Piaţa digitală de media s-a ridicat, în 2011, la 52 – 55 de milioane de euro, potrivit Digital Fact Book, publicat astăzi de agenţia Hyperactive, parte a Lowe Group. Cifrele pentru anul acesta arată şi mai bine: 65 de milioane de euro.
Principalele motoare care au influenţat creşterea pieţei de digital în 2011 au fost social media şi mobile marketing.
Mai exact, piaţa de mobile marketing a ajuns la 7 milioane de euro anul trecut, iar Digital Fact Book estimează că acest domeniu va creşte cu 15% în 2012. Mobile marketing nu se rezumă doar la sms, care a fost cel mai utilizat instrument de comunicare în 2011, ci şi la aplicaţii mobile, mobile adverising şi website-uri mobile.
Alex Vişa, Hyperactive: Cuvinetele cheie şi trendurile care vor marca 2012 sunt: video, mobile, social media şi e-comerce. Estimăm că în acest an bugetele de publicitate în social media vor creşte cu circa 50%.
Trenduri în 2012:
- Mobile pe toată linia – de la site-uri mobile, până la aplicaţii şi mobile marketing sut esenţiale în 2012. Asta penttru că tot mai mulţi români au acces la smart phones.
- Social Media – va fi în continuare în vogă. De anul acesta, agenţiile de media încep să vorbească despre Social Media Optimisation. Pe lângă facebook, cel mai puternic instrument de social media, mai există şi YouTube, Flickr, Twitter şi Likedin.
- Video este o zonă ce va exploda în 2012, cel puţin pe partea de comunicare şi publicitate. Potrivit lui Alex Vişa, din punct de vedere al advertisingului, e mai uşor să comunici cu un client printr-un video.
Trimite un comentariu