Piaţa de publicitate din România coboară anul acesta până la 308 milioane de euro, cel mai scăzut nivel din ultimii cinci ani. În 2007, de exemplu, numai publicitatea pe TV era de 306 milioane de euro, potrivit estimărilor din Media Fact Book, lansat azi de agentia Initiative.
Cel mai afectat este printul: 27 de milioane de euro în acest an, faţă de 82 de milioane în 2008. Situaţie mai optimistă în cazul radiourilor şi al internetului.
Mai multe cifre, în tabelul de mai jos, cu cheltuielile publicitare din ultimii cinci ani (milioane euro):
2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | |
---|---|---|---|---|---|
TV | 209 | 222 | 337 | 306 | 229 |
27 | 37 | 82 | 79 | 71 | |
Radio | 23 | 25 | 35 | 30 | 23 |
OOH | 35 | 42 | 70 | 58 | 40 |
Internet, Cinema | 14 | 13 | 16 | 9 | 6 |
TOTAL | 308 | 339 | 540 | 482 | 369 |
Estimarile de bugete totale de marketing online sunt incluse in capitolul detaliat despre Digital. Acolo se poate observa ca a fost luat in calcul inclusiv studiul IAB pe 2009.