CNA a analizat, ieri, un spot cu măşti de protecţie, de la Catena. Forul audiovizual a decis ca reclama, difuzată în luna mai, să nu mai apară la televizor în forma de până acum.
Un singur cuvânt trebuie modificat pentru ca totul să fie în regulă.
Care este acesta şi de ce?
„Majoritatea măştilor comercializate nu sunt înregistrate ca dispozitive medicale”, anunţă spotul TV.
Problema, potrivit concluziilor CNA, este cuvântul „majoritatea”. Membrii forului au considerat că ar fi mai potrivită varianta „multe măşti” sau „unele măşti”.
Prin urmare, s-a decis „intrarea în legalitate” a reclamei.
Legislaţie - Codul audiovizual
Art. 93 (1) - Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare.
Comentarii
În al doilea rând, reclama e extrem de enervantă, te face să-l urăști pe tipul ăla, dar nu încalcă nicio regulă care să o interzică.
https://www.youtube.com/watch?v=RRMtXtaRWic
Andreea, pai încalcă legislația audiovizuală cumva?Altfel nu cred ca ar fi vreun motiv