Meciul Austria – România, difuzat miercuri, de Pro TV, a avut încasări de publicitate mai mari decât partida România – Serbia de sâmbătă, de pe Antena 1, deşi a stat mai slab la capitolul audienţă.
Potrivit datelor de audienţă, Austria – România a fost urmărit, în medie, de aproape 2,1 milioane de telespectatori din mediul urban (faţă de 2,5 milioane România – Serbia). În cel mai vizionat minut (22.01 şi 22.02), la partida din Austria se uitau 2,56 milioane de telespectatori din mediul urban.
Încasările Pro TV au depăşit însă veniturile Antenei 1 din meciul naţionalei. Publicitatea difuzată în timpul meciului de pe Pro TV s-a ridicat, după estimările paginademedia.ro, la 200-210.000 de euro (faţă de 170-180.000 la Antena 1). Împreună cu ediţia specială dedicată partidei Austria – România, Pro TV a atras din publicitate un total de 230-240.000 de euro (faţă de aproximativ 210.000 la Antena 1).
De unde vine diferenţa? Pe de o parte, din preţul mai ridicat practicat de Pro TV pentru punctul de audienţă. Pe de altă parte, luna aprilie aduce o taxă de sezonalitate, care contribuie la preţul reclamelor.
Pe lângă reclamele tradiţionale, Pro TV a difuzat patru solo spoturi (pentru Pepsi, Fiesta, Ceresit şi Vodafone), dar şi inserţii grafice, pentru Ursus, BCR şi Porta Doors.
Un meci al Naţionalei este mai degrabă generator de imagine, decât de profit, în ciuda sumelor consistente încasate de posturile TV. Un calcul sumar arată că România – Serbia a costat aproximativ 500.000 de euro. Antena 1 deţine drepturile de retransmisie ale meciurilor oficiale de acasă ale Naţionalei, după ce a câştigat o licitaţie în noiembrie 2007. Oferta Antenei către Federaţia Română de Fotbal a fost de 2,6 milioane de euro.
Potrivit informaţiilor paginademedia.ro, partida de pe Pro TV a costat staţia mai puţin decât preţul plătit de Antena 1 pentru România – Serbia. Conform acestor informaţii, Pro TV a dat pentru Austria - România aproximativ 350.000 de euro.
FOTO: GSP
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii