Cele mai recente date ale vânzărilor publicate de Biroul Român de Audit al Tirajelor arată starea tristă a ziarelor. Doar ziarul Click! a reuşit să se menţină peste nivelul de o sută de mii de exemplare. Tabloidul deţinut de Dinu Patriciu a avut în perioada ianuarie-martie 2012 o medie a vânzărilor de 131.589 de exemplare pe apariţie.
- Pe segmentul quality, România liberă are o medie de 32.035 exemplare pe apariţie. Anul trecut, o parte din controalele BRAT în tipografii au semnalat diferenţe între tirajele comandate în tipografie şi cele găsite la faţa locului, după cum a scris Paginademedia.ro.
- Cea mai mare scădere a fost înregistrată chiar de liderul vânzărilor, Click!, care a avut un minus de 32.800 de exemplare.
- Adevărul a avut vânzări medii de 22.900 de copii, cu 11.800 mai puţine decât în primul trimestru al lui 2011.În luna februarie, ziarul a avut o medie de 21.700 de exemplare, cel mai scăzut nivel din 1998, de când ziarul este prezent în BRAT.
- Jurnalul Naţional a scăzut sub pragul de 20.000 de exemplare. Cotidianul trustului Intact a vândut în perioada ianuarie - martie, în medie, 18.837 de copii pe apariţie, cu 8.000 mai puţine decât în aceeaşi perioadă a lui 2011.
Clasamentul celor mai vândute ziare
Publicatie
Vanzari ian-martie 2012
Vanzari ianuarie - martie 2011
Variatie
Click!
131.589
164.442
-32.853
Libertatea
94.530
102.043
-7.513
Romania libera
32.035
38.061
-6.026
Gazeta Sporturilor
31.584
35.467
-3.883
Cancan
29.396
37.430
-8.034
Adevarul
22.916
34.793
-11.877
Pro Sport
20.279
26.401
-6.122
Jurnalul National
18.837
27.091
-8.254
Evenimentul zilei
14.908
15.796
-888
Ziarul Financiar
7.384
10.386
-3.002
Curierul National
3.150
3.190
-40
Puterea
2.019
2.484
-465
Sursa: BRAT
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii