Skip to main content

Cel mai negru an al presei scrise: 50 de milioane de euro pierderi în 2009

 

Bilanţul anului trecut confirmă criza majoră a printului în ultimii doi ani. 2009 este, cel puţin până acum, cel mai negru an al presei scrise. Paginademedia.ro a analizat, împreună cu tolo.ro, cifrele anilor 2008 şi 2009. Cifrele de bilanţ şi estimările duc către pierderi totale de aproximativ 50 de milioane de euro. Scăderea pieţei de publicitate se vede în evoluţia cifrelor de afaceri, mult mai mici în 2009 pentru majoritatea editorilor de presă scrisă. Analiza şi cifrele:

Înainte de tabele, câteva idei:

  • Scăderea pieţei de publicitate se reflectă în cifrele de afaceri ale publisherilor. În 2009, aproate toţi editorii au cifre de afaceri nete mult sub anul 2008. (a se vedea tabelul).
  • Parte din pierderile din 2009 sunt rezultatul falimentului Rodipet. Pierderea editorilor din cauza Rodipet variază de la 300-400.000 de euro (în cele mai multe cazuri) la peste 1 milion de euro (în cazul Adevărul Holding)
  • În 2008, erau pe profit, conform datelor de la Registrul Comerţului, Ringier (2,4 milioane de euro), Convergent MediaGazeta sporturilor (1,4 milioane euro) şi Edipresse AS (520.000 de euro). În 2009, dintre societăţile de presă care au depus datele, nu există decât un singur bilanţ pe plus, dar nesemnificativ. Singurul cu cifra pozitivă la sfârşit de 2009 este Media Casa (Financiarul), cu un profit de 28.900 de euro.
  • Cea mai mare pierdere a fost înregistrată de Media Promovalores. Compania care editează Click (parte a Adevărul Holding) are o pierdere de 17,4 milioane de euro în 2009. Cu un an înainte, pierderea era de aproape 8 milioane de euro.
  • Adevărul Holding nu a depus datele pe 2009. Pe 2008, figurează cu un minus de 13 milioane de euro. Din informaţiile paginademedia.ro, pierderea în 2009 a fost de aproape 25 de milioane de euro. Peter Imre nu a comentat cifrele paginademedia.ro.
  • Publimedia a înregistrat un minus de 5,7 milioane de euro. De precizat că în 2009, a fost trecut pe Publimedia şi ziarul Gândul. În 2008, Gândul era editat pe compania Crucişătorul şi înregistra 1,7 milioane de euro pierdere. Publimedia include, printre altele Ziarul Financiar, Gândul, ProSport, Business Magazin şi Pro TV Magazin.
  • Poligraf, editorul ziarului Cotidianul, termina 2009 (la sfârşitul căruia se închidea ziarul) cu 1,2 milioane de euro.
  • Societatea R, editorul României libere, nu are datele depuse pe anul 2009. În 2008, avea pierderi de 225.000 de euro, la o cifră de afaceri de 12,8 milioane de euro.
  • Publisherii revistelor glossy însumează pierderi de aproximativ 4 milioane de euro. Dintre publisherii de reviste, cea mai consistentă pierdere o înregistrează Burda România: peste 2 milioane de euro.

Cifrele de afaceri şi pierderile editorilor de presă scrisă în ultimii doi ani (euro) – ordine alfabetică

cifra de afaceri profit/pierdere
2008 2009 2008 2009
Adevarul Holding 27.100.000 -13.100.000 -25.000.000*
Cancan Media 5.380.000 5.500.000 -4.200.000 -3.900.000
Catavencu SA 21.400.000 n.a. -8.900.000 n.a.
Convergent Media 11.900.000 8.400.000 1.400.000 -370.000
Crucisatorul 3.500.000 n.a. -1.700.000 n.a.
Editura Intact 14.100.000 20.500.000 -3.300.000 -1.320.000
Media Casa 3.400.000 5.100.000 -1.700.000 28.900
Media Promovalores 5.900.000 8.000.000 -8.700.000 -17.400.000
Poligraf 6.000.000 2.100.000 -660.000 -1.200.000
Publimedia 31.600.000 16.200.000 -260.000 -5.700.000
Ringier 40.100.000 29.000.000 2.400.000 -13.000.000

Reviste

cifra de afaceri profit/pierdere
2008 2009 2008 2009
Attica Media 1.500.000 699.000 -200.000 -330.000
Burda Romania 8.300.000 4.700.000 -270.000 -2.100.000
Edipresse AS 10.000.000 6.400.000 520.000 -860.000
Sanoma Hearst* 13.800.000 9.600.000 97.800 -519.000

Sursa: Registrul Comerţului
*Estimare paginademedia.ro
Cifrele Sanoma Hearst nu au fost publicate încă pe Registul Comerţului. Datele din tabel sunt estimarea paginademedia.ro, conform informaţiilor din piaţa media.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • dante dante
    @ss: din confiscarea averilor cititorilor si abonatilor sai. daca vrei sa intelegi cu adevarat iti ofer un abonament pe 3 luni la Financiarul incepand cu 1 septembrie iar daca vrei sa slabesti cu inca un S o colectie de 4 carti de la Felicia marca Michel Montignac. cu deosebita consideratie pentru un nickname contestabil si de o orientare desueta si mult hulita.
  • dorel dorel
    Petrisor, imi poti spune cati bani are de returnat Rodipet publisherilor? Aprox, un total daca se poate. tks!
  • SS SS
    sunt curios din ce au facut in 2009 peste 5 mil euro cei de la Media Casa - Financiarul, tinand cont ca publicitate au avut foarte putina
  • carbon14 carbon14
    N-ai zis nimic de Curentul. Sunt curios cum stau astia, dat fiind ca ziarul ala e gratuit.
  • laurentiu laurentiu
    daca stiti codurile fiscale ale companiilor respective, accesati http://apt1.mfinante.ro/site/contribuabili/link.jsp?body=/contribuabili/agenti_cod.jsp si gasiti datele din bilant.
  • Petrişor Obae Petrişor Obae
    În 2008, ziarul Gândul era editat de Crucişătorul. Din 2009, a trecut pe Publimedia.
  • Alecu Alecu
    Daca in 2009 au fost rezultatele astea, va dati seama ce dezastru este in 2010? Crucisatorul e de fapt Gandul?

Trimite un comentariu

sus