Difuzarea partidelor echipei Naţionale are, în primul rând, raţiuni de marketing, decât comerciale. O analiză făcută de Paginademedia.ro împreună cu agenţia Next Advertising arată că, în doi ani, Antena 1 a atras venituri din publicitate de aproximativ 1,35 milioane de euro, în condiţiile în care drepturile de difuzare au fost cumpărate cu 2,6 milioane.
La cele 1,35 milioane de euro atraşi din spoturile publicitare se adaugă aproximativ 100.000 de euro din inserţiile grafice.
Antena 1 a difuzat în doi ani zece meciuri disputate de Naţionala României: cinci amicale şi cinci din preliminariile campionatului mondial.
Cel mai vizionat meci, dar şi cel mai “bănos” a fost România – Franţa. Partida a ţinut în faţa televizoarelor peste 2,6 milioane de români din mediul urban. Din publicitate, meciul a “marcat” aproape 300.000 de euro.
Iată, detaliat, audienţa meciurilor Naţionalei difuzate de Antena 1 şi încasările din publicitate:
Cele mai vizionate partide, în mediul urban:
- România – Franţa (preliminarii): 2,62 milioane de telespectatori (23 rating)
- România – Serbia (preliminarii): 2,6 milioane (22,6)
- România – Rusia (amical): 1,83 milioane (16,1 rating)
- România – Austria (preliminarii): 1,82 milioane (15,9)
- România – Croaţia (amical): 1,35 milioane (11,9)
- România – Insulele Feroe (preliminarii): 1,19 milioane (10,3)
- România – Lituania (preliminarii): 1,18 milioane (10,4)
- România – Georgia (amical): 1,12 milioane (9.9)
- România – Muntenegru (amical): 1,04 milioane (9,2)
- România – Letonia (amical): 959.000 (8,4)
Banii atraşi de partidele de fotbal ale Naţionalei difuzate de Antena 1:
- România – Franţa: 285.000 euro
- România – Serbia: 263.000 euro
- România – Rusia: 145.000 euro
- România – Lituania: 137.000 euro
- România – Austria: 116.000 euro
- România – Georgia: 90.000 euro
- România – Muntenegru: 87.000 euro
- România – Insulele Feroe: 86.000 euro
- România – Letonia: 78.000 euro
- România – Croaţia: 60.000 euro
in general amicalele se cumpara separat. Esti sigur ca au intrat si ele in pachetul de 2,6 milioane ca si cost?