În gura presei înghite audienţa Pro TV scrie în dreptul unui tabel publicat sâmbătă de Jurnalul naţional, la rubrica Audienţe TV. Rubrica promovează oricum doar graficele care scot Antena 1 pe primul loc (este din acelaşi grup, Intact, care editează şi Jurnalul naţional), dar elementele graficului de faţă creează o serie de confuzii.
Prima: În gura presei, emisiunea prezentată de Mircea Badea, nu are nicio legătură cu intervalul de care se vorbeşte în grafic. Voi detalia toate inadvertenţele rubricii, dar mai întîi, iată graficul:
Deşi ocupă un mic colţ de pagină, graficul ridică o serie de probleme:
1.Indicatorul market-share (cota de piaţă) se măsoară în procente, cifrele din tabel sunt în cifre absolute (mii).
2.Nu ştim ce reprezintă cifrele absolute din tabel (probabil telespectatori).
3.Se spune că este vorba despre prime-time (intervalul de seară, de maximă audienţă), dar emisiunea lui Mircea Badea se difuzează pe Antena 1 dimineaţa. Seara, În gura presei (la care face referire titlul) este pe Antena 3, post care lipseşte din grafic.
4.Nu se precizează perioada pe care o reprezintă măsurătorile.
Micul colţ de Audienţe TV (în fapt,o rubrică de marketing!) nu este la prima abatere asemănătoare. Pe principiul Antena 1, mereu pe primul loc, Jurnalul titra acum ceva vreme că Antena 1 împinge Pro TV pe locul trei! Graficul, pe care îl găsiţi aici, arată trei cifre, dar, la fel, nu precizează perioada măsurătorilor.
Astăzi, aflăm că Meciul Antenei 1 a împins Pro TV pe locul trei. Acelaşi principiu: Antena 1 este mereu mai tare decât Pro TV, dar cel puţin se mai înţelege ceva...
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
tot incearca sa copieze pro-ul dar o fac prost si neprofesionist. si asta numai din cauza celor care lucreaza care nu au habar de domeniul asta si nu il inteleg.
Nu ocupă mult spaţiu un disclaimer de genul “Jurnalul naţional face parte din trustul Intact, care deţine şi Antena 1″.
M-aş bucura să facă vreun trust aşa ceva."
Domnule Obae, citatul de mai sus da de-nteles ca o fata cu certificat de "fata mare" poa' sa fie si mare curva, da' sa nu "miroasa" prea tare. Jumatatile de masura au condus la catastrofa actuala din media romaneasca. E-asa greu de spus ca DEONTOLOGIA PROFESIONALA INTERZICE oricarui practicant mass-media sa-si minta cititorul/asculatorul/telespectatorul? Tot circul cu graficele alea are la baza o informatie. Si-atit (nu un amplu articol, cu luare de pozitie care "stim noi ce orientare are fituica asta...")...bla...bla..). Informatia trebuie sa fie CORECTA si-atit. Nu-i nevoie de nici un "disclaimar" (in limba romana se spune "dezvinovatire", "scuza" si mai gasite alte sinonime in dictionarul LIMBII ROMANE!). Si, oricum, cine se scuza, de foarte multe ori, se-acuza! Altfel, vorbim despre pamflet (ref. comentariul dv., in care visati la momente de bucurie) - un gen publicistic care, pentru contemporanii dimboviteni, proliferaza intr-o forma complet degradata: BASCALIA. Nu ma situez de partea nici unuia dintre posturi, dar as inclina balanta profesionismului catre Protv (PRO nu vine, totusi, de la PROFESIONISM, cum crede, cu entuziasm juvenil, cineva, mai sus - nu-i momentul sa detaliez).
Vik: dacă Petrişor avea ceva cu INTACT acest site media nu mai era recomandat de către site-ul de ştiri Antena 3 ;)
1. Tipic românesc: nu vezi argumentele, doar că "am ceva cu ei".
2. Citeşte cu atenţie articolele din rubrica Derapaj de pe site şi vei vedea că toate trusturile au fost prezente, nu numai Intact.
3. Sunt un jurnalist, nu ştiu de unde ai tras tu concluzia că "mă cred vreun analist".
4. Corect este "fii obiectiv", nu "fi obiectiv"
Se observa asta de mult timp aici la dumneata pe blog..sau ce o fi asta !!!
Daca te crezi vreun analist media..atunci fi obiectiv !!! Si nu tine cu un trust sau altul !! Ca nu suntem prosti sa nu vedem asta
Si apropo Antena 1 se bate cu Protv nu cu alte canale ..asa ca ei se compara cu acel canal ..nu cu alte posturi !!
astia sunt toti niste mincinosi!
nu te mai ocupa de ei...
Vezi mai bine ca niste amici imi spun ca e mare scandal la Libertatea despre cum arata ziarul in format mic, proiect facut pe genunchi de elvetieni cu cativa romani zelosi.
Nimeni nu a fost consultat si rezultatul e ca multi vort sa plece. Ana Nita e in corzi iar aia de la Click si Can-Can jubileaza pentru cadoul facut... Nici nu puteau spera asa cadfou in luna in care Click afirma pe toate canalele ca a trecut pe locul 1 ceea ce eu personal tind sa cred pentru ca ieri de exemplu Libertatea anunta 275000 de exemplare iar Click 420000.
Bravo baieti si fete de la Libertatea, ati mai ingropat inca un produs!
Antena1 (meci) - 24,7, Acasa (regina) - 20,6, Protv (film - Cavalerii...) - 12. ce sa mai zic ca pe 15-29 urban, regina a avut share 30, iar antena 22. dar astea sunt interpretari.
În primul rând, când faci astfel de materiale, trebuie să fii corect cu publicul tău. Cititorul trebuie să ştie de ce un articol are o anumită orientare.
Nu ocupă mult spaţiu un disclaimer de genul "Jurnalul naţional face parte din trustul Intact, care deţine şi Antena 1".
M-aş bucura să facă vreun trust aşa ceva. Dar e mai uşor să vinzi publicului un articol aparent obiectiv, să îl păcăleşti cu o informaţie ce pare dezinteresată, nu?
Excesul de informaţii de acest tip, cu aceeaşi orientare va duce, însă, la pierderea credibilităţii articolelor respective.