Paginademedia.ro a făcut un calcul al publicităţii atrase de televiziunea publică de pe urma meciurilor Euro 2012. Potrivit cifrelor, televiziunea publică a încasat aproximativ 600-700.000 de euro. Meciurile de la TVR au ”găzduit”, pentru această sumă, aproximativ 1.200 de reclame.
MATEMATICĂ. Punând cap la cap veniturile din publicitate şi banii veniţi din contractul cu Dolce, comparativ cu cât a dat TVR pe partidele de la Euro, rezultă un minus de peste 7,5 milioane de euro.
Cifrele şi analiza, în continuare:
- TVR a dat pe meciurile de la euro 9,3 milioane de euro. Prin contractul de sublicenţiere a meciurilor către dolce, a primit 1,1 milioane de euro. Din publicitate, conform estimărilor Paginademedia.ro, TVR a scos circa 600-700.000 de euro.
- De ce doar atât din reclame? La acest Euro, TVR a fost ceea ce în industrie se numeşte sold-out. Adică pauzele de publicitate au fost pline. Nu a fost de ajuns. Deşi reclame au fost din plin, audienţa lor a fost mică (lumea muta postul în pauze), deci sumele încasate au fost şi ele proporţionale.
- La aproximativ 30 de meciuri difuzate, rezultă o medie de aproximativ 25.000 de euro încasaţi din publicitate pe fiecare partidă. Au fost însă meciuri cu încasări mai bune sau mai slabe.
Finala şi una dintre semifinale au adus recordul la încasări. Cel mai bun meci ca audienţă, finala Spania - Italia, a avut şi cele mai mari încasări din publicitate, estimate de Paginademedia.ro la 81.000 de euro. Urmează semifinala Portugalia - Spania, cu aproximativ 75.000 de euro din reclame.
Cei mai vizibili clienţi au fost Coca-Cola (totodată unul dintre sponsorii competiţiei), cu 118 de reclame difuzate pe post, şi Orange, cu 98.
Topul meciurilor cu cele mai mari încasări (estimare Paginademedia.ro după punctele de audienţă livrate):
Meci
Incasari (euro)
Nr. reclame
Spania - Italia
81.000
70
Portugalia - Spania
75.000
78
Germania - Italia
66.000
65
Anglia - Italia
56.000
62
Germania - Grecia
43.000
59
Olanda - Germania
40.000
55
Suedia - Anglia
38.000
51
Spania - Franta
35.000
52
Cehia - Portugalia
33.000
53
Polonia - Rusia
31.000
51
Portugalia - Olanda
30.000
49
Ucraina - Suedia
30.000
47
Spania - Irlanda
30.000
56
Olanda - Danemarca
29.000
49
Anglia - Ucraina
27.000
48
Spania - Italia
27.000
45
Croatia - Spania
26.000
48
Cehia - Polonia
19.000
39
Polonia - Grecia
17.000
25
Ucraina - Franta
13.000
37
Topul clienţilor la Euro 2012
Companie
Nr. reclame
1.
Coca Cola Company
118
2.
Orange
98
3.
Intersnack
89
4.
McDonald's
76
5.
Beiersdorf
72
6.
Romaqua group Borsec
56
7.
Heineken
45
8.
General Motors
43
9.
DOMO
41
10.
BET-AT-HOME.COM
35
11.
Atlas Corporation
30
12.
BET365.COM
26
13.
Pokerstars
26
14.
Hyundai Auto Romania
24
15.
Casa Nostra
23
16.
ADEPLAST
21
17.
Procter & Gamble
21
18.
Chipita
20
19.
Superbet
18
20.
Bricostore
16
Câţi români s-au uitat la Euro
Meciurile de la Euro au adus audienţe bune. Evident, finala dintre Spania şi Italia a fost pe primul loc.
Finala câştigată de Spania cu 4-0, a fost cel mai urmărit meci din cadrul Euro 2012. Partida difuzată de TVR, a fost urmărită de 2,6 milioane de persoane, la nivel naţional, dintre care 1,7 milioane sunt din mediul urban.
Cele mai vizionate 10 meciuri la Euro 2012
National
Urban
Partida
Canal TV
Mii persoane
Mii persoane
Rtg%
SPANIA - ITALIA
TVR 1
Live
2.603
1.744
15.7
GERMANIA - ITALIA
TVR 1
Live
1976
1.430
13.6
ANGLIA - ITALIA
TVR 1
Live
1.768
1.133
10.8
PORTUGALIA - SPANIA
TVR 1
Live
1.723
1.199
11.4
OLANDA - GERMANIA
TVR 1
Live
1.427
871
8.3
SUEDIA - ANGLIA
TVR 1
Live
1.395
818
7.8
GERMANIA - GRECIA
TVR 1
Live
1.368
926
8.8
SPANIA - FRANTA
TVR 1
Live
1.364
891
8.5
SPANIA - IRLANDA
TVR 1
Live
1.271
695
6.6
POLONIA - RUSIA
TVR 1
Live
1.240
729
6.9
Mi se pare tare la misto treaba cu audientele.