-ului”, deoarece serviciile lor permit asamblarea uşoară a unui site sau portal, fără a avea cunoştinţe avansate. Pentru a utiliza serviciile finlandezilor, nu ai nevoie de nimic altceva decât de o legătură la Internet şi de ceva bani – există abonamente între 50 şi 400 de euro pe lună, care includ găzduire, module pentru site şi asistenţă tehnică. Hammerkit vizează crearea de aplicaţii şi oferirea de servicii online pentru PC, dispozitive mobile şi platforme de televiziune digitală.
Îţi poţi monitoriza site-ul acum cu Google Analytics sau cu o altă aplicaţie de tip proprietar, dar acestea au o limitare: nu pot analiza site-uri construite integral în Flash, Ajax sau Silverlight. AlertFox (Germania) intră pe această această nişă cu sistemul lor de monitorizare în profunzime pentru site-uri cu tehnologie Web 2.0. Cu AlertFox, poţi monitoriza, de exemplu, pagini de Youtube şi Google Docs, totul desfăşurându-se în browser. Acum serviciul este în faza beta, deocamdată serviciul este gratuit, dar AlertFox intenţionează lansarea unei versiuni PRO cu plată.
Israelienii de la Jinni pretind că acesta este primul motor de căutare semantic pentru filme şi producţii de televiziune, cu facilităţi de recomandare, bazat pe Movie Genome. Site-ul este acum în beta privat, dar cererile sunt onorate foarte repede şi primeşti şi 10 invitaţii pentru prietenii tăi. Problema este că majoritatea site-urilor care găzduiesc fişierele pe care le găseşte Jinni sunt blocate în România, din cauza legislaţiei privind dreptul de autor. În viitor, Jinni promite că va exista un test prin care utilizatorii să-şi identifice mai bine gusturile în materie de cinema şi TV.
Mendeley (Marea Britanie) este unul dintre cele mai serioase proiecte înscrise la Plugg. Este o reţea de profesori, cercetători şi doctoranzi care-şi pun la comun lucrările ştiinţifice. După ce descarci un program specializat, scanezi folderele care conţin fişiere PDF şi ele sunt încărcate pe serverul Mendeley, nu înainte de a li se extrage titlul, data publicării şi cele mai importante cuvinte-cheie. Site-ul are acum în jur de 400 de mii de articole. Serviciul este gratuit pentru moment, dar se preconizează introducerea unei taxe pe anumite servicii, la un moment dat.
Nici cu Myngle (Olanda) nu e de joacă. Site-ul are ambiţii mari: crearea unei reţele de profesori şi cursanţi în domeniul învăţării limbilor străine. Oricine crede că poate preda o limbă celor care au ceva bani în cont se poate înregistra pe site. Pentru a deveni profesor, vei trece printr-o procedură de selecţie. La cursuri se folosesc webcam-ul şi microfonul şi materialele didactice sunt puse la dispoziţia cursanţilor tot prin Myngle. Comisionul este destul de mare - 18% din încasările profesorului, dar cursanţi sunt destui.
Nulaz (Olanda) se încadrează la site-urile de social networking care făceau anul trecut crema conferinţei Plugg. Aplicaţia de pe site şi varianta ei pe mobil îţi arată unde sunt prietenii tăi pe Terra, îţi prezintă informaţii locale şi-ţi permite să comunici cu cei din reţeaua ta.
Plista din Germania promite că te va ajuta să economiseşti timpul petrecut pe Internet. După ce instalezi plugin-ul pentru Firefox sau bara de unelte pentru Internet Explorer, poţi aprecia prin rating-uri conţinutul de pe anumite site-uri. Astfel, Plista îţi va sugera conţinut asemănător, dacă accesezi bara care se auto-ascunde.
SenseBoard (Suedia) este singurul startup dintre finaliştii de la Plugg care oferă un produs, nu un serviciu. Este vorba despre un sistem care transformă gesturile în comenzi, litere, cifre, în aşa fel încât principalul motor al sistemului de operare să fie mâinile tale. Tehnologia poate fi licenţiată către producători din diverse domenii – industrie, medicină, educaţie.
Mare lucru nu ştim despre Silentale din Franţa, în afară de faptul că, prin ei, ne vom putea stoca toate conversaţiile personale online şi le vom accesa de oriunde din lume. Accesul la site acum se face numai cu invitaţie.
Tot din Marea Britanie sunt cei de la Snagsta, un site unde faci liste cu sfaturi, recomandări, lucruri care-ţi plac sau nu. Şi de aici reţeaua – cei care-ţi împărtăşesc gusturile îţi pot deveni tovarăşi. Accesul la beta se face prin completarea unui formular prin care ceri un cod de acces. Nici pagina Site Tour nu este încă gata, deci ne trebuie răbdare.
În 8 martie, se va lansa varianta internaţională a lui SofaTutor (Germania), care promite că te va pune în legătură cu oameni care te pot ajuta la examene şi teste, atunci când simţi că nu eşti foarte pregătit. Cei care ştiu germană se pot bucura acum de versiunea Sofatutor.de.
Britanicii de la Tailgate oferă tot o gamă de servicii pentru cei care vând online sau pentru reţele de publicitate pe Web. Tailgate poate transforma orice banner, widget sau microsite într-un sistem de plată securizat. Cumperi produsele fără a părăsi site-ul sau banner-ul respectiv.
Tocmai belgienii s-au gândit să transforme pasiunea pentru vinuri într-o afacere! VinoGusto este reţeaua socială a degustătorilor şi a celor care ştiu ce înseamnă vinul de calitate. Găseşti vinuri căutând pe diverse criterii, le poţi cumpăra sau poţi scrie cronici despre ele. La fiecare soi, se fac sugestii de feluri de mâncare care merg cu vinul respectiv. Te poţi înscrie pe site ca magazin sau ca pasionat de vinuri.
Alte articole pe aceeaşi temă la Paginademedia.ro
Comentarii
I hope you recieved the answer to the question you mailed.
Best Wishes,
from Germany
Andreas