Serviciul de Măsurare a Audienţelor, realizat de Kantar Media nu are probleme, potrivit unui audit extern realizat de compania Ernst&Young în anul 2013.
Aceasta este a treia procedură de auditare a serviciului de măsurare a audienţelor furnizat de către Kantar Media de la începutul său.
Rezultatele auditului au fost făcute publice într-o conferinţă de presă care a avut loc miercuri. Totodată, reprezentanţii ARMA au declarat că Asociaţia urmează să lanseze, luna aceasta, o nouă procedură de licitaţie pentru desemnarea viitorului măsurător al audienţelor, pentru următorii patru ani.
Găsiţi AICI un reportaj exclusiv despre cum se măsoară audienţele TV.
Auditul a fost realizat inclusiv la 100 de gospodării (cu peoplemetere) care fac parte din panelul Serviciului Naţional pentru Măsurarea Audienţelor TV (SNMATV).Mărimea netă a panelului este de 1.200 de gospodării.
Observaţiile auditorului:
- Metodologia serviciului este descrisă complet, transparent şi corect.
- Orice propuneri de schimbări metodologice sunt discutate întâi cu ARMA.
- Rapoartele cu privire la calitatea serviciului sunt livrate conform specificaţiilor date de Asociaţie.
- Nu exista în panel case recrutate din afara bazei obţinute prin cercetarea de calibrare.
- Metoda de eşantionare disproporţionată care este utilizată este conform dispoziţiilor contractuale.
- Structura eşantionului este echilibrată şi conform cu ţintele aprobate de Asociaţie.
- Kantar Media foloseşte peoplemeter-ul seria 5000, care utilizează metoda de recunoaştere a canalelor prevazută în contract - tehnologia audiomatching.
- Vizitele efectuate în gospodăriile din panel arată că toate televizoarele sunt conectate la peoplemetere.
- Vizitele au arătat că membrii panelului cunosc şi respectă regulile de folosire pentru telecomandă.
- Vizitele au demonstrat că variabilele demografice raportate şi recunoaşterea staţiilor "sunt în standardele acceptate".
În plus, compania de auditare a venit şi cu o serie de recomandări pentru îmbunătăţirea măsurătorilor:
- măsuri pentru creşterea ratei de răspuns la interviurile pentru cercetarea de calibrare.
- Modul de tratare a unor variabile socio-demografice foarte dinamice (cum ar fi gradul ESOMAR).
Comentarii