AUDIENŢE TV. Al cincilea sezon Românii au talent, de pe Pro TV, a fost unul special. Cel puţin din trei motive:
1. Doi noi membri au intrat în juriu: Bebe Cotimanis şi Mihaela Rădulescu.
3. A fost primul sezon cu live-urile filmate la studiourile Kentauros (cele de la Buftea sunt în curs de preluare, de către un parteneriat Bobby Păunescu - investitori străini).
Ce rezultate de audienţă a avut emisiunea de pe Pro TV? Cum a evoluat ratingul în acest sezon?
Paginademedia.ro vă prezintă audienţele Românii au talent din acest sezon, ediţie cu ediţie:
- La nivel general, o observaţie asemănătoare cu celelalte sezoane: audienţele au fost mai ridicate în primele emisiuni, în etapa preselecţiilor, unde a contat factorul surpriză. Cifrele au mai scăzut în etapa semifinalele, când, pe de o parte, se ştiau cine sunt concurenţii şi, pe de altă parte, emisiunile erau mult mai lungi (se terminau mult după miezul nopţii, faţă de 22.30-23.00 în faza preselecţiilor).
- Leadershipul emisiunii a fos de 100%. Cu alte cuvinte, toate ediţiile Românii au talent au fost pe prima poziţie pe intervalul de difuzare, pe toate cele trei targeturi: naţional, urban, comercial.
- Diferenţa dintre Pro TV şi celelalte posturi a fost semnificativă: cifre de trei-patru ori mai mari decât următorii clasaţi, uneori chiar mai ridicate.
- Cea mai vizionată emisiune a fost cea din 27 martie. Recordul sezonului a fost de aproape 4,6 milioane de telespectatori pe minut, dintre care 2,2 milioane din mediul urban şi peste 1,3 milioane din targetul comercial 18-49 de ani. Recordul absolut al emisiunii, în toate sezoanele, a fost atins pe 29 martie 2013, la sezonul al treilea: peste 5,9 milioane medie la nivelul întregii ţări şi trei milioane de la oraşe.
- Ediţia cu cifrele cele mai mici din sezon: cea din 5 iunie, cu o medie de două milioane de români, dintre care 1,1 milioane de la oraşe şi 635.000 de telespectatori între 18 şi 49 de ani.
Diferenţe de sezon:
Comparativ cu sezoanele precedente, cifrele Românii au talent au fost mai scăzute, în mii de telespectatori. Un factor important a fost şi sezonalitatea: consumul de televiziune general scade odată cu venirea sezonului cald. Anul trecut, de exemplu, emisiunea a avut prima ediţie pe 14 februarie şi finala pe 16 mai. Anul acesta, Românii au talent a început pe 13 martie, cu finala pe 12 iunie.
Din cauza sezonalităţii, cifrele finalei, de exemplu, au fost mai mici comparativ cu anul trecut, dar la nivelul cotei de piaţă nu au fost mari diferenţe. Cu alte cuvinte, s-au uitat mai puţini telespectatori la TV în general, dar procentul celor care au ales finala de pe Pro TV a fost apropiat, chiar mai mare pe anumite targeturi.
Un exemplu: Finala din 2014, vs. finala din 2015
NAŢIONAL. În mii, 3,1 milioane de telespectatori în 2014 şi 2,3 milioane în acest an. Cota de piaţă: 36,8% în 2014 şi 35,5% în acest an.
URBAN. Peste 1,6 milioane anul trecut şi 1,4 milioane anul acesta. Cota de piaţă: 34,6% anul trecut şi 36,5% în 2015.
COMERCIAL. 850.000 de telespectatori între 18 şi 49 de ani anul trecut şi 750.000 la finala din 12 iunie. Cota de piaţă a fost mai mare în acest an: 40,4% în 2014 şi 45,6% la finala din acest an.
Audienţele Românii au talent, sezonul 5 - 2015, ediţie cu ediţie:
Editie | NATIONAL | URBAN | COMERCIAL |
---|---|---|---|
13 martie | 4.365.000 (23,7) | 2.082.000 (20,6) | 1.225.000 (24,3) |
20 martie | 4.341.000 (23,5) | 2.192.000 (21,7) | 1.251.000 (24,8) |
27 martie | 4.564.000 (24,7) | 2.254.000 (22,3) | 1.333.000 (26,4) |
3 aprilie | 4.160.000 (22,6) | 1.976.000 (19,6) | 1.151.000 (22,7) |
10 aprilie | 3.534.000 (19,2) | 1.608.000 (15,9) | 888.000 (17,9) |
12 aprilie | 3.188.000 (17,3) | 1.490.000 (14,8) | 780.000 (15,5) |
17 aprilie | 3.661.000 (19,6) | 1.838.000 (18,2) | 1.080.000 (21,5) |
24 aprilie | 3.492.000 (18,9) | 1.766.000 (17,5) | 1.009.000 (20) |
1 mai | 3.511.000 (19) | 1.848.000 (18,3) | 1.062.000 (20,9) |
8 mai | 2.829.000 (15,3) | 1.567.000 (15,5) | 889.000 (17,5) |
15 mai | 2.700.000 (14,6) | 1.456.000 (14,4) | 785.000 (15,5) |
22 mai | 2.751.000 (13,9) | 1.433.000 (14,2) | 816.000 (16,1) |
29 mai | 2.134.000 (11,6) | 1.184.000 (11,7) | 646.000 (12,8) |
5 iunie | 2.055.000 (11,1) | 1.143.000 (11,3) | 635.000 (12,5) |
12 iunie FINALA | 2.268.000 (12,,3) | 1.371.000 (13,6) | 750.000 (14,8) |
Comentarii
Expertule, nu m-as grabi cu felicitarile si catre managementul showului:
- repozitionare eronata in calendar a emisiunii, au facut loc experientei africane care nu a adus nici acelasi nivel de audienta si banuiesc nici profit
- alegere nefericita a personajului rau masculin din juriu: Bebe Cotimanis poate sa para rau, dar a aratat ca in realitate este un om "painea lui Dumnezeu": nu s-a contrat cu nimeni din juriu, nu a comentat dur sau evident negativ niciun concurent, ci din contra, a reusit sa gaseasca un cuvant bun chiar si pentru cei care au fost catastrofe. Ca el a fost ales sa fie personajul rau masculin se poate vedea din reclamele si articolele de PR dinaintea inceperii emisiunii, cand asa il prezentau. Iar el la bunatate / rautate a fost doar versiunea masculina a Andrei.
- dozare nefericita a aparitiilor Mihaelei in emisiunile inregistrate: mult prea mult, mult prea dur, mult prea vulgar; acolo producatorii au controlul, emisiunile sunt inregistrate, ei aleg ce intra si ce nu pe post. In live-uri Mihaela a fost in dozajul corect si nu a mai deranjat grav. A generat deranj doar celor care pur si simplu nu o suporta pe Mihaela. Asta nu poate fi evitat decat prin inlocuirea ei in juriu, dar cu cine?