Skip to main content

Revista presei media - 28 aprilie

 

Publicitate

florian_fels1Grupul Ringier este deschis să facă investiţii în mediul digital, în România, chiar dacă prioritatea sa este revenirea pe profit a afacerii de presă tradiţională, cu atenţie maximă pe segmentul tabloid (Libertatea), spune Florian Fels, şeful operaţiunilor grupului în Europa Centrală şi de Est. Într-un interviu acordat HotNews.ro, acesta mai spune că după doi ani în care lupta concurenţială din România a fost mai aprigă decât cea din Polonia, "impresia sa" este că în prezent concurenţii Ringier, în special Adevărul Holding, revin "la o luptă concurenţiala normală - grea, dar corectă".

Câteva idei din interviu:

  • Revirimentul afacerii din România (necesar pentru includerea afacerii locale în noul joint venture regional - n.r.) presupune revenirea la o concurenţă normală. Revirimentul înseamnă, de asemenea, revenirea pe profit.
  • Motivul pentru care am vândut două titluri este că în această perioadă de criză dorim să ne concentrăm asupra activităţii noastre de bază - segmentul tabloid.
  • Pentru Libertatea, obiectivul pe termen mediu este să readucem acest titlu pe primul loc şi să câştigăm bani din acest titlu.
  • Nu există o altă ţară în regiune care să fie lovită de criză la fel de tare ca România. Am văzut tăieri ale cheltuielilor media de peste 50% anul trecut - cred că sunt cele mai mari din toată regiunea.

Florian Fels, şeful Ringier pentru Europa Centrală: Urmărim atent piaţa de digital din România pentru posibile achiziţii

Pro TV, Jurnalul Naţional şi Europa FM sunt brandurile din domeniul media în care românii au încredere, notează Mediafax, HotNews, Wall-Street şi Daily Business, care citează studiul Trusted Brands 2010, realizat de Revista Reader's Digest. Studiul Trusted Brands 2010 s-a desfăşurat concomitent în 16 ţări europene, printre care şi România, respondenţii având la dispoziţie pentru a alege 20 de categorii de branduri comune celor 16 ţări şi un număr de maximum 18 categorii locale. Respondenţii nu au primit variante de răspuns, ci au fost rugaţi să nominalizeze ei înşişi mărcile în care au încredere. Din categoriile locale, printre brandurile în care românii au cea mai mare încredere se numără: Vel Pitar, Ceresit, Cris-Tim, Borsec, Medlife, Domo, Danone, Colgate şi Bricostore.

Grupul de presă elveţian Edipresse a înregistrat anul trecut pierderi de 32 milioane de franci (aproximativ 30 milioane de dolari), după ce în anul anterior a obţinut un profit de 30,3 milioane de franci, scrie HotNews, care citează raportul financiar al celui de-al doilea mare publisher din Elveţia. În acelaşi timp, veniturile grupului s-au redus cu 40,7%, la 178,6 milioane de franci.
Grupul Edipresse a inregistrat pierderi de 32 milioane de franci in 2009

Companiile din zona de tehnologie şi telecomunicaţii predomină şi în acest an topul celor mai vizibile branduri în ceea ce priveşte promovarea prin intermediului reţelelor sociale şi blogurilor, relatează Wall-Street şi IAA.ro, care citează studiul “Top Social Brands 2010”, realizat de revista Biz. Vodafone, al doilea operator de telefonie pe piaţa locală, se află pe locul întâi şi în 2010, compania condusă de Liliana Solomon fiind urmată de Microsoft şi LG.

Primul spot publicitar în format 3D care va rula în cinematografele din România promovează New Age Media România, regia de media a companiei Cinema City România, şi va rula începând de marţi în cele 56 de săli din întreagă reţea Cinema City (Iaşi, Timişoara, Cluj, Bacău, Piteşti, Bucureşti), a precizat pentru HotNews.ro Corina Gonteanu, director de marketing în cadrul Cinema City România. Potrivit oficialilor New Age Media România, investiţia în acest spot publicitar a fost de circa 9.000 de euro, acesta urmând să fie difuzat începând din 27 aprilie în toate cinematografele Cinema City, înaintea tuturor filmelor 3D.
Primul spot publicitar în format 3D difuzat în cinematografele din România, de marţi în 56 de săli din ţară

Cocor MediaChannel, cea mai scumpă locaţie pentru publicitate outdoor din Bucureşti, a raportat venituri de 1,3 mil. euro anul trecut, şi îşi propune să-şi crească business-ul cu 20% anul acesta, până la 1,6 mil. euro, a declarat pentru DailyBusiness.ro Alexandra Enuţă, sales & PR manager Cocor Media Channel. Compania mizează pe o creştere a cererii din partea clienţilor odată cu redeschiderea magazinului Cocor, pe care sunt amplasate ecranele media ale companiei.
Cel mai scump outdoor din Bucureşti vrea să-şi crească business-ul cu 20% în 2010

Doi profesori clujeni lansează astăzi expoziţia „De la sublim la ridicol. 70 de ani de reclamă“. Vernisajul va avea loc la Institutul Cultural Român (ICR) şi prezintă istoria de şapte decenii a publicităţii din România, scrie Adevărul.„Stomacul când ţi se 'ntăreşte,/ Tabletele tu le găseşte,/ Şi învaţă din Abecedar,/ Că doar KOPROLU-i salutar", anunţa o reclamă din 1930, la un „purgativ de ciocolată". Acesta este unul dintre sutele de sloganuri publicitare care împânzeau ziarele şi revistele din perioada interbelică, cea mai bună din istoria publicităţii româneşti.
Agonie şi extaz în „copilăria“ publicităţii

Campania de media pentru promovarea noului model BMW Seria 5, dezvoltată de agenţia Iniţiative, se întinde pe durata a două luni, până la mijlocul lunii mai, notează Wall-Street şi Daily Business. Din punct de vedere creativ, campania include formate speciale pentru Internet şi presă, dar şi expuneri outdoor. Astfel, cubul gigant din faţa aeroportul Henri Coandă şi unul dintre cele mai mari mesh-uri din Bucureşti (bulevardul Magheru) sunt ocupate de câte un BMW Seria 5, în timp ce un spot de 30 de secunde rulează pe TV screen-uri instalate în zonele centrale ale capitalei.

Cotidianul The Sun va publica un număr 3D, cu reclame şi conţinuturi editoriale în variantă tridimensională, pe 5 iunie, cu circa o săptămână înainte de începerea turneului final al Cupei Mondiale de Fotbal din Africa de Sud, care se desfăşoară între 11 iunie şi 11 iulie, informează Mediafax şi Jurnalul Naţional, care citează Brand Republic.

România s-a situat pe locul patru în ultimul trimestru din 2009 într-un top realizat la nivel global în funcţie de viteza medie de conectare la internet, care a crescut cu 28% faţă de ultimele trei luni din 2008, la 7,2 Mbps, potrivit Mediafax, care citează raportul "State of the Internet" al Akamai Technologie. Pe primele trei poziţii în top se regăsesc Coreea de Sud, Hong Kong şi Japonia.
România, locul 4 în lume după viteza de conectare la internet

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Cristina Cristina
    Sondajul asta e doar un trucaj ordinar sociologic fals,pretext pentru a atrage advertising in aproape raposata revista Reader`s Digest.
    Dacar avea cineva curiozitatea sau interesul sa ii intrebe si sa ceara dovezi despre procedura ar avea extraordinar de mari surprize.
    Maestru` Bogdanel Vasile dat afara pe usa din dos de la Starcom,cu cine ai facut tu sondaju`?care este esantionu`?Pensionarii aia amarati pe care ii prostiti cu japca si cu mirajul premiilor sa-si faca abonament?Ce vrajeala ieftina!

Trimite un comentariu

sus