Reclamele pentru serviciul de informaţii 118.800 sunt înşelătoare şi vor fi scoase de pe post. Spoturile despre “vechiul număr de informaţii” care “nu mai este valabil” lasă impresia că este vorba de noul număr al fostului serviciu 931, al Romtelecom dar, în realitate, este vorba de o altă companie.
Serviciul 118.800 este oferit de Infoclick şi nu de Romtelecom. Este adevărat că vechiul număr de informaţii al Romtelecom 1931 s-a schimbat, de curând, dar noua lui formă este, însă, 118.932.
Coincidenţa schimbării numărului de informaţii al Romtelecom şi asemănarea dintre cele două numere (118.800 – Infoclick şi 118.932 – Romtelecom) i-au indus în eroare pe mulţi dintre telespectatori, au fost de părere membrii CNA.
“Publicitatea asta s-a derulat cel putin o lună, deja s-a întipărit că acesta este noul număr de informaţii. Este o reclamă mincinoasă”, a spus membrul CNA Narcisa Iorga despre spoturile Infoclick.
Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis, în şedinţa de astăzi, somarea tuturor posturilor să nu mai difuzeze aceste spoturi în forma actuală, ci doar după ce acestea vor respecta principiul informării corecte. Înainte de a lua această decizie, Consiliul Naţional al Audiovizualului s-a consultat şi cu organizaţia RAC ( Consiliul Român pentru Publicitate).
Iată ce a spus Consiliul Român pentru Publicitate
Cele două spoturi încalcă codul de practică în publicitate, elaborat de RAC, prin faptul că nu respectă principiul informării corecte şi nu respecă normele publicităţii comparative, care spune că nu poţi compara două produse diferite.
Care este diferenţa dintre cele două numere de telefon?
Din informaţiile pe care le-a primit RAC-ul cu privire la 118.800 (Infoclick), reiese că acest număr de telefon este un serviciu de informaţii telefonice apelabil din orice reţea din România a cărui bază de date se extinde la numerele de telefon ale abonaţilor din toate reţelele din România.
118.932 este noul număr de telefon al Romtelecom, care a început să funcţioneze de pe 28 noiembrie 2009, când 1931 (fostul 931) a fost scos din funcţiune. În prezent, serviciile oferite la numărul de informaţii al Romtelecom (118.932) sunt similare celor furnizate de Infoclick. Prin schimbarea, din luna noiembrie a anului trecut, numărului de telefon, compania Romtelecom şi-a îmbunătăţit serviciul de informare, lărgindu-şi baza de date şi la numerele de telefon ale abonaţilor din alte reţele.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roPrincipala diferenţă dintre cele două numere este că serviciul de informaţii al Romtelecom se adresează doar clienţilor din reţeaua proprie, aşa cum era şi numărul vechi.
Comentarii