Motto: „Ce fel de continut media, ce fel de atitudini si limbaj sustinem cu bugetele noastre? Fiecare în parte, am putea să avem o atitudine responsabilă în ceea ce priveşte emisiunile şi orice alt tip de conţinut media cu care ne asociem." Mihai Bârsan, preşedinte IAA, către publicitari, luni.
Marţi, ceara se întoarce. Dacă acum aproape trei ani Acces Direct prezenta rezultatul igienei din urechile Ioanei Tufaru, cât tot ecranul, o altă emisiune tabloidă, WowBiz, a mărit miza marţi seară, adaptând-o la serialul de şatră, cu Anca de la Strehaia. Ca şi acum trei ani, rezultatul igienei (acum mult mai impresionant, graţie unei alte terapii, mai avansată decât clasicul beţigaş) a fost arătat în toată ...splendoarea.
Zeci de reclame au fost difuzate în emisiune (unele de la mari clienţi), multe în ton cu "reportajul" şi cu programul în general: parte din spoturi erau pentru medicamente împotriva tulburărilor digestive, de combătut greaţa, de dureri de cap, pentru calmarea nervilor sau care previn infarcturile.
Ce s-a întâmplat în emisiunea tabloidă de marţi, 17 noiembrie, dar şi care au fost clienţii care au avut reclamă în emisiunea cu Anca de la Strehaia, în continuare:
"E o terapie naturală care n-o să păţeşti nimic", a asigurat-o "Doamna Margareta" pe Anca de la Strehaia (fosta soţie a lui Leo), într-un reportaj la un salon de cosmetică, unde era supusă diverselor intervenţii sub "ochii" camerei de filmat. "Doamna Margareta îţi propune să îţi cureţi şi să îţi desfunzi urechile", a asigurat-o şi reporterul Kanal D. "Îţi pune ceva la ureche, îţi dă foc şi se topeşte tot ce e înăuntru."
Procedura a fost filmată în detaliu. La fel, într-un cadru care a umplut ecranul, rezultatul operaţiunii, astfel încât telespectatorii s-au putut bucura de o imagine completă a efectului terapiei naturale. "Nu vreau să o mai văd e cât un vierme", a exclamat pacienta, uimită la rândul ei de rezultat.
O emisiune plină de reclamă până peste urechi. Mare grijă la tulburările digestive
Cine şi-a făcut publicitate în emisiune? Din zecile de reclame date de WowBiz în ediţia cu ceara, multe vizau branduri din categoria pharma, din toată gama de afecţiuni posibile ale publicului telespectator.
Pentru combaterea tulburărilor digestive sau a greţurilor au fost prezente în calup patru mărci: Colebil, Espumisan, MezymForte şi Linex. Pentru cei mai agitaţi a fost Nervocalmin. Pentru durerile de cap şi de tot felul şi-au făcut reclamă Nurofen, No Spa şi clasicul Antinevralgic. Iar pentru cei slabi de inimă a fost în pauzele publicitare şi Aspenter.
Într-o perioadă în care încărcarea staţiilor cu reclame este maximă, şi ediţia WowBiz de aseară a numărat zeci de spoturi. Pe lângă mărcile de medicamente în lista clienţilor se regăsesc şi branduri din rândul marilor advertiseri, precum Coca Cola, McDonald’s, Orbit, Engie, NN Asigurări de viaţă, Western Union, Duracell şi Orange.
Brandurile care au avut reclamă în ediţia WowBiz cu noul episod ceara din urechi:
Brand | Advertiser (Companie) | |
---|---|---|
1 | 7 Days | Chipita |
2 | Almette | Hochland |
3 | Amigo | Strauss |
4 | Antinevralgic | Zentiva |
5 | ArtroFlex | Terapia |
6 | Aspenter | Terapia |
7 | AXN | Sony Europe |
8 | Baneocin | Sandoz |
9 | Bixtonim | Biofarm |
10 | Bucegi Conserve | Scandia Sibiu |
11 | Catena | Catena |
12 | Citroen | Citroen Romania |
13 | Coca-Cola | Coca Cola HBC |
14 | Colebil | Biofarm |
15 | Colgate | Colgate Palmolive |
16 | Coseli | Coseli |
17 | Covalact | Covalact |
18 | Domestos | Unilever |
19 | Duracell | Procter & Gamble |
20 | Engie | GDF Suez |
21 | Espumisan | Berlin Chemie |
22 | Fairy | Procter&Gamble |
23 | Farmaciile Dona | Siepcofar |
24 | Fixodent | Procter&Gamble |
25 | Haribo | De Silva |
26 | Head&Shoulders | Procter&Gamble |
27 | Ibusinus | Solacium Pharma |
28 | Lacalut | Zdrovit Romania |
29 | Linex | Sandoz Pharma |
30 | Maggi | Nestle |
31 | Magne B6 | Sanofi Aventis |
32 | Maretti | Ficosota Sindez |
33 | McDonald's | McDonald's |
34 | Merci | De Silva |
35 | Mezym Forte | Berlin Chemie |
36 | Milde | Ficosota Sintez |
37 | Mr Muscle | Johnson Wax |
38 | Nervocalmin | Biofarm |
39 | Nivea | Beiersdorf |
40 | NN Asigurari de Viata | NN Asigurari de Viata |
41 | No Spa | Sanofi Aventis |
42 | Nurofen | Reckitt Benckiser |
43 | Oly-Nal | Johnson&Johnson |
44 | Olynth | Pfizer |
45 | Orange | Orange Romania |
46 | Orbit | Wrigley |
47 | ParaSinus | Europharm |
48 | Prostamol | Berlin Chemie |
49 | Pur | Henkel |
50 | Savex | Ficosota |
51 | Silan | Henkel |
52 | Skittles | Wrigley |
53 | Strepsils | Reckitt Benckiser |
54 | Tedi | Tymbark |
55 | Theraflu | Novartis |
56 | Toffifee | De Silva |
57 | Twix | Mars Romania |
58 | Urinal | Walmark |
59 | Western Union | Western Union |
Comentarii
dar cati stiu asta. v-o spune unul cu state vechi in industria publicitara.
Eu propun sa dam macar zece mailuri pe client cu subiectul "reputation management crisis in Romania". Sau poate are cineva un subiect mai bun. Spor la curatenie.
In cat timp? 2 ore?
Trebuie sa fii dus cu mintea la plimbare ca sa poti sa stai in fata televizorului la asemenea mizerii 2 ore. Asa se explica de ce Kanal D are cota mare pe National (locul 2-3) si mica pe Comercial (locul 5-10). Banuiesc ca si minutul de reclama este mai ieftin pe Kanal.