Cu aproape 70% din public femei, Acasă TV are cel mai mare procentaj de public de până în 18 ani dintre primele posturi TV ale lunii februarie. Postul obţine însă rezultate mai slabe la capitolul studii. La polul opus, cel mai bătrân public, dar cel mai educat şi cu mai mulţi bărbaţi, se află Realitatea TV şi Antena 3.
Paginademedia.ro a a analizat profilul publicului telespectator al lunii februarie, pentru posturile: Pro TV, Antena 1, Acasă TV, Realitatea TV, Antena 3, TVR 1, Kanal D şi Prima TV.
Concluzii:
- Acasă TV are 12,5% din public până în 18 ani. Peste 30% din telespectatorii postului au până în 30 de ani. Cum era normal, aproape 70 din public sunt femei. Postul are însă cel mai mare procent de persoane cu studii primare – 30%.
- Cum stau liderii de audienţă Pro TV şi Antena 1? Marea diferenţă este după vârstă: Pro TV are un public mult mai tânăr. În rest, la capitolul educaţie, profilele sunt asemănătoare – cam 20% au studii primare, iar 25% superioare. Aproape la fel şi la venituri: peste 50% din telespectatorii ambelor canale câştigă peste medie.
- Prima TV are cea mai bună reprezentare pe publicul între 18 şi 49 ani: jumătate din telespectatorii postului. Prima TV are şi cei mai puţini telespectatori peste 50 de ani. După Antena 3 şi Realitatatea TV, Prima TV este postul cu cele mai multe persoane educate (însă mult mai tinere).
- Un public preponderent feminin are şi Kanal D - peste 62% femei. Kanal D are însă cei mai puţini telespectatori cu educaţie superioară. Publicul este mai înaintat ca vârstă decât în cazul Acasă TV, ponderea celor cu venituri mici este mai mare (jumătate din public are peste 50 de ani faţă de 43% la Acasă TV).
- Realitatea TV şi Antena 3 sunt singurele posturi cu peste jumătate din public masculin. Canalele de ştiri sunt de departe posturile cu cei mai mulţi telespectatori educaţi (40% din public) şi cu venituri mari (65%), însă sunt cele mai “bătrâne” canale – trei sferturi din telespectatori au peste 50 de ani.
- Postul public TVR 1 se apropie ca profil de posturile de ştiri - un canal cu public bătrân, educat şi cu venituri mari
Profilul telespectatorilor TV în mediul urban, după media pe toată ziua (% din public)
ProTV | Antena 1 | Acasa | Prima | Realitatea | Kanal D | TVR 1 | A3 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Femei Urban | 52 | 53 | 68 | 54 | 48 | 62 | 53 | 47 |
Barbati | 48 | 47 | 32 | 47 | 53 | 38 | 47 | 53 |
Varsta | ||||||||
Sub 18 ani | 7 | 5 | 13 | 8 | 2 | 7 | 4 | 2 |
18-49 de ani | 46 | 38 | 44 | 49 | 24 | 42 | 20 | 20 |
Peste 50 de ani | 47 | 56 | 43 | 43 | 74 | 51 | 68 | 70 |
Educatie | ||||||||
Primara | 20 | 20 | 30 | 20 | 14 | 28 | 18 | 13 |
Studii medii | 55 | 55 | 51 | 53 | 48 | 58 | 49 | 44 |
Superioara | 26 | 25 | 19 | 27 | 37 | 14 | 32 | 43 |
Venituri | ||||||||
Mici | 19 | 19 | 20 | 18 | 15 | 22 | 16 | 14 |
Medii | 16 | 16 | 15 | 18 | 13 | 19 | 16 | 14 |
Mari | 53 | 54 | 47 | 52 | 65 | 45 | 60 | 64 |
Profilul telespectatorilor TV în mediul urban în Prime-Time, în intervalul 19.00-23.00 (% din public)
ProTV | Antena 1 | Acasa | Prima | Realitatea | Kanal D | TVR1 | A3 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Femei | 49 | 53 | 66 | 56 | 48 | 64 | 53 | 49 |
Barbati | 51 | 47 | 34 | 44 | 52 | 36 | 47 | 51 |
Varsta | ||||||||
Sub 18 ani | 8 | 6 | 14 | 10 | 1 | 8 | 5 | 2 |
18-49 de ani | 49 | 36 | 44 | 51 | 23 | 41 | 21 | 17 |
Peste 50 de ani | 43 | 58 | 42 | 39 | 76 | 52 | 57 | 73 |
Educatie | ||||||||
Primara | 19 | 21 | 31 | 22 | 13 | 28 | 18 | 12 |
Studii medii | 55 | 53 | 51 | 52 | 47 | 57 | 46 | 40 |
Superioara | 26 | 26 | 18 | 26 | 40 | 15 | 36 | 48 |
Venituri | ||||||||
Mici | 18 | 19 | 20 | 19 | 14 | 21 | 15 | 14 |
Medii | 15 | 15 | 14 | 16 | 11 | 16 | 14 | 13 |
Mari | 54 | 55 | 47 | 53 | 68 | 50 | 64 | 65 |
Ai putea sa imi spui un pic despre metodologia cercetarii? M-ar interesa in special veniturile. De ce sunt atat de multi cu venituri mari? Care au fost pragurile de calculare a venitului?
Multumesc.