Skip to main content

Revista presei media - 9 aprilie

 

Publicitate

Grupul media elveţian Ringier a înregistrat, în 2009, o cifră de afaceri de 907 milioane de euro, în scădere cu 15,6% faţă de 2008, şi un profit net de 12 milioane de euro, în scădere comparativ cu anul precedent, când compania afişa un profit net de 43,4 milioane de euro.

Cifra de afaceri a grupului Ringier a atins valoarea de 907 milioane de euro, în scădere cmparativ cu anul 2008, când afişa o cifră de afaceri de 1,07 miliarde de euro. Potrivit comunicatului, în România, piaţa de publicitate în segmentul ziarelor s-a prăbuşit, cu un procent de până la 70%, acest fapt având un puternic impact şi asupra Ringier România. În ciuda relansării ziarului Libertatea şi a revistei dedicate femeilor Libertatea pentru femei, efectele crizei nu au putut fi stopate, notează Mediafax, HotNews, Ziarul Financiar, Wall-Street şi Daily Business.

Convenţia Organizaţiilor de Media (COM) condamnă atitudinea premierului Emil Boc faţă de canalele TV private, dar şi faţă de televiziunea publică, după incidentul de miercuri dintre primul ministru şi reprezentanţii media, scriu Mediafax şi Cotidianul, care citează un comunicat al COM.

"Libertatea presei înseamnă şi libertatea de a lua decizia editorială privind persoanele invitate să-şi exprime punctul de vedere în cadrul unei emisiuni. De asemenea, suntem profund nemulţumiţi de faptul că primul ministru consideră televiziunea publică ca pe un instrument prin care Guvernul îşi poate transmite, nestânjenit şi în lipsa unei abordări critice, mesajul către cetăţeni. Această atitudine trădează mentalitatea Guvernului şi a partidelor de a considera televiziunea publică drept o televiziune a statului şi nu una care trebuie să acţioneze în interes public", se precizează în acelaşi comunicat al COM.

Începând din aprilie, vizitatorii site-urilor TVR, Realitatea, Antena3, Prima TV, Adevărul şi Cinemagia vor putea urmări gratuit filme, emisiuni de televiziune sau seriale şi transmisiunile live ale unor evenimente precum Formula 1 sau Champions League. Toate aceste transmisiuni online vor fi disponibile timp de câte 30 de zile şi vor fi susţinute de publicitate.

În spatele acestui serviciu stă MediaDirect - compania care lansa la sfârşitul anului trecut unul dintre primele servicii online de video on demand - şi o miză consistentă: translatarea modelului de business al televiziunii pe internet, scrie Money.ro într-o analiză a trecerii televiziunii pe online şi a implicaţiilor acestui fenomen în plan economic.
Adio telecomandă, bun venit mouse. Televiziunea (vrea) pe internet

Bugetul mediu al unei campanii de promovare pe reţeaua de socializare Facebook, care are peste un milion de utilizatori în România, este între 2.000-3.000 de euro, declară, pentru Wall-Street, Laurenţiu Pop, deputy managing director al Httpol România, agenţia de publicitate interactivă care vinde publicitate pentru Facebook pe piaţa locală.

"Păstrând trendul de creştere şi interesul crescut atât al userilor, cât şi al advertiserilor considerăm că Facebook îşi va dubla numărul de unici până la sfârşitul anului. Astfel, vom vorbim de peste 2.000.000 de conturi active din România”, a declarat Laurenţiu Pop, director general adjunct al Httpol România, agenţie lansată în vară 2008.
Cât te costă o campanie medie pe Facebook?

Elixirul tinereţii sau maşina timpului probabil că nu vor fi descoperite în urmatorii cinci ani, dar cum vor arăta publicitatea şi relaţiile publice în 2015 putem preconiza. Eliza Rogalski, Managing Partner Rogalski Grigoriu, şi Alex Bădilă, Managing Director la Publicis România, au încercat să ne ofere o perspectivă asupra viitorului.
"Cred că acele agenţii care vor rezista până atunci vor fi trecut cu succes şi poate cu timiditate testul relevanţei. Peste cinci ani, vor face campanii de PR în care primează autenticitatea şi conversaţia umană cu consumatorii", a declarat Eliza Rogalski pentru IAA.ro.
Cum vor arăta agenţiile de publicitate şi PR în 2015?

Povestea unui ziar în vreme de criză. Alexandra Föderl Schmid este primul şi singurul redactor-şef femeie al unui cotidian din Austria, iar ziarul condus de ea, "Der Standard", este al doilea ca vânzări din ţară, scrie Gândul. În septembrie 2008, Alexandra Föderl Schmid a simţit că vin vremuri grele pentru presă şi şi-a zis că trebuie să se pregătească din vreme.

"Ne-am gândit mai întâi ce putem face nu din punctul de vedere al veniturilor, ci din punctul de vedere al cheltuielilor şi ne-am spus: sunt toate acestea necesare să le cumpărăm? Şi-am redus toate aceste lucruri şi nu am concediat foarte mulţi jurnalişti. Ştim că ei sunt valoarea noastră", povesteşte redactorul-şef pentru Gândul. "Der Standard" a pierdut în timpul crizei 30% din venituri, dar tot are astăzi 421.000 de cititori pe zi, cam 6% dintre austrieci, şi peste un milion de vizitatori unici în fiecare săptămână.
Redactorul-şef „Der Standard”: „Cred în viitorul printului”

Primul televizor 3D a ajuns şi în România. LG, compania care a lansat produsul, se aşteaptă să vândă în acest an câteva sute de bucăţi. Preţul unui astfel de televizor urcă la 2.000 de euro, notează Money.ro. LG a lansat pe plan mondial primele televizoare 3D la începutul acestui an.
S-a lansat primul televizor 3D din România

Mai multe organizaţii ale fotografilor şi ilustratorilor americani au depus o plângere împotriva Google, pentru violarea drepturilor de autor, cerând indemnizaţii pentru imaginile care le aparţin şi care apar în proiectul de digitalizare a cărţilor Google Books, informează Mediafax, Money.ro şi Wall-Street.

TPU.ro, platformă online de întrebări şi răspunsuri, a devenit cea mai vizitată reţea socială românească şi proiectul online cu cea mai rapida creştere din .RO, de la 0 la peste 1 milion de clienţi unici, la 15 luni de al lansare. TPU.ro a depăşit luna trecută Neogen.ro cu aproape 42.000 de vizitatori unici, potrivit Money.ro.
TPU.ro este prima reţea socială locală, după ce a depăşit Neogen.ro

Sportivul Tiger Woods a apărut în primul său spot publicitar de la scandalul provocat de apariţia unor informaţii privind relaţiile sale extraconjugale, promovând compania de îmbrăcăminte şi accesorii sport Nike, informează Gândul, care citează AFP. Nike, care avea un contract cu Woods în valoare de 40 de milioane de dolari pe an, este unul dintre puţinii sponsori care i-au rămas aproape sportivului în urma scandalului mediatic.
Tiger Woods, protagonistul unui nou spot publicitar pentru Nike, după seria de scandaluri în care a fost implicat

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • florin florin
    Autentic Cinema TV - de canalul asta mai stiti ceva ca trebuia initial sa se lanseze in luna martie a acestui an pe platforma dolce dar am ajuns in aprlie si nici un semn, va puteti interesa cand va incepe emisia.
  • Alexandru Alexandru
    Multumesc pentru articol! :)
    Tiger Woods - e tare :)) 40 mil $ ?

Trimite un comentariu

sus