România liberă a devenit cel mai vândut cotidian din România, potrivit cifrelor de vânzări publicate de BRAT pentru perioada aprilie – iunie 2011.
Adevărul, liderul la categoria cotidiane quality pentru mult timp, a fost detronat de România liberă care a urcat pe locul trei în al doilea trimestru din 2011, cu circa 40.800 de exemplare vândute pe ediţie. Diferenţa importantă vine de la capitolul "vânzări în bloc" (un client cumpără mai multe exemplare). România liberă vinde în bloc 7.300 de exemplare medie pe zi. La celelalte ziare, vânzările în bloc sunt zero.
În continuare, date despre cum au evoluat vânzările celorlalte ziare:
- Adevărul a înregistrat o scădere de aproape trei ori în perioada aprilie-iunie 2011, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cotidianul lui Dinu Patriciu este şi ziarul cu cea mai mare scadere de pe piaţă, adică .
- Cea mai mare scădere o are Adevărul. În al doilea trimestru al acestui an, vânzările medii pe ediţie ale cotidianului au scăzut cu peste 75,000 de exemplare pe ediţie, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la doar 40,555 de copii.
- Pe locul doi în topul scăderilor se află Libertatea cu 45.300 de exemplare pe ediţie, urmată de Jurnalul Naţional cu 35.000.
- Tabloidele, deşi conduc clasamentul vânzărilor, n-au fost nici ele ocolite de scăderi. Click şi Libertatea au înregistrat scăderi ale vânzărilor de peste 20.000 de exemplare în al doilea trimestru din 2011, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Click s-a vândut în perioada aprilie – iunie 2011 în aproximativ 180.000 de exemplare.
- Singurele publicaţii care au înregistrat creşteri ale vânzărilor în al doilea trimestru al acestui an, faţă de aceeeaşi perioadă a anului 2010, au fost Săptămâna Financiară ( +90) şi Curierul Naţional (+30).
- Mai multe ziare nu şi-au declarat cifrele de vânzare pentru perioada aprilie – iunie 2011, printre acestea se numără Puterea, Kamikaze şi Financiarul.
Vânzările medii zilnice ale principalelor publicaţii în perioada aprilie – iunie 2011, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010:
Nume Publicatie | Total vanzari apr - iun 2011 | Total vanzari apr-iun 2010 | Diferenta |
---|---|---|---|
Click | 180,280 | 207,370 | -27,090 |
Libertatea | 103,100 | 148,410 | -45,310 |
Romania Libera | 40,820 | 42,420 | -1,600 |
Adevarul | 40,555 | 116,680 | -76,125 |
CANCAN | 37,250 | 58,460 | -21,210 |
Gazeta Sporturilor | 35,140 | 42,450 | -7,310 |
Jurnalul National | 31,170 | 66,170 | -35,000 |
PRO Sport | 27,010 | 33,170 | -6,160 |
Saptamana Financiara | 18,290 | 18,200 | 90 |
Academia Catavencu | 17,070 | 23,860 | -6,790 |
Evenimentul Zilei | 15,850 | 22,480 | -6,630 |
Ziarul Financiar | 10,220 | 12,260 | -2,040 |
Capital | 10,140 | 12,720 | -2,580 |
Business magazin | 6,360 | 8,370 | -2,010 |
Forbes | 4,700 | 8,210 | -3,510 |
Curierul National | 3,230 | 3,200 | 30 |
Kamikaze | 5,379 | 6,920 | -1,541 |
Financiarul | n/a | 8,970 | |
Gandul | n/a | 13,160 | |
Puterea | n/a | 2,070 |
Comentarii
http://turambarr.blogspot.com/2011/06/simplu-presa-moare-pentru-ca-merita-sa.html
Dam afara oamenii buni.
Pe cei mediocri ii tinem cu salarii mici
Pe cei care se dovedesc intr-adevar incapabili ii facem directori si le umflam salariile la cer.
Altfel nu am fi putut obtine rezultatele actuale.
Pe cuvant !
Libertatea - scaderea e ingrijoratoare si trendul va continua. Nici ei nu mai au concursuri, la subiecte stau ceva mai bine, dar ziarul arata oribil: e prea mic, incalcit, obositor la citit si cu pagini mai putine decat Click-ul. Traiesc din renumele brandului, dar fara investitii n-o s-o duca bine pe termen lung. Au pagini bune de actualitate si mai ies pe piata cu dezvaluiri despre vedete. Ca si Click, isi merita banii, insa nu ramai cu nimic in cap dupa ce le citesti. Add-on-urile recente i-au mai dat suflu cu toate ca sunt deja-vu pentru specialisti.
Romania Libera - e curios cum de a atins primul loc la quality. Arata mult sub asteptari dupa refresh-ul facut de Mario Garcia, e de-a dreptul anacronic. Greu de citit si de manipulat. Ar avea ceva interviuri intre ale caror randuri mai afli cate ceva. Probabil publicul trecut de 50 de ani, caruia i se adreseaza, e conservator si il mentine intre preferinte chiar daca nici traditionalul atu, Mica Publicitate, nu mai e ce-a fost;
Adevarul - cartile si dvd-urile l-au umflat din plin. Are cea mai dramatica prabusire pe termen mediu din istoria presei dupa 89. E de departe cel mai complet ziar, insa nu "rupe" cu nimic. Subiecte slabe din cele care se discuta la TV, impotmolit in Revolutie, Ceausescu etc. Layoutul e mai bun decat la altii, dar departe de a fi modern. Recentele relansari parca n-au schimbat nimic in afara unor pagini locale slabe, adaugate ca sa fie la numar. Se lauda cu un birou la Brussels, dar mai bine ar investi in reportaje. Atuuri: paginile utilitare, paginile internationale, interviurile numeroase, multa alctualitate si sport.
Cancan - singurul ziar care vine pe piata cu subiecte originale. Arata insa groaznic. Daca si-ar schimba formatul si layoutul si ar investi in promovare eficienta lucrurile s-ar schimba. Le-ar trebui un director editorial care sa "simta" piata si sa foloseasca din plin oamenii si marfa tinuta la sertar, inclusiv emisiunea TV.
Gazeta Sporturilor - prea mult zgomot in jurul echipei de acolo. E greu de supravietuit pe o nisa unde televiziunile de sport iau potul, internetul e rege si ziarele generaliste ca Click, Adevarul, Libertatea vin cu articole bune la un cost pe jumatate. Marea problema e pretul ridicat, prea mare pentru publicul care urmareste sportul. O alta problema e lipsa rezultatelor si a campionilor si aplecarea spre scandal. Dezvaluirile lor nu-s rele, dar devin plictisitoare. DVD-urile si cartile de valoare literara slaba, cu care se tot impauneaza ca inoveaza, sunt trick-uri la care lumea deja nu mai pune botul pe o piata hiper-saturata si s-ar putea intoarce contra lor.