“Investiţii în vremuri de criză”, titrează astăzi Jurnalul Naţional. Articolul trece în revistă realizările Enel, care “investeşte 210 milioane de euro în acest an în reţelele electrice din Muntenia, Banat şi Dobrogea”.
Din articol aflăm o serie de detalii despre investiţiile Enel, “în vremuri de criză”: “modernizarea reţelelor”, „retehnologizarea staţiilor de transformare”, “îmbunătăţirea stării reţelelor”, “primele parcuri eoliene în Tulcea” etc. Publicitate? Interes entuziast al jurnaliştilor pentru activităţile Enel?
Săptămâna trecută, Enel a mai fost subiectul unui material cu miros de publicitate. Tot fără un marcaj de “Publicitate”, dar încadrat de un chenar subţire, textul vorbea despre “ambiţiosul program de investiţii al Enel”.
Ambele articole sunt semnate de Daniela Dimitriu, un nume care nu apare în caseta redacţională a ziarului. Ambele articole sunt publicate doar de varianta pe hârtie a Jurnalului Naţional şi sunt de negăsit în ediţia online.
Paginademedia.ro a încercat să afle care a fost statutul acestor articole despre Enel. Compania este client de publicitate al Jurnalului Naţional. Legătura cu cele două materiale?
“De două zile sunt acasă”, spune Dan Constantin, redactor şef Jurnalul Naţional. Ieri, Dan Constantin a ţinut legătura cu redacţia prin telefon. Cât despre articolul cu Enel? “Nu ştiu, am discutat mai mult despre prima pagină. Vorbeşte cu Victor (Ciutacu)”.
Contactat de paginademedia.ro, Victor Ciutacu spune însă că nu are “niciun comentariu de făcut”.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
A doua reteta - nu e vorba de presa, ci de divertisment.
Cel mai grav lucru este ca oamenii cred ca Dan Negru este ziarist, ca emisiunile in care apar specimenele enumerate de tine sunt productii jurnalistice.
Nu sunt. Din pacate, dupa ce ca breasla are probleme uriase de imagine, mai le suporta si pe cele provocate de producatorii acestui tip de divertisment.
Sa presupunem ca este un articol platit.
Deci presa, pentru bani, lauda o companie si ia bani de la acea companie.
Asta a fost prima reteta.
A doua reteta.
Presa difuzeaza copii care fac sex, Nikite, Dan Negru zbierand isteric, tate, cururi, Monice Columbene, Gini Pistoale, manelisti.
Face astfel audienta, iar pe baza audientei primeste, matematic corect, bani pentru publicitate.
Care reteta ti se pare mai nociva?
Eu n-am facut vreo facultate de jurnalism asa ca pot gandi detasat de sabloanele indesate in mintile fragede si primitoare ale studentilor.
Ca alea odata infipte acolo, acolo raman!
Si nu mai poate omul-ziarist sa priveasca fenomenele mai de deasupra, mai din avion, mai "out of the box", cum se zice.
Ca el stie deja ce e bine si ce e rau, din manualele de la scoala de presa.