Skip to main content

Cât a câştigat TVR din Euro 2012. Sub un milion de euro încasări

 

Sursa foto: Click.ro

Publicitate

Paginademedia.ro a făcut un calcul al publicităţii atrase de televiziunea publică de pe urma meciurilor Euro 2012. Potrivit cifrelor, televiziunea publică a încasat aproximativ 600-700.000 de euro. Meciurile de la TVR au ”găzduit”, pentru această sumă, aproximativ 1.200 de reclame.

MATEMATICĂ. Punând cap la cap veniturile din publicitate şi banii veniţi din contractul cu Dolce, comparativ cu cât a dat TVR pe partidele de la Euro, rezultă un minus de peste 7,5 milioane de euro.

Cifrele şi analiza, în continuare:

  • TVR a dat pe meciurile de la  euro 9,3 milioane de euro. Prin contractul de sublicenţiere a meciurilor către dolce, a primit 1,1 milioane de euro. Din publicitate, conform estimărilor Paginademedia.ro, TVR a scos circa 600-700.000 de euro.
  • De ce doar atât din reclame? La acest Euro, TVR a fost ceea ce în industrie se numeşte sold-out. Adică pauzele de publicitate au fost pline. Nu a fost de ajuns. Deşi reclame au fost din plin, audienţa lor a fost mică (lumea muta postul în pauze), deci sumele încasate au fost şi ele proporţionale.
  • La  aproximativ 30 de meciuri difuzate, rezultă o medie de aproximativ 25.000 de euro încasaţi din publicitate pe fiecare partidă. Au fost însă meciuri cu încasări mai bune sau mai slabe.

Finala şi una dintre semifinale au adus recordul la încasări. Cel mai bun meci ca audienţă, finala Spania - Italia, a avut şi cele mai mari încasări din publicitate, estimate de Paginademedia.ro la 81.000 de euro. Urmează semifinala Portugalia - Spania, cu aproximativ 75.000 de euro din reclame.

Cei mai vizibili clienţi au fost Coca-Cola (totodată unul dintre sponsorii competiţiei), cu 118 de reclame difuzate pe post, şi Orange, cu 98.

Topul meciurilor cu cele mai mari încasări (estimare Paginademedia.ro după punctele de audienţă livrate): 

Meci Incasari (euro) Nr. reclame
Spania - Italia 81.000 70
Portugalia - Spania 75.000 78
Germania - Italia 66.000 65
Anglia - Italia 56.000 62
Germania - Grecia 43.000 59
Olanda - Germania 40.000 55
Suedia - Anglia 38.000 51
Spania - Franta 35.000 52
Cehia - Portugalia 33.000 53
Polonia - Rusia 31.000 51
Portugalia - Olanda 30.000 49
Ucraina - Suedia 30.000 47
Spania - Irlanda 30.000 56
Olanda - Danemarca 29.000 49
Anglia - Ucraina 27.000 48
Spania - Italia 27.000 45
Croatia - Spania 26.000 48
Cehia - Polonia 19.000 39
Polonia - Grecia 17.000 25
Ucraina - Franta 13.000 37

Topul clienţilor la Euro 2012

Companie Nr. reclame
1. Coca Cola Company 118
2. Orange 98
3. Intersnack 89
4. McDonald's 76
5. Beiersdorf 72
6. Romaqua group Borsec 56
7. Heineken 45
8. General Motors 43
9. DOMO 41
10. BET-AT-HOME.COM 35
11. Atlas Corporation 30
12. BET365.COM 26
13. Pokerstars 26
14. Hyundai Auto Romania 24
15. Casa Nostra 23
16. ADEPLAST 21
17. Procter & Gamble 21
18. Chipita 20
19. Superbet 18
20. Bricostore 16

Câţi români s-au uitat la Euro

Meciurile de la Euro au adus audienţe bune. Evident, finala dintre Spania şi Italia a fost pe primul loc.

Finala câştigată de Spania cu 4-0, a fost cel mai urmărit meci din cadrul Euro 2012. Partida difuzată de TVR, a fost urmărită de 2,6 milioane de persoane, la nivel naţional, dintre care 1,7 milioane sunt din mediul urban.

Cele mai vizionate 10 meciuri la Euro 2012

National Urban
Partida Canal TV Mii persoane Mii persoane Rtg%
SPANIA - ITALIA TVR 1 Live 2.603 1.744 15.7
GERMANIA - ITALIA TVR 1 Live 1976 1.430 13.6
ANGLIA - ITALIA TVR 1 Live 1.768 1.133 10.8
PORTUGALIA - SPANIA TVR 1 Live 1.723 1.199 11.4
OLANDA - GERMANIA TVR 1 Live 1.427 871 8.3
SUEDIA - ANGLIA TVR 1 Live 1.395 818 7.8
GERMANIA - GRECIA TVR 1 Live 1.368 926 8.8
SPANIA - FRANTA TVR 1 Live 1.364 891 8.5
SPANIA - IRLANDA TVR 1 Live 1.271 695 6.6
POLONIA - RUSIA TVR 1 Live 1.240 729 6.9

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Iulian Iulian
    Dar cum sa te bazezi pe audientele raportate de Kantar din moment ce Antenele au aceeasi audienta dupa ce-au plecat din cam 1,3 milioane gospodarii... si pe gospodarie sunt vreo 3 oameni... si la ei audienta e aceeasi.

    Mi se pare tare la misto treaba cu audientele.

Trimite un comentariu

sus