Skip to main content

Radio ZU şi Kiss rămân cele mai ascultate posturi de radio, unul este lider în Bucureşti, celălalt la nivel urban

 

Radio ZU este în continuare cel mai ascultat post de radio din Bucureşti (250.000 de ascultători), urmat de Radio România Actualităţi (vezi tabel).

Publicitate

La nivel urban, Kiss FM a înregistrat o audienţă de aprope 1,4 milioane de ascultători, reuşind astfel să-şi păstreze titlul de lider pe acest segment.

Acestea sunt ultimele date ale Studiului de Audienţă Radio, făcut în perioada 11 ianuarie-2 mai 2010.

Cea mai spectaculoasă creştere, într-un an de zile, a cunoscut-o postul de radio Naţional FM, care a câştigat 20.000 de ascultători în Bucureşti după ce în luna martie 2009 şi-a schimbat profilul (după cum Paginademedia.ro a scris aici) difuzând, exclusiv. muzică românească uşoară, populară şi de petrecere.
Muzica românească a ridicat postul de radio al fraţilor Micula de pe ultimele poziţii, unde se afla în primele luni ale anului trecut, pe locul 14 din cele 21 de posturi incluse în măsurătoare.

Alte concluzii din analiza studiului de audienţă pe Bucureşti:

  • One FM este al doile post de radio cate a înregistrat o performanţă notabilă pe piaţa din Capitală. Audineţa postului a crescut în primele luni ale acestui cu 19.000 de ascultători, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
  • Într-un trend crescător, faţă de anul trecut, s-au înscris şi posturile: Gold FM (+ 7.000 de ascultători), Kiss FM (+4.000), Realitatea FM (+4.000), Smart FM (+2.000) şi Europa FM (1.000).
  • Faţă de primele luni ale anului trecut, Radio 21 a pierdut locul trei din topul posturilor după audienţă, în faţa postului Kiss Fm.
  • La nivelul Capitalei, cea mai mare scădere de audineţă a fost înregistrată de Radio 21(-81.500 de ascultători), urmat de posturile Radio România Actualităţi şi Romantic FM, care au pierdut câte 30.000 de ascultători.
  • Scăderi în primele luni ale lui 2010, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, au mai înregistrat posturile ProFM (-29.500 de ascultători), Antena Satelor (-16.500), Radio ZU (-12.000), SpotTotal (-5000) şi Radio România Cultural (-2.000).

Audienţa posturilor de radio în Bucureşti (mii ascultători):

ianuarie - aprilie 2009 ianuarie - mai 2010
Radio ZU 262 250
Romania Actualitati 236 206
Kiss FM 186 190
Radio 21 222 140.5
Europa FM 102 103
Pro FM 114 84.5
Magic FM 69 83
Vibe FM 55 70.5
Romantic 95 65
Realitatea FM 35 39
Antena Satelor 52.5 36
One FM 12 31
Guerilla 29.5 29
National FM 7 27
Gold 14 21
Smart 9 11
City FM 12 10.5
Sport Total 15 10
Cultural 10 8
InfoPro 7 7
ProFM Dance 9 5

Scăderi mai mari în mediul urban

Scăderile de audienţă la nivel urban sunt mai numeroase şi mai importante faţă de evoluţia din Capitală.

Alte concluzii din analiza Studiului de Audienţă Radio:

  • Radio ZU a crescut cel mai mult în audineţă, dacă raportăm primele luni ale acestui an la aceeaşi perioadă a anului trecut. Astfel, postul trustului Intact a câştiga 124.000 de ascultători.
  • Kiss FM şi Magic Fm au câştigat fiecare, în primele luni ale acestui an, 105.000 de ascultători faţă de audienţa înregistrată în aceeaşi perioadă a lui 2009.
    Printre posturile de radio care au înregistrat creşteri ale audienţei se mai numără Naţional Fm (+60.000 de ascultători) şi InfoPro (+14.000).
  • Europa FM a pierdut în primele luni ale acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, 303.000 de ascultători, iar Radio 21 a pierdut 289.000 de ascultători. Dar lista nu se opreşte aici: Radio România Actualităţi (-137.000 de ascultători) , Pro FM (-56.000), Antena Satelor (-15.000), Radio România Cultural (-9.000) şi Pro FM Dance (-4.000).

Audienţa posturilor de radio la nivel urban (mii ascultători):

ianuarie - aprilie 2009 ianuarie - mai 2010
Kiss FM 1,293 1398
Romania Actualitati 1,317 1180
Radio ZU 908 1032
Europa FM 1,296 993
Radio 21 824 535
Pro FM 543 487
Magic FM 165 270
InfoPro 187 201
Antena Satelor 212 197
National FM 34 94
Cultural 64 55

Studiul a fost realizat de IMAS şi Mercury Research în intervalul 12 ianuarie-12 aprilie 2009, pe un eşantion de 10.202 de persoane.
**Studiul a fost realizat de IMAS şi Mercury Research în intervalul 11 ianuarie-2 mai 2010, pe un eşantion de 7.696 de persoane.

Carmen Andronache

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Petrisor Petrisor
    Nu-mi vine sa cred de performanta "Realitatea FM". Peste Antena Satelor? Socant si asta se datoreaza deontologului Robert Turcescu.
  • radioamator radioamator
    Petrisor, nu este corect titlul. Kiss Fm are cel mai mare numar de ascultatori la nivel national. Nu este cel mai ascultat post de radio. Cel mai ascultat este Romania Actualitati care are un market share de 15,1, mai mare decat Kiss, care are 14,1.
    Si in Bucuresti este aceeasi situatie. Tot RRA e lider cu 20,1 market share fata de 15,2 Radio Zu.
    Numarul de ascultatori nu este acelasi lucru cu cat de mult este ascultat un post de radio. Uita-te la market share daca vrei sa faci un top pe cat de ascultat e un radio.
    Un top corect denumit "cat de mult sunt ascultate radiourile" arata asa:

    National
    1. RRA - 15,1
    2. Kiss Fm - 14,1
    3. Radio Romania Regional - 11,3

    Urban
    1. RRA - 15,3
    2. Kiss Fm - 15,2
    3. Europa Fm - 12,6

    Bucuresti
    1. RRA - 20,1
    2. Radio Zu - 15,2
    3. Kiss Fm - 11,2

    Ceea ce situeaza RRA in pozitia de lider incontestabil in national, urban si Bucuresti pe publicul de peste 11 ani. E adevarat ca pe targetul comercial 18-49 situatia se schimba. RRA are un public, probabil, foarte batran.

    Ceea ce ai dat tu este un top al "numarului de ascultatori ai unui post de radio intr-o zi"
  • andrei andrei
    De remarcat cresterea Magic FM ,scaderea EuropaFM/Radio 21 si "revenirea" KissFM care se bate de la egal la egal cu Zu in Bucuresti. Sa nu uitam ca echipa Buzdu-Morar cand era la 21 acum ceva ani avea audiente duble fata de Kiss. Zu nu a reusit performanta asta oricat au incercat. As putea spune ca mai mult de atat nu pot in Bucuresti ,iar in tara fara investitii vor fi mereu pe locul 3 orice ar spune. O analiza a profilului ascultatorului pe cele 2 radiouri cred ca avantajeaza carcotasii. Publicul comercial important pt clientii de publicitate aduce avantaj grupului SBS (Kiss/Magic/One) fata de Lagardere(Europa/21/Vibe) pt prima oara in ultimii ani . Managementul prost de la Guerilla a scos radioul din joc .Probabil va urma schimbarea frecventelor Guerrilla in Realitatea la nivel national si pastrarea doar in Bucuresti a radioului care a vrut sa elibereze FM ul :-). Liderii am vazut cum comunica sondajele. Sint curios cum va comunica Europa FM si 21
  • aleksa aleksa
    io zic ca la cati bani au dat astia de la kiss , la cata arta si precizie a folosit atoatestiutorul de la kiss ca sa adapteze (fure) idei si de la pro si de la zu si de la 21 (de ultima - aia cu avem echipa avem valoare kiss FM e cel mai tare rad intr-una de cand am vazut-o - http://www.radiozu.ro/avem-echipa-avem-valoare-radio-zu-e-cel-mai-tare.html ), la cita consultanta au bagat in ei si nemtii si scandinavii si americanii si dreaqu mai stie cine si tinind seama de ce zicea huidu (care este un atit de fin si bun cunoscator in ale radioului) in februarie anul asta:
    "Ce m-a bucurat si mai mult a fost revenirea la normalitate a Bucurestiului. Aici audienta umflata cu pompa marketingului, a celor doi baietasi de cartiere marginase de la zu, a dat semne de oboseala. Junii au pierdut peste 50.000 de ascultatori in 4 luni, in conditiile in care Kissul a castigat doar 4ooo dintre ei. Deci e o greseala nefortata de adversar."

    deci zic, AZI A FOST O ZI ISTORICA PENTRU KISS . haida pa
  • batman batman
    se ia in calcul si cei care asculta radio pe net?
  • Mihai Mihai
    Din ce vad eu cea mai spctaculoasa crestere comparativ cu 2009 este la national fm. muzica romaneasca este noul format si, din cate se aude in targ, din septembrie au fost restructurati la maxim, ramanand pe o organigrama de avarie. de altfel si pe paginademedia s-a semnalat acest lucru la momentul respectiv. nu-i comentez pe restul, dar la ei vad o crestere mareata,pe bucuresti au crescut cu 400%, iar la nivel national cu 300%. Sunt cresteri fantastice daca te gandesti s-au intamplat fara marketing, publicitate, etc. Bravo baieti, jos palaria!
  • laurentiu laurentiu
    poti da mai multe detalii despre locul pe care se afla kissFM in Bucuresti? sunt doar curios :)

Trimite un comentariu

sus