„Pe primul trimestru al anului, PRO TV pierde puţin din cota de piaţă şi din numărul de telespectatori. Scăderea ratingului este mai pronunţată în intervalul de seară, dar liderul îşi păstrează o distanţă confortabilă faţă de principalul competitor ( 24% share faţă de 14,4% Antena 1)”, scrie Anca Budinschi, fost director general al Pro TV, într-o analiză pe blogul personal.
Fosta şefă de la Pro TV analizează evoluţia principalelor posturi TV în primul trimestru al acestui an pe publicul comercial, cel vizat de clienţii publicitari: persoane din mediul urban cu vârste între 18 şi 49 de ani.
Cum a evoluat cota de piaţă a televiziunilor în primul trimestru al acestui an comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015: Scăderi uşoare pentru Pro TV şi Antena 1, o scădere abruptă la Acasă TV, în timp ce Kanal D a înregistrat creştere.
Iată câteva dintre concluziile Ancăi Budinschi:
Pe primul trimestru al anului, PRO TV pierde puţin din cota de piaţă şi din numărul de telespectatori. Scăderea ratingului este mai pronunţată în intervalul de seară (aproape 90.000 de telespectatori), dar liderul îşi păstrează o distanţă confortabilă faţă de principalul competitor (24% share faţă de 14,4% Antena 1).
Antena 1 pierde telespectatori pe întreaga zi şi în prime time faţă de anul precedent, dar încheie primul trimestru al lui 2016 cu o mică creştere a cotei de piaţă în intervalul orar cel mai important (de la 14% la 14,4%).
Banii cheltuiţi pe o grilă de seară cu multe programe româneşti şi multe vedete ar trebui să producă totuşi o creştere mai serioasă a cotei de piaţă şi mai ales a ratingului, pentru a fi declaraţi cu adevărat folositori. Deocamdată, în privinţa Antenei 1 putem vorbi de o menţinere a poziţiei la nivelul publicului comercial, dar aşteptările sunt cu siguranţă mai mari.
Acasă scade dramatic pe întreaga zi şi în prime time. Pierderea de cotă de piaţă este de 54% pe întreaga zi şi de 74% în intervalul de seară. În primele luni ale anului 2015, Acasă a difuzat telenovela turcească “Sila”. În acest început de an, în absenţa unui hit din zona novelelor străine şi în condiţiile unor bugete evident restrictive, Acasă are un share mediu de 1,6% pe toată ziua şi este pe penultimul loc în top zece.
Kanal D creşte pe publicul comercial pe toată ziua şi în prime time şi ajunge la o medie a cotei de piaţă de 10% în intervalul de seară. Creşterea de 22% în prime time în raport cu anul trecut vine din rezultatele de audienţă foarte bune ale telenovelelor turceşti programate de luni pînă vineri, dar mai ales din performanţa de curînd lansatei “Bahar”.
Prima TV este mai jos cu aproape 30% pe toate intervalele, în raport cu primul trimestru al anului trecut şi se distanţează din ce în ce mai mult de Kanal D.
Cotele de piaţă şi numărul de telespectatori din grupa de vărstă 18-49 ale posturilor de ştiri scad în raport cu anul trecut. Scăderea cea mai semnificativă este a Antenei 3, care după mediile de rating şi de share se află la egalitate cu România TV (0,5 rating şi 2,3 cotă de piaţă pe întreaga zi).
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii