Pentru a oferi mai mult sprijin micilor antreprenori români, în pandemie, Omnicredit a deschis „camera de gardă” pentru afacerile mici.
•Criza COVID-19 a amplificat radical comunicarea primei platforme de fintech din România, destinată firmelor mici
•Aceste business-uri au avut unde să-şi spună poveştile de supravieţuire – platforma le-a pus la dispoziţie propriile newslettere şi blogul – şi au avut un loc în care au putut să caute nu doar finanţări, ci şi sfaturi de la alţi antreprenori
„Camera de gardă pentru afacerile mici” a constat într-o campanie de asistenţă a firmelor nu doar cu serviciile de factoring şi scontare, ci şi cu sfaturi şi informaţii utile, publicate pe site-ul Omnicredit şi distribuite prin newsletterul distribuit tuturor celor înscrişi pe platformă.
Platfoma online sub conceptul "Camera de gardă pentru afacerile mici", aici
Detalii, în continuare:
Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament.
Cu doar patru luni în urmă, în birourile Omnicredit, prima platformă fintech de microfinanţare din România orientată spre susţinerea micilor afaceri, era o săptămână ca oricare alta: planuri strategice de business şi comunicare pentru a deservi categoria extrem de numeroasă a afacerilor mici, profitabile şi cu perspective bune, dar neinteresante pentru bănci din cauza rulajului mic.
Apoi a venit pandemia. O „lebădă neagră” care a schimbat complet planul de comunicare al companiei. Aproape peste noapte, Omnicredit s-a transformat într-un fel de unitate de primiri urgenţe a afacerilor afectate de pandemie. Aşa a apărut „camera de gardă pentru afacerile mici”.
Omnicredit este o platformă fintech – servicii financiare digitale – care oferă soluţii de finanţare pentru micile firme considerate în general nebancabile de către instituţiile de credit, din cauza cifrei mici de afacerisau a perioadei minime de activitate de 12 luni.
Deşi oferă şi microcredite, businessul Omnicredit constă, în proporţie de circa 80%, în acordarea de facilităţi financiare precum factoring şi scontare.
Acestea sunt modalităţi prin care afacerile îşi cedează facturile de încasat către un terţ, contra unui comision procentual (de regulă, circa 3%) din valoarea facturilor.
Astfel, clienţii companiei renunţă la o mică parte din venituri în schimbul garanţiei unui flux constant de încasări. Şi mai important, aceste facilităţi nu înseamnă o îndatorare a firmei-client (cum sunt, de exemplu, liniile de credit), ci pur şi simplu un mod ca firmele să se asigure că îşi primesc proprii bani mai devreme de termenul scadent.
Una dintre marile probleme ale firmelor mici din România este dificultatea de a-şi asigura un flux constant de numerar. Doar o mică pondere a firmelor mici au rezerve financiare suficiente pentru a supravieţui în condiţii precum stoparea cvasicompletă a activităţii, de exemplu, pentru perioade mai lungi de o lună.
În această situaţie, mulţi antreprenori decid că pentru supravieţuirea afacerii un cash flow stabil primează în faţa unei reduceri relativ mici a veniturilor brute.
Pentru că îşi desfăşoară activitatea exclusiv online, prin intermediul site-ului propriu, unde înregistrarea este gratuită, Omnicredit dispunea de un clar avantaj faţă de concurenţă în momentul instituirii restricţiilor de deplasare.
Inclusiv procedura de acordare a asistenţei financiare se desfăşoară integral online, fără a fi deloc nevoie de prezenţa fizică a solicitantului.
Acest context general oferea ocazia ideală de a veni în ajutorul potenţialilor clienţi, comunicând totodată avantajele serviciilor oferite de companie.
Bani sub formă de finanţare, dar şi empatie
Astfel s-a născut „camera de gardă pentru afacerile mici”, concept de comunicare strategică pe care compania mizează şi în continuare, în perspectiva perioadei dificile care ar putea urma.
Omnicredit este ea însăşi o afacere antreprenorială, fondată pentru a deservi nevoile majorităţii zdrobitoare a firmelor româneşti – multe dintre ele perfect viabile, însă mici, deci neinteresante pentru instituţiile de credit.
Astfel, compania le-a arătat clienţilor şi potenţialilor clienţi în primul rând empatie, o abordare „soft” care a ţinut cont de experienţa proprie a demarării unei afaceri fintech pe o piaţă încă la început din punctul de vedere al digitalizării serviciilor financiare, precum şi de feedbackul de la clienţi.
De altfel, această abordare empatică a stat la baza conceptului de „cameră de gardă” pentru micile businessuri antreprenoriale, poziţionând Omnicredit ca resursă de sprijin pentru afacerile mici aflate în dificultate sau în situaţia de a nu se putea dezvolta din cauza insuficientei capitalizări.
Practic, pandemia a transformat serviciile Omnicredit într-o intervenţie de urgenţă, ca o procedură medicală de resuscitare pentru micile businessuri ameninţate de colaps.
„Camera de gardă pentru afacerile mici” a constat într-o campanie de asistenţă a firmelor nu doar cu serviciile de factoring şi scontare, ci şi cu sfaturi şi informaţii utile, publicate pe site-ul Omnicredit şi distribuite prin newsletterul distribuit tuturor celor înscrişi pe platformă.
Mai mult, compania şi-a pus la bătaie propriile canale de comunicare – newsletter, blog, pagină de Facebook, pentru ca aceşti mici întreprinzători să îşi poată spune poveştile de transformare, supravieţuire şi succes în pandemie.
Newsletterul companiei a ajuns la peste 2.500 de destinatari, clienţi şi abonaţi ai Omnicredit.
Chiar şi unul dintre comunicatele de presă distribuite în perioada respectivă a conţinut povestea unei mici fabrici de pantofi care nu era, de altfel, nici măcar client al platformei. O audienţă de aproape 500.000 de persoane a aflat astfel despre „camera de gardă Omnicredit”, dar şi poveştile întreprinzătorilor.
„Am făcut auzite poveştile acestor oameni, antreprenori ca şi noi pentru că da, în afaceri contează banii, dar empatia şi acest sentiment că nu eşti singur pe lume sunt mult mai importante în aceste momente.
Noi lucrăm cu multe firme mici care nu au apelat sau nu s-au încadrat în criteriile stabilite de stat pentru susţinere pe perioada pandemiei. Cu patroni, cum se spune, care au venit cu bani de acasă pentru a-şi menţine afacerile în viaţă”, a declarat Elisa Rusu, CEO şi partener Omnicredit.
Platfoma online sub conceptul "Camera de gardă pentru afacerile mici", aici
Tot ca parte a acestei campanii, Omnicredit a realizat un sondaj în rândul antreprenorilor din România, care a dezvăluit câteva surprize: de exemplu, faptul că în ultimul an mai bine de jumătate dintre aceştia (53%) au venit cu bani de acasă pentru a-şi susţine afacerea, iar 46% au aplicat diverse soluţii pentru a-şi asigura un flux stabil de numerar, cum ar fi prelungirea termenelor de plată către terţi sau chiar reducerea cheltuielilor de personal.
Pandemia a avut efecte majore asupra businessului Omnicredit. În primul său an de existenţă, între iunie 2019 şi iunie 2020, compania a înregistrat circa 1.500 de solicitări aprobate, cu o valoare totală finanţată de 12 milioane de euro, în majoritate sub formă de factoring şi scontare.
Însă dialogul direct cu antreprenorii a adus şi beneficii mai greu cuantificabile: o mai bună înţelegere a nevoilor antreprenorilor, a dificultăţilor cu care se confruntă şi a strategiilor la care apelează pentru a-şi ţine businessurile pe linia de plutire – toate acestea factori de care Omnicredit ţine cont atunci când analizează aplicaţiile depuse pe site. „Lebăda neagră” nu a adus doar veşti proaste.
În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.
Detalii, la [email protected]
Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
Trimite un comentariu