Alexandra Samuel, blogeriţa oficială a celebrei Oprah, le dă sfaturi antreprenorilor români din programul SchoolforStartups, derulat de Fundaţia Post Privatizare.
Blogeriţa lui Oprah a fost în România în luna martie şi a fost invitată să revină şi anul viitor, pentru a se întâlni cu cei înscrişi în programul de antreprenoriat.
Ce înseamnă blogeriţa oficială a lui Oprah? Ca a făcut şi ce va face în România?
Peter Barta, director executiv al Fundaţiei Post Privatizare:
“Ea scrie şi administrează tot ce înseamnă partea de social media pentru Oprah. Îi scrie posturile, îi face campaniile de social media, tot ceea ce ţine de social media.”
Alexandra Samuel scrie şi pe blogul de la Harvard Business Review. Cum a ajuns în România?
Peter Barta:
“Prin Doug Richards (mentor şi profesor School for Startups n. red). El a reuşit să stabiliească o legătură cu ea, chiar în martie anul acesta a fost în ţară atât la Bucureşti, cât şi la Cluj. Nu e uşor să ai un asemenea lector, dar lumea nu realizează lucrul acesta.
A fost în sală în carne şi oase şi lumea a stat de vorbă cu ea la masă. S-au distrat, au băut împreună seară, s-au dus la cină şi au cerut feedback.”
Mai multe detalii despre ce presupune programul School for Startups şi cum poate ajuta afacerile online, în continuare:
Fundaţia Post Privatizare are în desfăşurare proiectul School for Startups, un program practic de pregătire de un an dedicat antreprenorilor. Se pot înscrie în program atât antreprenoiri care au o idee de business, dar şi cei care au deja o afacere. Detalii, pe site-ul programului, AICI.
Peter Barta:
“În privinţa mentorilor vorbim de Marius Ghenea, de Alexandra Samuel, care este blogeriţa oficială a lui Oprah, vorbim de Dan Sodergren, care este un expert pe partea de guerilla marketing, pe tot ce înseamnă instrumente de promovare online, de marketing online, vorbim de vicepreşedinţi de la Xerox de exemplu. Oameni cu greutate la care tu ai acces un an de zile, poţi să stai de vorbă cu ei, să obţii feedback pentru ceea ce faci.”
Paginademedia.ro: Cum au cursanţii acces la blogeriţa oficială a lui Oprah?
Peter Barta: Prin Doug Richards (mentor şi profesor School for Startups n. red). El a reuşit să stabiliească o legătură cu ea, chiar în martie anul acesta a fost în ţară atât la Bucureşti, cât şi la Cluj. Nu e uşor să ai un asemenea lector, dar lumea nu realizează lucrul acesta.
Cursanţii pot cere sfatul ei?
Da. A fost în sală în carne şi oase şi lumea a stat de vorbă cu ea la masă. S-au distrat, au băut împreună seară, s-au dus la cină şi au cerut feedback.
Va mai veni în România?
Sperăm că va mai veni şi în programul din 2012, cred că avem şanse foarte mari să vină.Să nu uităm că Alexandra Samuel scrie şi pe bloggul de la Harvard Business Review. Adică nu sunt lectori de ici, de colo. Sunt nişte persoane care chiar au o reputaţie şi ştiu meserie ca să spun aşa, deci ştiu ceea ce fac, au practică.
Ceea ce este definitoriu pentru programul nostru şi ceea ce face diferenţa pentru noi este că venim cu oameni care nu vorbesc doar din teorie, vin oameni care vorbesc din experienţă alături de teorie. Adică şi îţi spun uite ce am păţit eu.
Cum e Doug, care a spus-o în repetate rânduri "eu am pierdut un business de câteva sute de milioane de dolari, dar l-am recuperat: uite unde am greşit sau uite ce am facut”. A povestit cum a preluat o companie şi prima lui decizie a fost să dea afară toţi oameni cheie. Şi-a dat seama că a rămas singur şi nu i-a fost uşor. Îţi vorbeşte din experienţă: "să nu faci aşa".
Ea scrie şi administrează tot ce înseamnă partea de social media pentru Oprah
Ce inseamna că e blogăriţa oficială a lui Oprah?
Ea scrie şi administrează tot ce înseamnă partea de social media pentru Oprah. Îi scrie posturile, îi face campaniile de social media, tot ceea ce ţine de social media.
Va veni şi ea în acest program?
Anul viitor, este una dintre persoanele invitate să ţină o parte din curs.
Ştiţi cazuri în care oameni s-au inspirat din cazurile ei, din ceea ce a făcut ea?
Da, ţin minte şi acum, în martie, când a dat nişte exemple de nişte aplicaţii pe care le foloseşte. De exemplu, de la Evernote, o aplicaţie pe care foarte multă lume o folosea şi care părea foarte simplă, iar apoi, după ce a prezentat-o ea, au spus “wow, ce performată e!”. Sau cum să-ţi urmăreşti activitatea blogului, ce instrumente să foloseşti, unde să te uiţi. Şi aici lumea a rămas impresionată de ceea ce a spus ea. Sunt lucruri pe care le-au luat foarte mulţi.Lumea trebuie să ţină minte un lucru: în momentul în care vii într-un asemenea program, faci o investiţie. Dacă vrei să porneşti un business, eu cred că investiţia pe care o faci, este ca un element de siguranţă pentru business-ul tău.
Care ar fi fost şansele, dacă nu participai într-un astfel de program, să stai de vorbă cu Marius Ghenea, să stai de vorbă cu Alexandra Samuel, să stai de vorbă cu Doug Richards, să stai de vorbă cu Dan Sodergren, să-l iei de mânecuţă şi să-i spui “uite ce probleme am cu business-ul meu, ce mă sfătuieşti să fac?” Noi cred că şansele tindeau spre zero.
Noi venim cu oamenii ăştia în România şi îi punem la dispoziţie un an de zile, ceea ce cred că este mai mult decât ai putea obţine efectiv în toată cariera ta de antreprenor sau în parcursul tău antreprenorial şi este mai mult decât ai putea obţine la oricare alt program.
DESPRE PROGRAM. Sunt lectori care vorbesc despre ce înseamnă să te promovezi, cum poţi să foloseşti un blog, cum să faci o campanie eficientă online
În programul pe care îl derulaţi School for Startups există şi această componentă de online?
Programul pe care îl derulăm nu are un anumit specific să se adreseze doar unui anumit tip de bussines, dar informaţiile pe care le obţii acolo sunt foarte uşor aplicabile unui model de business online, pentru că în această şcoală vorbim foarte mult de noile tehnologii iar acest context, în zona de online, se pretează foarte bine acestei şcoli.Dacă ne uităm la cursanţii de anut trecut, în proporţie de 75% sunt toţi cu idei de business care sunt pe zona de tehnologie, prin zona de tehnologie înţelegând tot ce înseamnă de la comerţ online, până la dezvoltare de aplicaţii mobile, servicii de web development s.a.
Sunt lectori care vorbesc despre ce înseamnă să te promovezi, cum poţi să foloseşti un blog, cum să faci o campanie eficientă de promovare online. Sunt multe lucruri pe care le poţi aplica în orice tip de business, dar cu atât mai mult în zona de business online.
Condiţia să participi în program este să vrei să îţi faci o afacere, indiferent că ai o idee sau că ai afacerea în sine
Din cei de la prima ediţie cam câţi şi-au dezvoltat proiectele?
Cred că în proporţie de 60%. Toţi aceştia fie au un business în formă incipientă, fie şi-au dezvoltat business-ul mai mult din ce au obţinut în cadrul cursului.Avem exemplu de un participant care şi-a schimbat cu totul site-ul ca urmare a informaţiilor pe care le-a obţinu în curs. El vinde haine online şi, ca urmare a cursului, a schimbat structura site-ul şi a luat foarte multe lucruri pe care le-a şi aplicat.
Sunt alţii care aveau business tradiţional cu un magazine şi un birou şi au realizat cât de important este să aibă o prezenţă online.
Practic, la curs pot veni şi cei care au deja o mică afacere, dar şi cei care au o idee de afacere.
Condiţia să participi în program este să vrei să îţi faci o afacere, indiferent că ai o idee sau că ai afacerea în sine.De multe ori mi se spune “domnule, eu nu am nici o idee de afaceri sau am o mie de idei”. Nu contează câte idei ai, pentru că sunt mulţi care vin în program cu o idee şi pleacă cu două sau vin cu două şi pleacă cu a treia care nu avea nici o legătură cu celelalte, pentru că i s-a părut mult mai bună ideea găsita deci nu are atât de multă relevanţă.
Programul în sine este aşa gândit, încât să-ţi formeze acele abilităţi pe care tu să le poţi aplica în viaţa de zi cu zi, indiferent că vrei să te faci antreprenor sau vrei să fii un antreprenor, asta însemnând să ai iniţiativă.
Ceea ce este reprezentativ pentru cei care participă în programul acesta este faptul că au o iniţiativă, de a schimba lucruri, de a face altceva şi asta este cred criteriul esenţial, indiferent că vorbim de o idee, două, trei, oricâte ai avea.
Asistenţă de un an pentru idei de afaceri
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.roPractic, intră în program cu un proiect pe care îl pun în practică pe toata durata lui?
Da sau dezvoltă proiectul de la zero alături de lector pe durata unui an.
Şi în momentul în care se termină proiectul, după un an?
Sunt pe picioare proprii. Asemenea programe sunt puţine. În toate cazurile pe care le ştiu eu de educaţie şi formare antreprenorială, indiferent că vorbim de SUA, Europa sau Marea Britanie, programe de un an nu se găsesc şi nu se fac. Toate sunt programe de accelerare de la 3 la maxim 6 luni.Într-un an de zile tu poţi să înveţi foarte multe lucruri şi nu numai că poţi să înveţi, dar odată ce ai început să pui în practică ce ai învăţat şi să aplici asupra business-ului tău, poţi să primeşti feedback.
Dacă ne uităm pe coasta de Est, în zona Massachusets, de exemplu, acolo eşti incubat pentru 3-4 luni, după care te priveşte ce faci. Adică nu-i mai interesează, la modul “noi te-am ajutat, restul depinde de tine, nu poţi fi ajutat la infinit”. Noi, în schimb, venim cu un ajutor de un an de zile, tu un an de zile ai acces la resurse informaţionale şi ai acces la mentor.
Trimite un comentariu