Numărul de reclame difuzate de posturile Antena 3 şi România TV a scăzut dramatic, în comparaţie cu perioada de dinaintea protestelor de stradă.
Ieri, de exemplu, Antena 3 a difuzat 160 de reclame toată ziua, din informaţiile Paginademedia.ro. În urmă cu două săptămâni, înainte de protestele de stradă, postul de ştiri din grupul Intact avea pe post aproape 500 de reclame pe parcursul unei zile.
Scăderea este puternică şi la România TV. Canalul lui Sebastian Ghiţă a numărat, ieri, până în 300 de reclame (incluzând aici spoturi ale unor companii deţinute sau controlate de Sebastian Ghiţă, precum Winmasters). Acum două săptămâni, pe România TV erau, într-o singură zi, peste 500 de spoturi publicitare.
În cazul celorlalte trei staţii de ştiri, variaţia numărului de reclame difuzate este mică: Digi 24 a avut pe post, ieri, tot atâtea reclame ca şi înainte de proteste. Aproape la fel a fost şi în cazul B1 TV şi Realitatea TV, care au avut un uşor plus la numărul de reclame difuzate.
CONTEXT. Situaţia vine ca urmare a modului în care posturile România TV şi Antena 3 au abordat protestele de stradă, cu interpretări distorsionate ale eveniementelor (protestele sunt o "tentativă de lovitură de stat", spaţii largi acordate liderilor PSD şi celor cu păreri împotriva manifestaţiilor, atitudini părtinitoare ale moderatorilor, burtiere şi mesaje care vorbeau de "dezbinare", "război" sau vina preşedintelui Klaus Iohannis, cu încercări de a demonstra că în piaţa Victoriei au fost mai puţini oameni decât cifrele celorlalte posturi).
România TV s-a remarcat prin atitudinea vehementă împotriva manifestaţiilor anti-ordonanţă, prin ipoteze aruncate fără susţinere (manifestanţi plătiţi, multinaţionalele vinovate), prin burtierele tendenţioase (foarte multe legate de preşedintele care dezbină).
După primele proteste (cele din 22 ianuarie), o serie de clienţi nu s-au mai regăsit în calupurile de la Antena 3 şi România TV. Printre aceştia: Procter&Gamble, Coca cola şi Pepsi, după cum Paginademedia.ro a scris aici. Pe 3 februarie, lista brandurilor care nu s-au mai regăsit cu campanii a crescut.
Numărul TOTAL de reclame difuzate de posturile de ştiri pe 20 ianuarie (înainte de protestele de stradă) şi pe 7 februarie:
20 ianuarie | 7 februarie | |
---|---|---|
Antena 3 | 470 | 160 |
Romania TV | 510 | 290 |
B1 TV | 415 | 450 |
Digi TV | 440 | 435 |
Realitatea TV | 500 | 530 |
VEZI lista clienţilor care NU au mai avut reclame pe 3 februarie la România TV şi Antena 3, AICI.
VEZI lista clienţilor care NU s-au mai regăsit în calupurile România TV după primele proteste, AICI.
Citeşte şi:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Va invit sa cercetati si sa descoperiti diferentele de preturi dintre 23.11.2016 si dupa proteste.
Adică ,în timp ce tu mă terfeleşti şi ma acuzi de te miri ce chestii, eu îți plătesc bani grei(se taxează la secundă) ca să îți bați joc de mine, pe banii mei ??
He he...
Vorbesti prostii, acele multinationale au tot interesul sa faca profit, cand au vazut ca lumea se mobilizeaza foarte bine impotriva celor din PSD si a celor 2 posturi care promoveaza propaganda PSD e si normal ca ei sa`si retraga reclamele, plus ca platesc bani pentru asta acum nu mai dau bani :) Nu sunt ca firmele de stat unde se doarme ca oricum da statul bani ....
Totusi am urmarit reclamele aparute in 08.02 si am notat cateva. deci reclame la A3:
- Libra Bank
- Paralela 45
- Nicorette
- Polisano
- SENSIBLU
- GOTHAER
- Olinth - solutie de nas
- Triferment
Sunt sigur că publicul acestora vor lua inițiativă (voluntară), la fel ca și în cazul protestelor pro-PSD, și vor suporta ei înșiși acestă pierdere a spațiilor publicitare (plătite exclusiv de către multinaționale) din pensiile și salariile bugetare majorate (suportate din taxele și impozitele ce vor fi mărite angajaților din multinaționale).
Ignoranța ucide.