Un spot aspiraţional, de un minut, fără grupuri de prieteni, fără veselia dintr-un bar, fără simboluri legate de Naţionala de fotbal, pe care o sponsorizează. De ce? Pentru că ultima reclamă Ursus vrea “să întărească imaginea de bere premium”.
Carmen Andronache a stat de vorbă cu Robert Tiderle, creativul de la agenţia Papaya Advertising, care a realizat spotul.
Tiderle: „este o nouă poziţionare, o nouă platformă de comunicare, o nouă platformă creativă”.
Înainte de interviu, reclama:
Spotul ambiţios al lui Ursus
Iată şi interviul cu Robert Tiderle:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.roCarmen Andronache, paginademedia.ro: Cum v-a venit ideea să asociaţi conceptul ambiţiei cu berea, având în vedere faptul că până acum nu prea s-au făcut astfel de asocieri pe piaţa de bere din România?
Robert Tiderle: În primul rând am încercat să ne diferenţiem faţă de ce se întâmplă pe piaţa româmească de bere în acest moment şi anume prietenii care beau bere şi se uită la fotbal. Toate berile comunică acest lucru, motiv pentru care am zis să schimbăm ceva. Singura bere din România poate că merită mai mult de atât. Brandul Ursus merită mai mult de atât!Ursus este sponsorul principal al echipei naţionale de fotbal a României. De ce, în această reclamă, nu se mai comunică acest lucru şi care este legătura cu "ambiţia"?
Ursus este în continuare sponsorul principal al echipei naţionale de fotbal, însă conceptul ambiţiei ar fi bine ca la un moment dat să apară alăturat şi echipei naţionale de fotbal. Nu se bat cap în cap. Fotbalul şi ambiţia merg cap la cap, mai puţin în România, dar poate o să funcţioneze şi asta.Care este targetul acestei reclame?
Discutăm de un target tânăr, urban, bărbaţi bineînţeles, premium, care au o preferinţă pentru branduri serioase, branduri, deci oameni care se îmbracă de la nişte magazine unde brand-ul spune ceva.Ursus este poziţionat în piaţa de bere ca o bere premium şi chestia asta se întâmplă de cel puţin de 2-3 ani, nu ştiu să vă spun exact. Discutăm acum de ceea ce a comunicat, de preţ, packaging şi prezenţă în piaţă. E foarte clar că e o bere premium şi din câte ştiu eu este liderul de piaţă în segmentul premium al berilor. Este singura bere românească care este comparabilă din punct de vedere calitate-imagine cu brandurile internaţionale premium.
Vor urma şi alte reclame din această categorie , se poate vorbi de o campanie?
Nu pot să vă spun chestia asta. Da, este o nouă platformă creativă la baza căreia stă ambiţia şi tot ce decurge de aici, ce înseamnă ambiţie în general, ce înseamnă ambiţie pentru fiecare. Nu este un one project, este o nouă poziţionare, o nouă platformă de comunicare, o nouă platformă creativă.Care este obiectivul reclamei?
Să repoziţioneze brandul pe această nouă platformă şi să întărească imaginea de bere premium.
Comentarii
iertare sefu, dar n-am fost atent
http://www.youtube.com/watch?v=-RhDuNIQP10
Mesaj fad.
Din fericire pt. ei nu-mi influenteaza totusi placerea de a o consuma:))
Da' ce-o fi fost in capul baietilor alora care au in cont mertzanele sa puna ei masina doar la final...pun pariu pe o papaya ca daca era facut la noi clipu' in primul cadru tipul scotea cartea cu poza fix din torpedoul noului GL.
Oricum,tare asemanarea,mai bine luau v.o.-ul de la ei ca ala de pe clipu' romanesc a baut berea rece si ii cade vocea pe la mijlocul povestii.Cre' si io,atata copy intr-o reclama mai gasesti doar la avertismentele medicale.
http://www.youtube.com/watch?v=QHbIupLPpk0
http://www.youtube.com/watch?v=6tZTojhZJ98&feature=player_embedded
iar executia e usor apocaliptica si mult prea incarcata.. foarte greoi totul. ca sa se incheie cu un packshot de bere...
Plus ca mi se pare inadmisibil ca dupa ce ai repozitionat brand-ul sa tot repeti "nu stiu sa va spun exact"(de cand e premium) sau "din cate stiu eu e lider de piata".. Adica, faci revolutie in brand, dar tu nu prea stii date de piata si de istoric al brand-ului? Cam mult neprofesionalism...
So,where do we go ?Pe langa faptul ca mi se pare grosier un tip care bea bere in biblioteca,aglomerarea de efecte speciale si clue-ul de final tras rau de par (vezi o versiune reusita - butoiul cu bere care se intoarce in timp) nu garanteaza emotia unei povesti care sa fie catchy pentru publicul premium.Singurul plus din punctul meu de vedere - ca nu apare produsul prea mult,desi plasarea lui in biblioteca e mai nefericita decat o aparitie logo pe tot spotul:)
directia asta subtire cu ambitia imi aminteste de un clip tuborg vazut prin 95-96 pe italia uno
un tip middle age,nebarbierit,neingrijit,
pe un fotoliu intr-o camera fara mobilier.
copy:
nevasta m-a parasit
m-au dat afara de la serviciu
copiii nu mai vor sa ma vada.
dati-mi un tuborg sa-mi reincep viata.
sic(!)asta directie creativa...
ambitie,nene...