Skip to main content

ANALIZĂ. Audienţele meciurilor din Liga I la Antena 1. Şapte din opt meciuri, cu Steaua. Un singur meci a avut peste un milion de români. Un singur meci a fost fără Steaua şi a fost dezastru

 
Drepturi TV, Fotbal
Drepturi TV, Fotbal

Meciurile de Liga I au adus audienţe modeste pentru Antena 1, post care a renunţat la partide după numai opt etape. O analiză Paginademedia.ro pe cele opt meciuri difuzate de Antena 1 arată că un singur meci a fost lider detaşat pe intervalul de difuzare. A fost şi singurul meci cu peste un milion de români pe post.

Publicitate

Detalii, în analiza Paginademedia.ro:

  • Din opt meciuri, şapte au fost cu Steaua. Majoritatea au fost pe locurile 2-3.
  • Un singur meci a fost fără Steaua. Dinamo - Petrolul a fost, de altfel, ultimul meci de campionat dat de Antena 1, cu rezultate dezastruoase: locul patru la nivel naţional şi comercial şi un loc cinci la oraşe, după Pro TV, Kanal D, România TV şi Prima TV.
  • Steaua - Dinamo a fost singurul meci care a reuşit să strângă peste un milion de telespectatori pe minut.
  • Derby Steaua - Dinamo a fost singura partidă cu care Antena 1 a fost pe primul loc, pe toate targeturile, la distanţă de locurile următoare. Şi Steaua -CFR a avut locul I pe un target - la oraşe - dar a împărţit poziţia cu Pro TV, post cu care a fost la egalitate.

După numărul de telespectatori

  • la nivel naţional, audienţa meciurilor date de Antena 1 s-au ridicat la aproximativ 600.000-650.000 de telespectatori pe minut. O excepţie a fost Steaua - Dinamo, cu 1,1 milioane medie. Cu aceste cifre, postul Intact a fost pe locurile 2-3. A doua exceţie - Dinamo - Petrolul, cu nici jumătate de milion medie.
  • la oraşe, media a fost în jurul valorii de 300.000 de persoane. La derby-ul Steaua - Dinamo, a sărit la peste 700.000. La meciul Dinamo - Petrolul, abia a ajuns la 200.000.
  • aproximativ 150.000 de persoane media pe segmentul comercial. Recordul pozitiv - aproape 300.000 la Steaua - Dinamo. Recordul negativ - sub 80.000 la Dinamo - Petrolul.

După ratingul în procente

  • la nivelul întregii ţări, ratingul partidelor de pe Antena 1 a fost de 3-3,5%, ceea ce înseamnă că 3,5% din totalul deţinătorilor de televizoare din România se uitau la meciuri. Ratingul a fost dublu la derby-ul Steaua - Dinamo.
  • valori între 3,1 şi 3,5% rating la oraşe şi de 2,3-3 pe targetul comercial.

După cota de piaţă

  • la nivelul întregii ţări, doar două partide au sărit de 10% cotă de piaţă - Steaua - Dinamo (cu 14,2) şi Steaua - CFR (cu 10). Recordul negativ - ultimul meci, Dinamo - Petrolul, cu 6% cotă de piaţă, ceea ce înseamnă că doar 6% din românii care aveau televizoarele deschise a ales meciul de pe Antena 1.
  • cote de piaţă între 8 şi 10% la oraşe.
  • Ce s-a întâmplat pe segmentul comercial? Patru partide au reuşit să atragă o zecime dintre publicul între 18 şi 49 de ani care avea televizoarele deschise. Este vorba de Steaua - Dinamo, Steaua - CFR, Botoşani - Steaua şi Pandurii - Steaua. În rest, până în 10% şi o cotă de piaţă de 4,3 pentru ultimul meci, Dinamo - Petrolul.

Audienţele meciurilor din Liga I difuzate de Antena 1, după numărul de telespectatori. În paranteză locul ocupat de partidele de fotbal în clasamentul posturilor TV pe intervalul de difuzare:

DUPĂ NUMĂRUL DE PERSOANE   NATIONAL URBAN COMERCIAL
Steaua – Petrolul 11 iul. 634.000 (3) 307.000 (3) 119.000 (3)
Pandurii – Steaua 18 iul. 636.000 (3) 375.000 (2) 175.000 (2)
Steaua – CFR Cluj 25iul. 651.000 (2) 374.000 (1) 149.000 (2)
FC Botosani – Steaua 1 aug. 673.000 (2) 348.000 (2) 151.000 (3)
Steaua – Dinamo 9 aug. 1.114.000 (1) 703.000 (1) 281.000 (1)
Astra Giurgiu – Steaua 12 aug. 613.000 (2) 317.000 (2) 160.000 (2)
Steaua – ASA Tg.Mures 15 aug.  548.000 (2) 308.000 (2) 116.000 (2)
Dinamo – Petrolul Ploiesti 22aug.  464.000 (4) 203.000 (5) 77.000 (4)

Audienţele meciurilor din Liga I difuzate de Antena 1, după ratingul în procente*:

DUPĂ RATING (%)   NATIONAL (%) URBAN (%) COMERCIAL (%)
Steaua – Petrolul 11 iul. 3,4 3,1 2,3
Pandurii – Steaua 18 iul. 3,5 3,7 3,4
Steaua – CFR Cluj 25 iul. 3,5 3,7 2,9
FC Botosani – Steaua 1 aug. 3,7 3,5 3,0
Steaua – Dinamo 9 aug. 6,0 7,0 5,5
Astra Giurgiu – Steaua 12 aug. 3,3 3,1 3,1
Steaua – ASA Tg.Mures 15 aug. 3,0 3,1 2,3
Dinamo – Petrolul Ploiesti 22 aug. 2,5 2,0 1,5

*rating: procentul celor care s-au uitat la meciuri, din totalul deţinătorilor de televizoare

Audienţele meciurilor din Liga I difuzate de Antena 1, după cota de piaţă (share)**, în procente:

DUPĂ SHARE – COTA DE PIAŢĂ   NATIONAL (%) URBAN (%) COMERCIAL (%)
Steaua – Petrolul 11.07.2015 9,1 8 8
Pandurii – Steaua 18.07.2015 9,7 10,5 12,3
Steaua – CFR Cluj 25.07.2015 10 10 10,2
FC Botosani – Steaua 01.08.2015 9,6 9,3 10
Steaua – Dinamo 09.08.2015 14,2 16,3 15,4
Astra Giurgiu – Steaua 12.08.2015 9,5 8,4 9,5
Steaua – ASA Tg.Mures 15.08.2015 8,1 8,5 8,2
Dinamo – Petrolul Ploiesti 22.08.2015 6 4,8 4,3

**Share - cotă de piaţă: numărul celor care s-au uitat la meciuri, din totalul celor care au avut televizorul deschis la momentul respectiv

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • geo geo
    Multumim ptr audiente.
    Modeste, cu o singura execeptie.
    Asteptam sa vedem daca TVRul a scos peste 500.000 de privitori...mă cam îndoiesc, ptr că multă lume s-a uitat la TVR HD - post nemăsurat din cîte știu eu.
    Asteptam si niste explicatii privind clauzele conform carora Antena 1 a putut rezilia iar TVR difuza fara contract, deocamdata.
  • Bogdan Bogdan
    Concluzia este ca ori dai Steaua ori mai bine nu dai nimic. Oricum si cu Steaua sunt audientele destul de mici, dar acum sunt foarte multe posturi care dau meciurile. Plus ca Antena 1 inca filmeaza meciurile cu telefoane Nokia 5110 pe cand ceilalti dau HD.

Trimite un comentariu

sus