AUDIENŢELE în viziunea Antena 3. „România, în urmă şi la măsurarea audienţelor”, spune o ştire care a rulat astăzi aproape toată ziua pe postul de ştiri Antena 3.
Ştirea vine după ce, ieri, Asociaţia Română de Măsurare a Audienţelor (ARMA), a prezentat înt-o conferinţă de presă concluziile unui audit al sistemului de măsurare. Este o procedură obişnuită, ce are loc în fiecare an.
Antena 3 a interpretat una din afirmaţiile făcute de Liliana Mihăilescu, directorul Kantar Media: din 100 de români întrebaţi dacă sunt de acord să aibă peoplemetere, acceptă. 17. Postul Intact a punctat că "România este în urmă", fără să precizeze completarea făcută de compania care măsoară audienţele: cifra este în media internaţională.
Ştirea Antenei 3 nu a prezentat şi concluziile auditului - conform cărora nu au fost găsite probleme în cele 100 de gospodării verificate.
"Sistemul de măsurare a audienţelor din România pentru anumite canale este sub media internaţională", a mai titrat pe burtieră Antena 3, fără a argumenta informaţia.
Poziţia Antena 3 vine într-o perioadă în care postul de ştiri al Intact este depăşit frecvent de concurentul pe nişă, România TV.
Ce spune ştirea Antenei 3:
„Sistemul de măsurare a preferinţelor pentru anumite canale sau anumite program este sub media internaţională, iar explicaţia dată de agenţia care se ocupă cu măsurarea audienţelor TV în România, de Kantar Media, este aceea că românii sunt destul de reticenţi când vine vorba despre instalarea de dispozitive speciale de măsurarea a audienţelor, în casele lor”, au spus jurnaliştii postului, în material.
Apoi, ştirea continuă cu o voce din off:
„Potrivit Asociaţiei Române pentru Măusurarea Audienţelor, numărul proprietarilor de gospodării dispuşi să participe la studiu este mic”. Continuată apoi cu o declaraţie a şefei Kantar Media, Liliana Mihăilescu.
„În Bucureşti, de exemplu, rata de accept este mai mică. În medie, pe sistemul pe sistemul de măsurare a audienţei rata de accept a fost de 17%. Noi avem o cercetare de calibrare care cuprinde un număr de gospodării de zece ori mai mare decât ar trebui să cuprindă gospodăriile din panel. 17% o rată de accept este suficientă pentru a acoperi numărul de gospodării necesare a fi instalate şi raportate”.
„Kantar Media caută în continuare români care sunt dispuşi să participe la sondarea audienţelor TV şi radio”, mai spune aceeaşi voce din off. Însă, Kantar Media măsoară doar audienţele TV, nu şi cele radio, aşa cum se menţionează în ştire.
FOTO.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii
la inceput zici ca 17% din romani accepta peoplemetru si la final zici ca „ toată Europa rata de respingere este între 15 și 20%, deci, în media internațională. “
te hotarasti?