Radio ZU este în continuare cel mai ascultat post de radio din Bucureşti (250.000 de ascultători), urmat de Radio România Actualităţi (vezi tabel).
La nivel urban, Kiss FM a înregistrat o audienţă de aprope 1,4 milioane de ascultători, reuşind astfel să-şi păstreze titlul de lider pe acest segment.
Acestea sunt ultimele date ale Studiului de Audienţă Radio, făcut în perioada 11 ianuarie-2 mai 2010.
Cea mai spectaculoasă creştere, într-un an de zile, a cunoscut-o postul de radio Naţional FM, care a câştigat 20.000 de ascultători în Bucureşti după ce în luna martie 2009 şi-a schimbat profilul (după cum Paginademedia.ro a scris aici) difuzând, exclusiv. muzică românească uşoară, populară şi de petrecere.
Muzica românească a ridicat postul de radio al fraţilor Micula de pe ultimele poziţii, unde se afla în primele luni ale anului trecut, pe locul 14 din cele 21 de posturi incluse în măsurătoare.
Alte concluzii din analiza studiului de audienţă pe Bucureşti:
- One FM este al doile post de radio cate a înregistrat o performanţă notabilă pe piaţa din Capitală. Audineţa postului a crescut în primele luni ale acestui cu 19.000 de ascultători, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
- Într-un trend crescător, faţă de anul trecut, s-au înscris şi posturile: Gold FM (+ 7.000 de ascultători), Kiss FM (+4.000), Realitatea FM (+4.000), Smart FM (+2.000) şi Europa FM (1.000).
- Faţă de primele luni ale anului trecut, Radio 21 a pierdut locul trei din topul posturilor după audienţă, în faţa postului Kiss Fm.
- La nivelul Capitalei, cea mai mare scădere de audineţă a fost înregistrată de Radio 21(-81.500 de ascultători), urmat de posturile Radio România Actualităţi şi Romantic FM, care au pierdut câte 30.000 de ascultători.
- Scăderi în primele luni ale lui 2010, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, au mai înregistrat posturile ProFM (-29.500 de ascultători), Antena Satelor (-16.500), Radio ZU (-12.000), SpotTotal (-5000) şi Radio România Cultural (-2.000).
Audienţa posturilor de radio în Bucureşti (mii ascultători):
ianuarie - aprilie 2009 | ianuarie - mai 2010 | |
---|---|---|
Radio ZU | 262 | 250 |
Romania Actualitati | 236 | 206 |
Kiss FM | 186 | 190 |
Radio 21 | 222 | 140.5 |
Europa FM | 102 | 103 |
Pro FM | 114 | 84.5 |
Magic FM | 69 | 83 |
Vibe FM | 55 | 70.5 |
Romantic | 95 | 65 |
Realitatea FM | 35 | 39 |
Antena Satelor | 52.5 | 36 |
One FM | 12 | 31 |
Guerilla | 29.5 | 29 |
National FM | 7 | 27 |
Gold | 14 | 21 |
Smart | 9 | 11 |
City FM | 12 | 10.5 |
Sport Total | 15 | 10 |
Cultural | 10 | 8 |
InfoPro | 7 | 7 |
ProFM Dance | 9 | 5 |
Scăderi mai mari în mediul urban
Scăderile de audienţă la nivel urban sunt mai numeroase şi mai importante faţă de evoluţia din Capitală.
Alte concluzii din analiza Studiului de Audienţă Radio:
- Radio ZU a crescut cel mai mult în audineţă, dacă raportăm primele luni ale acestui an la aceeaşi perioadă a anului trecut. Astfel, postul trustului Intact a câştiga 124.000 de ascultători.
- Kiss FM şi Magic Fm au câştigat fiecare, în primele luni ale acestui an, 105.000 de ascultători faţă de audienţa înregistrată în aceeaşi perioadă a lui 2009.
Printre posturile de radio care au înregistrat creşteri ale audienţei se mai numără Naţional Fm (+60.000 de ascultători) şi InfoPro (+14.000). - Europa FM a pierdut în primele luni ale acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, 303.000 de ascultători, iar Radio 21 a pierdut 289.000 de ascultători. Dar lista nu se opreşte aici: Radio România Actualităţi (-137.000 de ascultători) , Pro FM (-56.000), Antena Satelor (-15.000), Radio România Cultural (-9.000) şi Pro FM Dance (-4.000).
Audienţa posturilor de radio la nivel urban (mii ascultători):
ianuarie - aprilie 2009 | ianuarie - mai 2010 | |
---|---|---|
Kiss FM | 1,293 | 1398 |
Romania Actualitati | 1,317 | 1180 |
Radio ZU | 908 | 1032 |
Europa FM | 1,296 | 993 |
Radio 21 | 824 | 535 |
Pro FM | 543 | 487 |
Magic FM | 165 | 270 |
InfoPro | 187 | 201 |
Antena Satelor | 212 | 197 |
National FM | 34 | 94 |
Cultural | 64 | 55 |
* Studiul a fost realizat de IMAS şi Mercury Research în intervalul 12 ianuarie-12 aprilie 2009, pe un eşantion de 10.202 de persoane.
**Studiul a fost realizat de IMAS şi Mercury Research în intervalul 11 ianuarie-2 mai 2010, pe un eşantion de 7.696 de persoane.
Carmen Andronache
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Si in Bucuresti este aceeasi situatie. Tot RRA e lider cu 20,1 market share fata de 15,2 Radio Zu.
Numarul de ascultatori nu este acelasi lucru cu cat de mult este ascultat un post de radio. Uita-te la market share daca vrei sa faci un top pe cat de ascultat e un radio.
Un top corect denumit "cat de mult sunt ascultate radiourile" arata asa:
National
1. RRA - 15,1
2. Kiss Fm - 14,1
3. Radio Romania Regional - 11,3
Urban
1. RRA - 15,3
2. Kiss Fm - 15,2
3. Europa Fm - 12,6
Bucuresti
1. RRA - 20,1
2. Radio Zu - 15,2
3. Kiss Fm - 11,2
Ceea ce situeaza RRA in pozitia de lider incontestabil in national, urban si Bucuresti pe publicul de peste 11 ani. E adevarat ca pe targetul comercial 18-49 situatia se schimba. RRA are un public, probabil, foarte batran.
Ceea ce ai dat tu este un top al "numarului de ascultatori ai unui post de radio intr-o zi"
"Ce m-a bucurat si mai mult a fost revenirea la normalitate a Bucurestiului. Aici audienta umflata cu pompa marketingului, a celor doi baietasi de cartiere marginase de la zu, a dat semne de oboseala. Junii au pierdut peste 50.000 de ascultatori in 4 luni, in conditiile in care Kissul a castigat doar 4ooo dintre ei. Deci e o greseala nefortata de adversar."
deci zic, AZI A FOST O ZI ISTORICA PENTRU KISS . haida pa