SECŢIUNE SPONSORIZATĂ. Ce costuri taie publisherii în lume pentru a menţine printul? Pe primele locuri "de sacrificiu" sunt hârtia, tiparul şi costurile administrative, potrivit unui studiu pe care Paginademedia.ro îl prezintă în continuare.
Cercetarea a fost făcută pe 500 de publisheri şi oameni din zona de conducere din 84 de ţări, pe zone precum media, tipografii, administraţie şi distribuţie.
Paginademedia.ro vă prezintă, în continuare, în seria Idei pentru presă, câteva date dintr-un studiu realizat de World Association of Newspaper - WAN-IFRA. Secţiunea Idei pentru presă este sponsorizată de proiectul Antreprenoriat şi Inovaţie în Mass-Media.
Puteţi descărca materialul gratuit, integral, dar şi alte studii de pe site-ul Antreprenoriat şi Inovaţie în Massmedia.
Tăierea costurilor este un aspect important pentru un business în media. Nu e uşor să scazi costuri şi să oferi, în acelaşi timp, un produs de calitate, arată studiul WAN. Cu toate acestea publicaţiile încearcă tot felul de strategii: reducerea numărului de angajaţi, consolidarea birourilor şi a tipografiilor, reducerea numărului de pagini sau a secţiunilor, ori a numărului de zile de apariţie.
„Nu este vorba doar de tăierea costurilor, ci şi despre regândirea modelului de business, a operaţiunilor şi modelului de producţie. Trebuie să-ţi pui nişte întrebări fundamentale. Cum distribuim ziarele? Oare există un model mai eficient? Cum se descurcă echipele de vânzări?”, spune Sandy Nelson, CEO la Aperio International, o companie de consultanţă ce ajută companiile să-şi regândească modelul de business.
Principalele zone din care publisherii şi-au propus să taie costurile
WAN IFRA a realizat o cercetare pentru a stabili care sunt principalele zone din care publisherii vor tăia costuri. Cercetarea a fost făcută pe 500 de publisheri şi oameni din zona de conducere din 84 de ţări, pe zone precum media, tipografii, administraţie şi distribuţie.
Rezultatele studiului sunt prezentate în graficul de mai jos:
Atenţie la digital
Pentru că era profiturilor uriaşe s-a dus demult, companiile caută noi modalităţi de a atrage venituri, dar şi de a tăia costurile. Obiectivul final este de a crea un nou model de business care să permită crearea de conţinut ce poate fi distribuit pe diverse platforme, un model care să se adapteze evoluţiei tehnologice şi schimbărilor obiceiurilor de consum.
Zonele de interes: concentrare pe maximizarea veniturilor din print, dar şi atragerea veniturilor din zona digitală. Chiar dacă anumite zone aduc venituri nesemnificative, cum ar fi zona de mobile sau tabletele, ignorarea lor în prezent ar însemna pierderea unor bani în viitor.
La nivel internaţional, publisherii investesc serios în pregătirea oamenilor în domeniile new business şi în inovare, potrivit studiului WAN-IFRA.
Puteţi descărca gratuit studiul, integral, dar şi alte materiale cu idei pentru presă, de pe site-ul Antreprenoriat şi Inovaţie în Massmedia.
Din aceeaşi secţiune, citeşte şi:
Comentarii
Toti niste lesinati dupa profituri mari si meciuri politice.
Iti vine sa vomiti.
El apare aici in 2013.... dar jurnalistul romanesc de elita "uita" sa-l dateze... ia doar cu copy-paste tabelul :-)
De ce moare / a murit presa? Uite d-asta!
tot la fel și patriciu-burci
tot la fel și adamescu
la fel și alții de prin țară...
oare ăști nu citesc studiile prezentate aici?
:P