Un nou canal de business a primit licenţă prin satelit şi prin reţele de comunicaţii de la CNA. Este vorba despre Profit.ro TV, un proiect dezvoltat de Clever Media Network, deţinut de omul de afaceri Adrian Tomşa, un apropiat al lui Zoltan Teszari, care mai are Look TV şi Look Plus.
Parteneri în noul proiect vor fi Orlando Nicoară (cel care a dezvoltat şi proiectul online Profit.ro), pe partea de marketing şi vânzări de publicitate, şi Vasile Iuga, partener strategic.
Odată cu lansarea noii televiziuni, Orlando Nicoară a vândut şi site-ul şi domeniul online Profit.ro lui Adrian Tomşa.
Potrivit reprezentanţilor Clever, postul se va lansa probabil în luna mai.
Adrian Tomşa, acţionarul majoritar Clever Media Network, în faţa membrilor CNA:
„Ne dorim o licenţă audiovizuală pentru dezvoltarea unei televiziuni de business generalist, cu conţinut preponderent de business, ca parte a unui proiect media integrat, online şi TV.
În momentul de faţă în România sunt aproximativ 500.000 de IMM-uri active care creează un univers de aproximativ 4-5 milioane de posibili consumatori pentru un astfel de conţinut. Pe de altă parte, în ultimii doi ani considerăm că s-au dezvoltat destul de mult emisiunile cu tentă economică atât pe televiziunile de ştiri (Digi24, B1 TV, Antena 3, România TV), precum şi conţinutul în zona online. Acest lucru ne dă încredere că un astfel de conţinut e cerut în piaţă.
În ce priveşte echipa, am încercat să aducem cu noi în proiect oameni precum domnul Vasile Iuga, care este şi unul dintre partenerii proiectului. Orlando Nicoară o să ne ajute pe zona de marketing şi promovare a proiectului şi domnul Lăpuşan cu expertiza dânsului de a ţine în mână proiectul din punct de vedere executiv.”
Despre site-ul profit.ro: „În momentul de faţă Clever Media Network a achiziţionat site-ul, în noiembrie sau decembrie. Suntem proprietarii site-ului şi ai domeniului şi suntem depozitari ai mărcii verbale individuale Profit.ro din 14 decembrie 2017. Aceasta este o procedură prealabilă a obţinerii mărcii definitive. Pe de altă parte, suntem colaboratori cu societatea profit Publishing, care furnizează conţinut.
Monica Gubernat, membru CNA – „Nicio televiziune de profil de până acum n-a avut succes în România. Cred că particip la a cincea solicitare.”
Adrian Tomşa – „Nu vrem să facem un proiect megalomanic, noi vrem să facem un proiect de business.
Orlando Nicoară, care se va ocupa de zona de marketing şi vânzări:
„Noi încercăm să facem televiziune adresându-ne zonei de IMM-uri şi de antreprenori, care au nevoie de explicaţii în legătură cu ce se întâmplă în mediul economic. Cineva trebuie să explice ceea ce se întâmplă. Şi în al doilea rând, încercăm să vorbim pe limba lor. Cred că toate televiziunile de business de până acum au venit cu programe pentru top CEO.
Vrem să ne adresăm celor 400.000 - 500.000 de antreprenori care activează în momentul de faţă pe piaţa din România. O altă componentă extrem de importantă pe care vrem să o targetăm este zona tinerilor care sunt preocupaţi de tot ce înseamnă new media, e-commerce, partea de smartphone-uri, zona de start-up-uri.”
Radu Herjeu, membru CNA:
„Ca să evitaţi greşelile celor care au mai vrut să facă televiziuni de business, o să vă rog să fiţi foarte atenţi pentru că este foarte uşor să transformi emisiunea cu prezentarea unei companii în jumătate de oră de publicitate. Rugămintea mea este să evitaţi astfel de situaţii, pe care mulţi dintre cei dinaintea dumneavoastră nu le-au evitat.”
Totodată, la acest punct, Ovidiu Tempea, unul dintre acţionarii minoritari ai Profit.ro Publishing SA, a transmis către CNA o notificare în care menţiona că „Deşi Clever Media Network a înregistrat în patrimoniul propriu domeniul web Profit.ro, pe care l-a preluat de la Orlando Nicoară, administrator delegat al Profit.ro Publishing, trebuie să fie cunoscut că includerea acestui domeniu în patrimoniul Profit.ro Publishing a reprezentat un angajament şi o condiţie pentru ca Orlando Nicoară să intre în acţionariatul companiei de media Profit.ro Publishing.”
Acesta mai adaugă: „Site-ul Profit.ro reprezintă principalul produs al companiei Profit.ro Publishing SA, iar creditorii companiei şi în special Fiscul (datoriile bugetare la septembrie depăşesc 1,5 milioane de lei) ar putea cere executarea acelui bun care este, indiscutabil, un produs al companiei.”
În acest caz, Orlando Nicoară a venit cu următoarele explicaţii în faţa membrilor CNA:
„Există un contract de licenţiere între mine ca persoană fizică care am dezvoltat site-ul şi aveam domeniul Profit.ro şi Profit Publishing prin care eu am cedat exploatarea acestui site, pentru un anumit fee, pentru o anumită perioadă de timp. Profit.ro nu a fost domeniul Profit Publishing niciun moment. (...) În societatea Profit Publishing sunt mai mulţi acţionari, domnul Tempea este unul dintre ei şi este acţionat minoritar.”
„În momentul de faţă, există o cooperare între Profit Publishing şi Clever, prin care Profit Publishing furnizează conţinut.”, a mai adăugat Nicoară.
Din proiectul editorial depus la CNA:
„Profit.ro TV se adresează unui target principal format din adulţii activi (25 - 55 de ani), din mediul preponderent urban, absolvent de studii superioare, cu venituri mari şi foarte mari, consumatori activi în piaţă, patroni sau manageri în companii cu importanţă economică la nivel local sau naţional. ”
Postul TV va fi lansat de Adrian Tomşa, care este şi acţionar majoritar la Clever Media Network, Vasile Iuga, partener strategic, şi Orlando Nicoară, prezentat drept director de dezvoltare şi fondator Profit.ro şi News.ro.
Pe lângă emisiuni, va avea zilnic trei program de ştiri a câte 30 de minute, la 13.30, 16.30 şi 19.30.
Grila de emisiuni:
- Feel The Market cu Cătălin Chivu, emisiune de analiză a pieţelor de capital.
- Profit Live cu Daniel Apostol
- Economia la minut cu Adrian Măniuţiu
- Back in Business cu Daniel Apostol şi invitat Vasile Iuga (acţionar al postului TV)
- Antreprenor de România cu Constantin Opriş
- Decizii la vârf cu Constantin Opriş
- Local Business/ Business Events cu Radu Dumitrache
- hiTech
- Smart Travel
- Agribusiness, o coproducţie cu AgroTV, realizată de Dinu Criste. Vor fi patru ediţii pe săptămână
Din proiectul editorial depus la CNA:
Sigla Profit.ro
Citeşte şi: Nou acţionar la Look TV, pentru proiectul postului de business: fostul şef al PwC, în prezent în boardul Patria Bank şi Ana Hotels
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Romanas prost si ***.