Skip to main content

Radio ZU şi Kiss rămân cele mai ascultate posturi de radio, unul este lider în Bucureşti, celălalt la nivel urban

 

Radio ZU este în continuare cel mai ascultat post de radio din Bucureşti (250.000 de ascultători), urmat de Radio România Actualităţi (vezi tabel).

Publicitate

La nivel urban, Kiss FM a înregistrat o audienţă de aprope 1,4 milioane de ascultători, reuşind astfel să-şi păstreze titlul de lider pe acest segment.

Acestea sunt ultimele date ale Studiului de Audienţă Radio, făcut în perioada 11 ianuarie-2 mai 2010.

Cea mai spectaculoasă creştere, într-un an de zile, a cunoscut-o postul de radio Naţional FM, care a câştigat 20.000 de ascultători în Bucureşti după ce în luna martie 2009 şi-a schimbat profilul (după cum Paginademedia.ro a scris aici) difuzând, exclusiv. muzică românească uşoară, populară şi de petrecere.
Muzica românească a ridicat postul de radio al fraţilor Micula de pe ultimele poziţii, unde se afla în primele luni ale anului trecut, pe locul 14 din cele 21 de posturi incluse în măsurătoare.

Alte concluzii din analiza studiului de audienţă pe Bucureşti:

  • One FM este al doile post de radio cate a înregistrat o performanţă notabilă pe piaţa din Capitală. Audineţa postului a crescut în primele luni ale acestui cu 19.000 de ascultători, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
  • Într-un trend crescător, faţă de anul trecut, s-au înscris şi posturile: Gold FM (+ 7.000 de ascultători), Kiss FM (+4.000), Realitatea FM (+4.000), Smart FM (+2.000) şi Europa FM (1.000).
  • Faţă de primele luni ale anului trecut, Radio 21 a pierdut locul trei din topul posturilor după audienţă, în faţa postului Kiss Fm.
  • La nivelul Capitalei, cea mai mare scădere de audineţă a fost înregistrată de Radio 21(-81.500 de ascultători), urmat de posturile Radio România Actualităţi şi Romantic FM, care au pierdut câte 30.000 de ascultători.
  • Scăderi în primele luni ale lui 2010, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, au mai înregistrat posturile ProFM (-29.500 de ascultători), Antena Satelor (-16.500), Radio ZU (-12.000), SpotTotal (-5000) şi Radio România Cultural (-2.000).

Audienţa posturilor de radio în Bucureşti (mii ascultători):

ianuarie - aprilie 2009 ianuarie - mai 2010
Radio ZU 262 250
Romania Actualitati 236 206
Kiss FM 186 190
Radio 21 222 140.5
Europa FM 102 103
Pro FM 114 84.5
Magic FM 69 83
Vibe FM 55 70.5
Romantic 95 65
Realitatea FM 35 39
Antena Satelor 52.5 36
One FM 12 31
Guerilla 29.5 29
National FM 7 27
Gold 14 21
Smart 9 11
City FM 12 10.5
Sport Total 15 10
Cultural 10 8
InfoPro 7 7
ProFM Dance 9 5

Scăderi mai mari în mediul urban

Scăderile de audienţă la nivel urban sunt mai numeroase şi mai importante faţă de evoluţia din Capitală.

Alte concluzii din analiza Studiului de Audienţă Radio:

  • Radio ZU a crescut cel mai mult în audineţă, dacă raportăm primele luni ale acestui an la aceeaşi perioadă a anului trecut. Astfel, postul trustului Intact a câştiga 124.000 de ascultători.
  • Kiss FM şi Magic Fm au câştigat fiecare, în primele luni ale acestui an, 105.000 de ascultători faţă de audienţa înregistrată în aceeaşi perioadă a lui 2009.
    Printre posturile de radio care au înregistrat creşteri ale audienţei se mai numără Naţional Fm (+60.000 de ascultători) şi InfoPro (+14.000).
  • Europa FM a pierdut în primele luni ale acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, 303.000 de ascultători, iar Radio 21 a pierdut 289.000 de ascultători. Dar lista nu se opreşte aici: Radio România Actualităţi (-137.000 de ascultători) , Pro FM (-56.000), Antena Satelor (-15.000), Radio România Cultural (-9.000) şi Pro FM Dance (-4.000).

Audienţa posturilor de radio la nivel urban (mii ascultători):

ianuarie - aprilie 2009 ianuarie - mai 2010
Kiss FM 1,293 1398
Romania Actualitati 1,317 1180
Radio ZU 908 1032
Europa FM 1,296 993
Radio 21 824 535
Pro FM 543 487
Magic FM 165 270
InfoPro 187 201
Antena Satelor 212 197
National FM 34 94
Cultural 64 55

Studiul a fost realizat de IMAS şi Mercury Research în intervalul 12 ianuarie-12 aprilie 2009, pe un eşantion de 10.202 de persoane.
**Studiul a fost realizat de IMAS şi Mercury Research în intervalul 11 ianuarie-2 mai 2010, pe un eşantion de 7.696 de persoane.

Carmen Andronache

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Bogdan Bogdan
    @ mihai ... problema apare cand vine unu de un an jumatate pe piata si iti sufla frisca de pe savarina de bun manager ce ai fost al afacerii construite din punct de vedere logistic de altii de dinaintea ta ha ha ha ha ha
  • geo geo
    io nu prea inteleg, in afara de "circotasi" ce mai asculta lumea la kiss. ar fi interesat de vazut daca in afara de matinal mai exista vreo emisiunea zilnica mai de Doamne-ajuta. prea multa muzica noua si ritmata, dai in damblageala daca asculti doua zile la rind aceleasi melodii reluate. de aceea, prefer magic, romantic, poate si goldul...desi nu bate pina aici.
  • mihai mihai
    Cand nu ai bani/logistica/oameni sa iti extinzi afacerea (cumparand licente de ex sau dezvoltand studiouri locale) si altii iti iau fata pt ca stiu sa managerieze incepi sa zici ca nu conteaza ca nu ai acoperirea lor si te lauzi cat esti de bun in orasul tau.De aia FruttiFresh nu va fi Coca Cola niciodata:-)
  • Maya Maya
    Market share-ul conteaza? Pana la urma care este lider? Nu mai inteleg! Azi am vazut ca toti se laudau ca sunt pe primul loc. Asadar medalia de aur se da pentru Zu, Kiss si RRA? Sau cum?
  • Bogdan Bogdan
    foarte buna aia cu "kiss care se bate de la egal la egal cu zu in Bucuresti" . diferenta e de peste 50.000 de ascultatori. Nu inteleg unde e egalul ha ha ha ha ha
  • nea nea
    58ZU - 30 frecvente - 1522000 - 50733
    Kiss - 58 frecvente - 2217000 - 38224
    Romania este ZU. Furaciosii de la Kiss sint expirati si obositi. Daca nu aveau pe de-a moaca retelele Contact si Mix cu oboseala pe care o transmit pe frecvente erau de mult haida pa
    Haida Pa
  • eugen eugen
    Daaaaaaaaa, un nou inceput sigur. Un inceput in picaj mon cher.
  • raluca raluca
    guerrilla nu-i scoasa din joc. schimbarile din primavara asta au fost fundamentale. manager schimbat, director muzical schimbat. radioul are o alta fata. ma indoiesc ca rfm va prelua frecventele guerrilla. revenirea lui husar tocmai de asta s-a facut. pt guerrilla e un nou start.
  • radioamator radioamator
    @Petrisor
    este gresita expresia "cele mai ascultate posturi de radio". Corect este "posturile de radio cu cel mai mare numar de ascultatori". Conteaza si cat asculta fiecare dintre ei. Market share se calculeaza si in functie de timpul de ascultare al fiecaruia. De aceea am spus ca, pentru a stabili care este cel mai ascultat post de radio, este indicat :) sa folosesti acest indicator.
  • eu eu
    @ Petrişor Obae
    N-ar fi rea si o comparatie cu ultimul val de sondare, cel din toamna.
  • Petrişor Obae Petrişor Obae
    @ radioamator

    Sunt doi indicatori folosiţi. Daily Reach şi Market Share. În articolul de faţă am mers pe Daily Reach, aşa cum o fac la fiecare val.

    Deci nu e nimic greşit, e doar un alt indicator faţă de cel la care te raportezi tu. :)
  • radioamator radioamator
    @leo
    citez din mine "E adevarat ca pe targetul comercial 18-49 situatia se schimba. RRA are un public, probabil, foarte batran."
    Atata vreme cat apare in sondaje si sondajele se fac pe 11+, nu ai cum sa ignori RRA. De aceea exista si sondajele facute pe 18-49. Petrisor a dat top-ul facut pe 11+ unde RRA e campion.

    Iata si topul pe target comercial 18-49

    Urban
    1. Kiss Fm - 20,2
    2. Radio Zu - 13,7
    3. Radio 21 - 6,7

    Bucuresti
    1. Radio Zu - 20,7
    2. Kiss Fm - 15,4
    3. Radio 21 - 9,5
  • gigi gigi
    eu de mult nu mai ascult radiourile comerciale din romania. Multa galagie pentru nimic. Mai ascult radio romania. In rest internetul sa traiasca!
  • leo leo
    @radioamator & petrisor
    Radio Romania este ascultata cu brio de bunicii nostrii si de administratorul de scara cel mult. Nici macar nea Ghita pe tractor nu-l mai asculta.
    Target urban zero.
  • aleksa aleksa
    haida de. kiss a ratat revenirea. vezi cifrele de la ultimele sondaje cand au fost la mustata dar cu toate avantajele pe care le au nu au stiut sa profite. este imposibil sa se mai intample ce era acum cativa ani; cand 21 era pe primul loc nu exista pe piata zu

Trimite un comentariu

sus