S-a întâmplat şi în 2015, şi în 2016 şi în 2017. A devenit deja o tradiţie pentru Kanal D ca în ultimele luni ale anului, când încărcarea pe publicitate este mare, să depăşească timpul alocat reclamelor, adică de 12 minute pentru fiecare oră.
Iar pentru CNA a devenit tot o tradiţie să-i dea postului turcesc amenda maximă. Fie că a fost vorba de 200.000 de lei, sau chiar de întreruperea emisiei timp de 10 minute.
O monitorizare periodică făcută de CNA pentru fiecare post în parte arată că anul trecut, în noiembrie, Kanal D a fost campionul depăşirilor, astfel:
În perioada 8 - 30 noiembrie, în fiecare seară (fără excepţie!), Kanal D a avut mai mult de 12 minute de publicitate pe oră pe intervalul 18.00 - 23.00.
În total, în cele 22 de zile de depăşiri, s-au totalizat 3 ore şi 1 minut.
Din estimările Paginademedia.ro, numai din depăşiri, Kanal D a atras cel puţin 60.000-80.000 de euro. Iar amenda a fost în jur de 40.000 de euro.
Cătălin Băleanu, reprezentantul Kanal D, în faţa membrilor CNA:
„Nu am de gând să vă spun că acestea sunt greşeli tehnice. Înainte de a vă da explicaţia, vă rog să observaţi comportamentul ireproşabil din restul anului. Situaţia se prezintă în felul următor. Sunt mai multe agenţii care angajează bugete de publicitate la început de an, însă nu se comandă uniform în timpul anului. Ce pot să vă spun e că am depăşit cu mult mai puţin decât am avut cereri. (...) Un post TV în această arhitectură a pieţei din România nu este în măsură să pună condiţii unei agenţii.”
Monica Gubernat, membru CNA;
„Cum puteţi să spuneţi că vin clienţii şi că nu-i puteţi refuza? (...) Ameda probabil că v-o acoperiţi din depăşirile pe aceste ore. Cred că v-aţi asumat un foarte mare risc. Deja cred că aţi sărit calul. Este al treilea an când se întâmplă asta. Pro TV şi Antena 1 cum pot să nu depăşească?”
Ulterior, Monica Gubernat a cerut pentru o şedinţă viitoare o monitorizare a publicităţii la Kanal D, pe luna noimebrie, în extra prime-time. Din informaţiile Paginademedia.ro, postul a înregistrat depăşiri şi pe aceste interval, dar şi în decembrie, lună care nu a fost încă analizată de CNA.
Sancţiunea a fost aplicată pentru încălcarea articolului din Legea audiovizualului, potrivit căruia „Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date”)”.
CONTEXT. Forul audiovizual a monitorizat şi analizat în şedinţa din 18 ianaurie publicitatea posturilor Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Naţional TV, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV, TVR 1 şi România TV, pentru lunile septembrie, octombrie şi noiembrie. În cazul celorlalte posturi depăşirile au fost de câteva minute, pe întreaga perioadă analizată.
TABEL. Cum arată depăşirile de publicitate de la Kanal D, pe luna noiembrie. (Notă: În fiecare oră postul nu ar trebui să depăşească 720 de secunde de publicitate)
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii
Niciuna din celelalte televiziuni nu a depasit cu mai mult de un minut pe luna!
In septembrie si octomobrie toate televiziunile, inclusiv Kanal D, au fost in marje de 1-2 minute depasire pe luna!
Urmeaza, insa, in scurt timp, analizarea publicitatii din decembrie.
Asta ar justifica nepasarea depasirii publicitatii.
Deci aceasta a fost DOAR pe noiembrie(de septembrie și octombrie nu mai are rost să vorbim).Dar nu cred că au fost singurii care au exagerat.
Ceilalți nu au primit amenzi?S-a reportat pe marți sau altcândva sau nu se mai dă deloc?Ok,și septembrie-octombrie se va mai sancționa?Așteptăm un răspuns din partea CNA-ului,și unul pe bune să sperăm