Skip to main content

Cifre BRAT: România liberă a detronat Adevărul

 

România liberă a devenit cel mai vândut cotidian din România, potrivit cifrelor de vânzări publicate de BRAT pentru perioada aprilie – iunie 2011.

Publicitate

Adevărul, liderul la categoria cotidiane quality pentru mult timp, a fost detronat de România liberă care a urcat pe locul trei în al doilea trimestru din 2011, cu circa 40.800 de exemplare vândute pe ediţie. Diferenţa importantă vine de la capitolul "vânzări în bloc" (un client cumpără mai multe exemplare). România liberă vinde în bloc 7.300 de exemplare medie pe zi. La celelalte ziare, vânzările în bloc sunt zero.

În continuare, date despre cum au evoluat vânzările celorlalte ziare:

  • Adevărul a înregistrat o scădere de aproape trei ori în perioada aprilie-iunie 2011, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cotidianul lui Dinu Patriciu este şi ziarul cu cea mai mare scadere de pe piaţă, adică .
  • Cea mai mare scădere o are Adevărul. În al doilea trimestru al acestui an, vânzările medii pe ediţie ale cotidianului au scăzut cu peste 75,000 de exemplare pe ediţie, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la doar 40,555 de copii.
  • Pe locul doi în topul scăderilor se află Libertatea cu 45.300 de exemplare pe ediţie, urmată de Jurnalul Naţional cu 35.000.
  • Tabloidele, deşi conduc clasamentul vânzărilor, n-au fost nici ele ocolite de scăderi. Click şi Libertatea au înregistrat scăderi ale vânzărilor de peste 20.000 de exemplare în al doilea trimestru din 2011, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Click s-a vândut în perioada aprilie – iunie 2011 în aproximativ 180.000 de exemplare.
  • Singurele publicaţii care au înregistrat creşteri ale vânzărilor în al doilea trimestru al acestui an, faţă de aceeeaşi perioadă a anului 2010, au fost Săptămâna Financiară ( +90) şi Curierul Naţional (+30).
  • Mai multe ziare nu şi-au declarat cifrele de vânzare pentru perioada aprilie – iunie 2011, printre acestea se numără Puterea, Kamikaze şi Financiarul.

Vânzările medii zilnice ale principalelor publicaţii în perioada aprilie – iunie 2011, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010:

Nume Publicatie Total vanzari apr - iun 2011 Total vanzari apr-iun 2010 Diferenta
Click 180,280 207,370 -27,090
Libertatea 103,100 148,410 -45,310
Romania Libera 40,820 42,420 -1,600
Adevarul 40,555 116,680 -76,125
CANCAN 37,250 58,460 -21,210
Gazeta Sporturilor 35,140 42,450 -7,310
Jurnalul National 31,170 66,170 -35,000
PRO Sport 27,010 33,170 -6,160
Saptamana Financiara 18,290 18,200 90
Academia Catavencu 17,070 23,860 -6,790
Evenimentul Zilei 15,850 22,480 -6,630
Ziarul Financiar 10,220 12,260 -2,040
Capital 10,140 12,720 -2,580
Business magazin 6,360 8,370 -2,010
Forbes 4,700 8,210 -3,510
Curierul National 3,230 3,200 30
Kamikaze 5,379 6,920 -1,541
Financiarul n/a 8,970
Gandul n/a 13,160
Puterea n/a 2,070

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • io io
    Romania libera nu a luat deloc Adevarul. Este chiar cu vreo 8000 de exemplare sub...interesati-va ce inseamna vanzari in bloc...
  • Turambar Turambar
    Scaderile atit a Libertatii, cit si ale Adevarului si Jurnalului National erau previzibile daca te uitai pe grafice :) Vezi Fig. 3

    http://turambarr.blogspot.com/2011/06/simplu-presa-moare-pentru-ca-merita-sa.html
  • demostene demostene
    Consider ca Jurnalul National este de departe cel mai profesionist ziar din Romania. Faptul ca ai cantitate (vezi Click, Libertatea etc), nu inseamna ca ai si calitate.
  • sorin sorin
    dar cumparatul asta "in bloc" de la RL sa nu il trecem cu vederea :)
  • EvZ EvZ
    @adi - fostii de la EvZ care au nenorocit acest ziar pe care se chinuie Macovei sa-l scoata din rahat sunt actualii capi de la Adevarul: Razvan Ionescu, Grigore Cartianu, Alin Paicu, Andrei Velea, Horia Ghibutiu, Laurentiu Manolache, Ovidiu Nahoi. Au lasat dezastru in urma lor si cei mai multi au sters-o exact la timp. Daca va uitati pe cifrele BRAt, gasca asta a lui Ionescu a scazut tirajul vandut cu 40 % in nici doi ani inainte de criza!!! Sa nu-i uitam nici pe plecatii Ciocazanu si Isaila. O avea si MAcovei o vina, o fi Serban prost manager, dar cine putea sa miste ceva in urma acestor impostori?
  • adi adi
    pai ce va mirati,un an intreg nimeni nu a dat o tema serioasa ptr ziar, toate prostiile ptr webul gratuit, in rest idei copiate din evenimentul zilei.uite ultimul exemplu d eteapa ptr nea dinu. se stie ca adevarul e plin ochi cu fosti de la evz, iar recent un sefuletz a dat el ordin ca toate redactiile sa lucreze la un top al medicilor , din fiecare judet, apoi pe tara etc.evident acest top, se gaseste pe net, a mai fost facut acum cativa ani , ghici unde, la evz normal, tot de aceiasi oameni care acum l/au scos din joben la adevarul, pe alti bani, ca idee noua:)) sa/ti fie de bine dinu patriciu, ca tare te mai tepuiesc angajatii tai, :))
  • Catalin Catalin
    Cartianu este mortal la propriu pentru un ziar :)), omul asta de abia poate sa vorbeasca ce sa mai spunem despre scris. Tolontan prea ingamfat ca sa faca ceva pentru Gazeta, el traieste in lumea lui, "deontologia" il impiedica sa scada pretul :)) pentru ca "alde' Dorel" sa poate cumpara ziarul zilnic. Romania Libera isi pastreaza publicul, nu este de mirare ca este pe primul loc daca ceilalti nu fac ceva ca se vanda mai bine ziarele lor, omul care cumpara acum RL o va cumpara si peste 1an si peste 2, RL nu a crescut, au scazut ceilalti. Click, traieste bine pentru ca au un pret foarte mic, dar stirile lor sunt expirate facute pentru publicul pentru asemenea stiri, genul de oameni care urmaresc stirile Kanal D si se uita la Maruta si Simona Gherghe. Liberatatea este pe duca iar Cancan o sa-si revina pentru ca este singurul tabloid adevarat din Romania.
  • Imbre & Sabin Imbre & Sabin
    Tactica noastra la Adevarul este clara.
    Dam afara oamenii buni.
    Pe cei mediocri ii tinem cu salarii mici
    Pe cei care se dovedesc intr-adevar incapabili ii facem directori si le umflam salariile la cer.
    Altfel nu am fi putut obtine rezultatele actuale.
    Pe cuvant !
  • cornell cornell
    Am trait sa o vad si pe asta: Romania Libera ia fata Adevarului. Acesta este rezultatul unei "munci" tenace a managementului de la Adevarul, coroborat si cu un continut searbad, neinteresant si fara nici un fel de analiza serioasa, o ancheta de rasunet sau un reportaj de culoare cu ecouri in societate. RL era la un moment dat prin anii 90 cea care inca mai practica reportajul in adevaratul sens al cuvantului. Si RL a trecut prin transformari de grafica, de management, de echipe editoriale, dar parca nu au aruncat cu banii in populatie atit de mult ca Adevarul. Si aici ma refer la biblioteci intregi de carti, boxuri cu nemiluita de DVD-uri etc. RL a fost mai cumpatata cu aceste mite: iei ziarul, ti-ii dam pe Tom si Jerry. Publicul cand cumpara ziarul vrea sa il citeasca, nu sa il arunce la gunoi si repede sa vizioneze un film cu Louis de Funes. Adevarul va recastiga din pozitiile pierdute, daca nu va mai intretine un manageriat exagerat de umflat ca organigrama si daca va plati ziaristi, si nu vuvuzele sau generatia copy-paste, ci oameni care stiu presa, au atitudinea corecta fata de jurnalism, sunt interesati de o idee, si nu de lucruri si cancanuri. Astfel Adevarul va reusi, chiar si fara cartile si filmele subventionate.
  • Adrian C Adrian C
    Interesanta scaderea 'Jurnalului National',destul de previzibila avand in vedere ca cei care cumparau inserturile in ziua aparitiei nu o mai fac, preferand sa mai astepte o mica perioada pentru a cumpara cu minim jumatate din pret de pe librariile online. Aceeasi poveste si la Adevarul.
  • Analist Media Analist Media
    Click - la 180.000 sta inca bine. Concursurile in care se aruncau banii pe fereastra nu mai exista, iar din subiecte nu pot trai pe termen lung pentru ca nu prea au exclusivitati. Atuul principal este numarul mare de pagini la un pret mic, de aici si scaderea nu atat de drastica precum la altii. In ultimul timp doar filmarile cu camera ascunsa de la nunta lui Borcea i-au scos din rand. Atuuri editoriale: editorial George Stanca, paginile locale, cele utilitare si de sport.

    Libertatea - scaderea e ingrijoratoare si trendul va continua. Nici ei nu mai au concursuri, la subiecte stau ceva mai bine, dar ziarul arata oribil: e prea mic, incalcit, obositor la citit si cu pagini mai putine decat Click-ul. Traiesc din renumele brandului, dar fara investitii n-o s-o duca bine pe termen lung. Au pagini bune de actualitate si mai ies pe piata cu dezvaluiri despre vedete. Ca si Click, isi merita banii, insa nu ramai cu nimic in cap dupa ce le citesti. Add-on-urile recente i-au mai dat suflu cu toate ca sunt deja-vu pentru specialisti.

    Romania Libera - e curios cum de a atins primul loc la quality. Arata mult sub asteptari dupa refresh-ul facut de Mario Garcia, e de-a dreptul anacronic. Greu de citit si de manipulat. Ar avea ceva interviuri intre ale caror randuri mai afli cate ceva. Probabil publicul trecut de 50 de ani, caruia i se adreseaza, e conservator si il mentine intre preferinte chiar daca nici traditionalul atu, Mica Publicitate, nu mai e ce-a fost;

    Adevarul - cartile si dvd-urile l-au umflat din plin. Are cea mai dramatica prabusire pe termen mediu din istoria presei dupa 89. E de departe cel mai complet ziar, insa nu "rupe" cu nimic. Subiecte slabe din cele care se discuta la TV, impotmolit in Revolutie, Ceausescu etc. Layoutul e mai bun decat la altii, dar departe de a fi modern. Recentele relansari parca n-au schimbat nimic in afara unor pagini locale slabe, adaugate ca sa fie la numar. Se lauda cu un birou la Brussels, dar mai bine ar investi in reportaje. Atuuri: paginile utilitare, paginile internationale, interviurile numeroase, multa alctualitate si sport.

    Cancan - singurul ziar care vine pe piata cu subiecte originale. Arata insa groaznic. Daca si-ar schimba formatul si layoutul si ar investi in promovare eficienta lucrurile s-ar schimba. Le-ar trebui un director editorial care sa "simta" piata si sa foloseasca din plin oamenii si marfa tinuta la sertar, inclusiv emisiunea TV.

    Gazeta Sporturilor - prea mult zgomot in jurul echipei de acolo. E greu de supravietuit pe o nisa unde televiziunile de sport iau potul, internetul e rege si ziarele generaliste ca Click, Adevarul, Libertatea vin cu articole bune la un cost pe jumatate. Marea problema e pretul ridicat, prea mare pentru publicul care urmareste sportul. O alta problema e lipsa rezultatelor si a campionilor si aplecarea spre scandal. Dezvaluirile lor nu-s rele, dar devin plictisitoare. DVD-urile si cartile de valoare literara slaba, cu care se tot impauneaza ca inoveaza, sunt trick-uri la care lumea deja nu mai pune botul pe o piata hiper-saturata si s-ar putea intoarce contra lor.
  • DTP DTP
    scaderea adevarului este rezultatului managementului dezastruos facut de o echipa de nulitati conduse de un tractorist. Daca nici acum patriciu nu ia masuri, inseamna ca astta doreste: falimentarea trustului. alariile enorme platite unor neica-nimeni care nu fac nimic probabil ca sunt fie datorii care trebuiesc platite, fie spalare de bani. trist este ca din toata povestea asta sufera oameni nevinovati, care muncesc, au copii si rate la banca...

Trimite un comentariu

sus