Serbia “ne-a stins lumina”, a lăsat microbiştii români “pe întuneric”, dar a adus Antenei 1 încasări de peste 200.000 de euro. Conform estimărilor paginademedia.ro, făcute pe baza punctelor de audienţă cumulate de reclame (Gross Rating Points – GRP, în industria media), partida a atras publicitate în valoare de 210-220.000 de euro.
Spoturile publicitare difuzate în timpul partidei de fotbal au adus Antenei 1 venituri între 170.000 şi 180.000 de euro. Restul încasărilor publicitare, până la 210-220.000 de euro, au venit din reclamele difuzate de ediţiile speciale din seara partidei, dar şi din cele 20 de logouri inserate pe ecran pe parcursul meciului (pentru Raiffeisen, Beciul domnesc şi Gazeta sporturilor).
Audienţa cea mai ridicată au avut-o reclamele izolate – solo spoturi (difuzate separat, direct în timpul meciului, fără generic). Cele patru reclame difuzate în acest fel au fost văzute, fiecare, de peste 2 milioane de telespectatori din mediul urban (adică audienţa meciului în momentul respectiv). În comparaţie, un spot din pauza meciului a avut o audienţă medie de 1,2 milioane de telespectatori.
Spoturile izolate şi ratingul lor:
- Pepsi (ora 21.06) – 2,67 milioane telespectatori
- Sânge de taur (ora 21.17) – 2,64 milioane
- Pepsi (ora 21.56) – 2,16 milioane
- Aplalux (ora 22.26) – 2,63 milioane
Meciul de fotbal România – Serbia (2-3) a fost urmărit, în medie, de 2,5 milioane de telespectatori din mediul urban (21,7 rating). Potrivit unui comunicat al Antenei 1, publicat de Iulian Comanescu, minutul cu audienţa cea mai mare (minutul de aur) a fost înregistrat la 22.41, când peste 3 milioane de telespectatori urmăreau partida.
FOTO: Codrin Prisecaru - EVZ
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii