În tinereţe, a fost tractorist, şi încă unul foarte bun, recunoaşte acum. A fost şofer la Hertz, unde a cunoscut un client care lucra la Marlboro şi l-a angajat. A ajuns să fie responsabil pentru Formula 1 din partea firmei. Kamikaze trece în revistă trecutul lui Peter Imre, directorul general al Adevărul Holding, dar şi maşinile care i-au trecut prin mână. Câteva file din poveste:
Imre: “În ’80 trebuia să dau la facultate. Am dat la agronomie pentru că era puţin de învăţat, dar îmi trebuia şi un permis de conducere a tractorului agricol. Am mers la şcoala auto din Nuşşalău şi am dat acolo examenul, pe un Universal 650 M. La facultate, am fost cel mai bun la mecanizare agricolă. Semănam şi discuiam.“
Istoria lui Peter Imre, scrisă de Kamikaze:
- Prima maşină a condus-o la şase ani, o Skoda S 100 a tatălui, cu care familia Imre pleca în excursii în RDG sau Cehoslovacia. „În Cehia vindeam coniac românesc. Te duceai în parcare şi întrebai: «Nie kupike koniak rumînski? Nu vă interesează coniac românesc?».
- În ’85, o problemă de sănătate l-a adus la oncologie în Ungaria. Ca să-şi permită tratamentul, s-a angajat ajutor de şofer la Hertz, o firmă de închirieri auto.
Cum a ajuns la Marlboro?
- Imre: „Avusesem o dezamăgire în dragoste şi, neavînd ce altceva să fac, stăteam la birou, în aeroport. Swiss Air venea la 9,20 seara. La ora 9 se închideau toate reprezentanţele firmelor de închirieri auto. La 9,20 a venit un client uimit că mai există cineva acolo. Era un elveţian american care lucra la producătorul ţigărilor Marlboro”.
- Elveţianul american l-a angajat ca şofer. Tipul ăsta mi-a zis: «Nu ai vrea să lucrezi zilele astea pentru mine? Trebuie să îmi vină nişte invitaţi. Te duci tu să îi iei de la aeroport?». M-am dus şi am descoperit că trebuia să îl iau chiar pe Gerhard Berger, pilot în echipa Ferrari de Formula 1.”
- A fost apoi, timp de trei ani, responsabil pentru Formula 1. Organizam timp de trei zile evenimentul: 300 de oaspeţi, transport de la hoteluri la Hungaroring şi înapoi, apariţiile piloţilor, conferinţele de presă.“ Salariul - 250 de dolari.
- Colecţia auto de acum:
- Fiat 500 Ferrari Abarth
- Mercedes SL, model 1968
- Fiat 500, model 1954
Foto: Bodgan Maran, Mediafax Foto
Articolul integral, pe Kamikaze.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii