Schimbare de lider în Capitală: Postul Radio ZU este cel mai ascultat radio din Bucureşti, conform ultimelor măsurători ale Studiului de Audienţă Radio, realizate în perioada ianuarie – aprilie. La nivel urban, Radio ZU se plasează pe locul 4.
Radioul din trustul Intact, lansat în toamna anului trecut cu Daniel Buzdugan şi Mihai Morar vedete principale, este ascultat, în medie, de 262.000 de persoane în Capitală. În toamnă, clasamentul pe Bucureşti era condus de Radio 21, urmat de Radio România Actualităţi şi Kiss FM.
Radio 21, postul de la care au plecat Buzdugan şi Morar, a pierdut 60.000 de ascultători, faţă de valul de toamnă (în care ZU nu a intrat, fiind proapăt lansat). O scădere semnificativă se remarcă şi la Kiss FM – minus 60.000 de persoane. De altfel, Kiss FM şi Radio 21, posturile care au scăzut cel mai mult, au acelaşi format muzical ca Radio ZU – Contemporary Hit Radio (bazat pe hiturile zilei).
O altă schimbare din Top 3 pe Bucureşti este căderea Radio 21 pe locul 3, postul fiind depăşit de Radio România Actualităţi. Se mai remarcă intrarea Realitatea FM pe poziţia 11, cu 35.000 de ascultători şi scăderea Radio Guerilla, care a pierdut 13.000 de ascultători.
Iată tabelul cu ascultătorii posturilor radio în Bucureşti, pe valuri de măsurare (mii. persoane):
Primavara 2009* | Toamna 2008** | Primavara 2008*** | |
---|---|---|---|
Radio ZU | 262 | ||
Romania Actualitati | 236 | 264 | 255 |
Radio 21 | 222 | 284 | 485 |
Kiss FM | 186 | 246 | 217 |
Pro FM | 114 | 110 | 129 |
Europa FM | 102 | 108 | 136 |
Romantic | 95 | 105 | 111 |
Magic FM | 69 | 74 | 46 |
Vibe FM | 55 | 62 | 38 |
Antena Satelor | 52 | 46 | 58 |
Realitatea FM | 35 | ||
Guerilla | 29 | 42 | 56 |
Sport Total | 15 | 16 | 5 |
Gold | 14 | 9 | |
One FM | 12 | 24 | 18 |
City FM | 12 | 12 | 9 |
Cultural | 10 | 17 | 16 |
ProFM Dance | 9 | 6 | 2 |
Smart | 9 | 5 | 9 |
InfoPro | 7 | 17 | 15 |
National FM | 7 | 4 | 9 |
RFI | 5 | 1 | 7 |
* perioada de măsurare a fost 12 ianuarie – 12 aprilie 2009
** 1 septembrie – 14 decembrie 2008
***14 ianuarie – 20 aprilie 2008
Schimbare de lider şi la nivel urban
Performanţa Radio ZU de pe Bucureşti nu a fost repetată şi în clasamentul la nivel urban, unde postul din grupul Intact se plasează pe locul 4 (cu 908.000 ascultători), după România Actualităţi, Europa FM şi Kiss FM, dar înainte de Radio 21.
Faţă de valul de toamnă însă, Kiss FM a pierdut poziţia de lider şi a alunecat pe locul 3, în favoarea canalului public Radio România Actualităţi şi a postului Europa FM. La nivel urban, valul din toamnă plasa pe prima poziţie Kiss FM, secondat de Radio România Actualităţi. Top trei era completat de Europa FM.
Pierderi de ascultători la nivel urban, în valul de primăvară:
- Kiss FM: minus 202.000 ascultători
- Europa FM: minus 58.000
- Radio 21: minus 220.000
- Pro FM: minus 128.000
Ascultătorii posturilor radio în mediul urban, pe valuri de măsurare (mii. persoane)
Primavara 2009* | Toamna 2008** | Primavara 2008*** | |
---|---|---|---|
Romania Actualitati | 1.317 | 1.375 | 1.316 |
Europa FM | 1.296 | 1.354 | 1.429 |
Kiss FM | 1.293 | 1.495 | 1.467 |
Radio ZU | 908 | ||
Radio 21 | 824 | 1.044 | 1.486 |
Pro FM | 543 | 671 | 724 |
Antena Satelor | 212 | 244 | 313 |
InfoPro | 187 | 204 | 222 |
Magic FM | 165 | 198 | 132 |
Cultural | 64 | 76 | 76 |
RFI | 39 | 33 | |
National FM | 34 | 45 | 91 |
* perioada de măsurare a fost 12 ianuarie – 12 aprilie 2009
** 1 septembrie – 14 decembrie 2008
***14 ianuarie – 20 aprilie 2008
Citeşte şi:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
draga stelica, cu reverenta de rigoare, te-as intrba in ce domeniu activezi si ce background profesional ai. si stii de ce?. pentru ca orice business, fie ca e radio, gogoserie, guvern, baie comunala, se ghideaza dupa cifre comparabile motiv pentru care fie ne place sau nu etalam si comparam toate cifrele fie ca e audienta de vara, toamna, primavara sau un alt anotimp martian.
As cam fi printre ultimii care sa nege importanta comunicatelor ca m-am distrat si eu odinioara cu ele :)
Nu se stie cat vor sta acolo, in fruntea FM-ului bucurestean, insa concurenta nu ameninta prea serios. Castiga cel care are si cheltuie dintr-un buget fara fund. Cu un marketing foarte creativ, o muzica de dat la toti fara sa-i doara capul, cu un dram de manea si cu premii de sa-ngroape audienta in ele.
Eu ii felicit pe cei de la Zu, nu e intamplatoare ascensiunea lor.
Iar Stelica avea perfecta dreptate: sondajele astea devin jucaria celor implicati pt un timp destul de scurt; in rest, cifrele servesc vanzarilor, acolo conteaza cu adevarat.
3. nerealista nu este si sustinerea cum ca in cazul RFM a operat o confuzie, ceea ce e nu imi vine a crede. Pina si onorabila @maria, care "nu a auzit" de Zu, auzise de RFM...In plus, se vede ca nu a calatorit cu taxiul, pt ca tot aici am auzit si RFM, ca si pe unele linii RATB. Plus ca, atunci cand vine vorba de ZU, Europa FM, Kiss nimeni nu se gandeste sa introduca in ecuatie un post tv. Dincolo de faptul ca cei din RFM sunt mult peste cei din RTV. Daca ar fi dupa mine as spune ca au 10 clase si peste cei din RRA-ul, mult laudat de @maria
Obiectii:
1. Bun, rau (dupa opinia mea mai degraba vulgar), de Zu auzi, macar ca dai cu capul de vreun afis publicitar la fiecare colt de strada ori urci intr-un taxi - la urma urmei, asta e nivelul unora! Prin urmare, chestia asta cu "nu am auzit de Zu" e chiar neverosimila.
2. Exagerata e si chestia asta cu "Zu - new entry" . Practic, brand-ul e nou, radio-ul e vechi, nascut din ``1
@Tudosiei - Marius, in principiu, ai perfecta dreptate. Si stiu ca nu esti vanzator. Eu am vrut doar sa precizez cui foloseste cel mai tare studiul asta. Ca doar si agentiile de media pun banu' sa-l plateasca.
Iar avantajele despre care vorbim in cazul posturilor de stat (radio si/sau tv) au pe langa ele si o gramada de dezavantaje. Ca e dragut sa ai multe lucrri gata servite dar asta duce si la o lipsa mare de entuziasm si determinare din partea lucratorilor. Mentalitatea prin aceste institutii e ceva de tipul "da' de ce sa ma strofoc? ca iau fix acelasi salariu. si mai am si un contract colectiv care imi permite chiar sa nu doar nu ma strofoc ci chiar sa ma fofilez cat se poate de tare". Asa ca se cam compeseaza, oarecum avantajele "tehnice" cu dezavantajele "umane"
Intrebarea mea era legata de public.
Cum ne raportam si la ce? Il aplaudam pe elevul dintr-a 9-a ca i-a facut pe cei dintr-a 4-a? (el avand nesfarsit mai multe resurse decat cei din urma)
Sau punem alaturi si comparam lucrurile cu adevarat comparabile. Eu nu sunt vanzator si nu mai intereseaza cine si cum vinde. Asta e treaba lor (prezentarile si datele).
Motiv pentru care gandesc asa: in cursa de 400 de metri facem topul celor care au alergat pe picioarele lor. Pe medicul care a facut tot 400 de metri, dar pe langa pista si asezat pe masina de salvare nu-l clasam la un loc cu ceilalti.
Sau nu?
Pe de alta parte, da, stiu ca am dreptate. Si nu la relatia cu CNA-ul, ci la verificarile puterilor.... :)