Skip to main content

De ce e sloganul Altex „Cel mai mic preţ din România”, încă pe TV, deşi a fost interzis de CNA

 
Sursa foto: Vocea Transilvaniei
Sursa foto: Vocea Transilvaniei

Acum două săptămâni, sloganul Altex era interzis de CNA, după zece ani de difuzare a reclamelor. Spoturile sunt încă pe post. De ce?

Publicitate

Consiliul Naţional al Audiovizualului a luat decizia, a votat-o, însă întârzie să semneze documentul pentru a putea fi trimis posturilor TV şi astfel să intre în vigoare.

„Cel mai mic preţ din România” rezistă pe TV. La fel şi „Cea mai variată gamă de produse online şi offline”, afişat în reclamele Media Galaxy. Asta în ciuda faptului că în urmă cu două săptămâni, Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis că cele două sloganuri, de la Altex şi Media Galaxy, nu mai au voie pe TV pentru că „nu informează corect publicul”.

Potrivit unei monitorizări realizate de Paginademedia.ro, spoturile au fost pe mai multe posturi radio şi tv în fiecare zi, neschimbate, în fiecare zi de când CNA a decis că nu mai au voie să fie difuzate în formula cu sloganurile amintite.

Deşi decizia a fost luată în urmă cu două săptămâni şi rediscutată în şedinţa de marţi, 14 iunie, însă documentul nu a mai ajuns şi la radiodifuzori, pentru a se lua la cunoştinţă, după cum este practica.

Potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, decizia de intrare în legalitate nu a fost trimisă televiziunilor nici ieri, dată la care CNA s-a reunit în şedinţă publică, iar membrii au fost prezenţi în instituţie.

În mod normal, o astfel de decizie este trimisă posturilor în aceeaşi zi sau la o zi-două de la votul din Consiliu.

Reamintim că forul audiovizual a decis intrarea în legalitate a spoturilor Altex şi Media Galaxy, întrucât sloganurile folosite de cele două magazine încalcă legislaţia audiovizuală, la articolul potrivit căruia „Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale.”
Chiar în timpul şedinţei, membri ai forului audiovizual au „demontat” sloganul Altex - „Cel mai mic preţ din România” - , folosit de aproximativ nouă ani de către retailer, printr-o căutare pe internet.
„Din cinci produse (de la secţiunea produsele săptămânii - n.r.), doar unul are cel mai mic preţ din România”, le-a spus Gabriel Tufeanu, membru CNA, în şedinţa de săptămâna trecută reprezentanţilor Altex şi Media Galaxy.
Radu Herjeu, membru CNA, unul dintre cei care a decis să-şi menţină votul pentru intrarea în legalitate a acestor spoturi a explicat:
„Problema este că afirmaţiile lor nu se suţin, nu s-au susţinut nici cel mai mic preţ şi nici nu au un document care să ateste că au cea mai variată gamă de produse (în cazul Media Galaxy - n.r.).
Intrarea în legalitate coincide cu faptul că spoturile trebuie modificate astfel încât să nu mai încalce legislţia în vigoare.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Cristian Cristian
    Altex: Televizoarele cu cele mai mari diagonale, mașinile de spălat cu cea mai mare viteză de centrifugare, frigiderele cu cele mai mari capacități de stocare, cuptoarele cu cea mai rapidă coacere și aparatele de aer condiționat cu cea mai mare putere de răcire. Mare e mai cool decât mic!
  • david david
    Pai de obicei cei care zic asta au preturile cele mai mari. Cine se scuza se acuza.
  • Cristian Cristian
    Iar KFC vinde o chiflă minusculă pe post de chiflă mare.
  • Iuli Iuli
    Carrefour foloseste in prezent sloganul "De 15 ani, campionii prețurilor mici!"

Trimite un comentariu

sus