An greu pentru agenţiile de media din România. Potrivit cifrelor publicate de Ministerul de Finanţe, în 2013, marile agenţii au suferit de pe urma ordonanţei anti-rebate, iniţiată anul trecut de Guvern şi publicată în Monitorul Oficial fără ca industria să fie consultată.
Ordonanţa spunea că serviciile de publicitate se facturează direct către client, nu către agenţie. Mai precis, aceasta viza scoaterea în afara legii aşa-numitului „rebate” - banii care se întorc de la furnizor la agenţii şi clienţi.
Unele companii de media au suferit anul trecut scăderi de zeci de milioane de euro. Primele două din top, Media Investment (parte a The Group) şi McCann Erickson au coborât de la 50 de milioane de euro, la aproximativ 30 de milioane. Profitul a coborât de asemenea. Astfel, dacă Media Investment făcea în 2012 un profit de 1,8 milioane de euro, un an mai târziu compania a coborât la mai mult de jumătate: 826.000 de euro.
Initiative Media, parte a grupului Lowe, a avut un profit constant, dar a avut de asemenea o scădere a cifrei de afaceri, de la 36,6 milioane de euro în 2012, la 21,7 milioane în 2013.
Cea mai mare scădere din piaţă a fost a companiei Mec România, care a avut un minus de 60% a cifrei de afaceri, de la 22 de milioane de euro, la 8,4 milioane.
Cifrele de afaceri ale principalelor agenţii de media în 2013
Agentia de media | Afaceri 2013 | Profit/Pierdere pe 2013 | Afaceri 2012 | Profit/Pierdere pe 2012 |
---|---|---|---|---|
Media Investment | 31.600.000 | 826.000 | 50.322.000 | 1.825.000 |
McCann Erickson* | 30.350.000 | 913.500 | 50.000.000 | 1.500.000 |
Initiative Media | 21.750.000 | 502.600 | 36.323.000 | 502.000 |
Zenith Media Communications | 19.300.000 | 940.000 | 39.500.000 | 1.605.000 |
Starcom MediaVest | 17.500.000 | 702.000 | 31.840.000 | 1.953.000 |
MediaCom Romania | 11.600.000 | 4.000 | 23.324.000 | 389.000 |
MEC Romania | 8.420.000 | -257.000 | 22.000.000 | 309.000 |
MindShare Media | 8.265.637 | 324.400 | 11.850.000 | 181.000 |
Media Direction | 8.000.000 | -106.538 | 9.835.000 | 259.000 |
Media Planning Group | 5.520.000 | 54.100 | 7.763.000 | 155.400 |
Opti Media | 5.220.000 | 284.000 | 10.472.000 | 660.300 |
United Media | 4.703.000 | 83.000 | 9.880.000 | 139.000 |
House of Media | 2.730.000 | 150.000 | 5.750.000 | 401.000 |
BPN (fostul Brand Connection) | 2.240.000 | 23.000 | 2.829.000 | 36.000 |
OMD Romania | 770.000 | 182.000 | N/A | N/A |
Sursa: Ministerul Finanţelor. Cifre prelucrate de HotNews.ro.
*Agenţia McCann Erickson cumulează bugete de media dar şi de creaţie
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
1. ordonanta nu a fost data pentru protv (par example). a fost data pentru antene.
2. diferenta de bani nu s-a dus in castigurile televiziunilor din publicitate(diferenta nu se regaseste) cum de altfel ai putea sa calculezi si singur, daca poti.
in concluzie chestia cu sifonarea nu are sens.
3. e clar ca pentru guvern asta e un ciocan cu care se vor lovi in cap.
4. nu lucrez nici in media, nici in agentii. Pur si simplu e vorba de calcule (si pe informatii date si anterior).
5. in final dar nu in ultimul rand nu te bucura de raul altuia - diferenta care nu se gaseste in TV se gaseste tot in agentii - cele specializate pe creatie, on line, evenimente, presa etc. ha,h......