Jumătate din publicul Antenei 3 are peste 63 de ani, în timp ce în cazul posturilor generaliste jumătate din publicul acestora au peste 42 - 43 de ani. Aceasta prag se numeşte vârsta mediană şi este prezentat într-o analiză a agenţiei de media BPN, parte a grupului Lowe.
Analiza subliniază că posturile de ştiri o mai mare proporţie a publicului îmbătrânit, faţă de posturile generaliste.
Ce înseamnă vârsta mediană? Reprezintă valoarea ce desparte jumătatea inferioară a audienţei de jumătatea superioară.
BPN porneşte de la un studiu publicat de New York Magazine, potrivit căruia vârsta mediană a audienţei postului de ştiri Fox New este de 68 de ani, cea mai ridicată raportat la competitorii statiei. În cazul Fox News, jumătate din audienţă are sub 68 de ani, iar jumătate peste 68, ceea ce o face să fie o statie cu un public destul de îmbătrânit.
Cum arată posturile din România după vârsta mediană: Nickelodeon, cel mai tânăr public, Antena 3, cel mai bătrân
EXTREMELE: la capătul inferior al grupului se află Nickelodeon, post TV dedicat copiilor, cu o vârstă mediană a publicului de 8 ani, iar la capătul superior e Antena 3, staţie de ştiri, cu 63 de ani. Cele două staţii înregistrează aceleaşi valori atât pe Whole Day cât şi pe Prime Time.
GENERALISTE. ProTV are vârsta mediană a publicului 44 de ani pe întreaga zi şi 42 în Prime Time, iar principalul competitor, Antena 1, cu un an în plus, 45 pe întreaga zi si 44 in prime time. Prima TV se situeaza tot in acelasi segment, cu 43 / 42 de ani, însă Kanal D are o audienţă uşor mai îmbătrânită, cu o vârstă mediană de 49 de ani atât pe WD cât şi în PT.
TEMATICE. Posturile de ştiri au publicul cel mai în vârstă: Antena 3 depăşeşte 60 de ani şi e singura staţie cu mediana pe întreaga zi peste acest prag. E urmată de B1 cu 60 de ani pe toată ziua şi 61 în prime-time, şi Realitatea TV + Romania TV, ambele cu mediana la 58 respectiv 59 de ani. Digi 24 are publicul cel mai tânăr, cu o vârstă mediană de 57 de ani pe toată ziua si 58 pe intervalul de mare audienţă.
În general, vârsta mediană a publicului de TV de la noi este de 46 de ani deoarece majoritatea staţiilor mari îşi au vârsta mediană a audienţei în intervalul 40-50 de ani. Sunt destul de puţine canale TV, în jur de o treime, a căror public are o vârsta mediană de sub 40 de ani. Aici intră, predictibil, cele de desene animate şi o parte a celor de muzică, însă şi câteva staţii tematice, precum Discovery, National Geographic, Acasă, TLC, si Comedy Central Extra.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii