Interviurile Paginademedia. „Am refuzat întotdeauna orice ofertă de a face publicitate pentru vreun produs”, a spus Dan negru la Interviurile Paginademedia.ro.
Şi au fost multe oferte! A refuzat şi acum 20 de ani, când erau mult mai puţine vedete, iar sumele erau mari, a refuzat şi acum.
„Acum vreo 20 de ani, când făceam Academia vedetelor, venise un operator de telefonie. Eu trebuia să bag mâna în acvarii – erau tot felul de probe, cu acvarii - şi să scot un telefon de acolo”, povesteşte Negru.
„Am zis nu. Banii? Am calculat atunci, îmi puteam lua un apartament în Colentina. Noroc că am avut o soţie care m-a înţeles”, continuă.
Ofertele au continuat şi acum, în epoca Facebook şi Instagram.
„Chiar ieri am avut o ofertă, pentru o postare”, a spus el. „Era ceva de ordinul sutelor de euro”, povesteşte negru.
De ce Dan Negru a refuzat să-şi asocieze imaginea cu un brand? Ce propuneri a avut?
„M-a contactat până şi o companie care producea uşi pentru garaje. Aveau şi scenariul pregătit. Se deschidea o uşă, eu eram de o parte, iar Florin Piersic de cealaltă.”
Activ în social media, a fost asaltat de propuneri. A spus pas de fiecare dată.
„Să nu credeţi că e vorba de cifre mari. Nu pot da nume de companii, dar pot spune că, în general, e vorba de sute de euro, rar peste o mie”, spune Negru despre piaţa din România, pe care o consideră „un butic”, în comparaţie cu pieţele dezvoltate.
Regula 100 de euro la 10.000 de fani şi cele două tipuri de influenceri
Sunt două tipuri de influenceri pe online, spune Negru.
„Sunt, pe de o parte, cei care din asta trăiesc, nu fac altceva, decât conţinut online şi sunt alţii care şi-au construit imaginea şi notorietatea în alte domenii.”
„Regula este, în general, de 100 de euro la 10.000 de fani. Este în regulă pentru influencerii de marketing, de online. Dar nu poţi merge pe această formulă şi la cei care vin din alte domenii, care şi-au câştigat notorietatea făcând şi altceva”, spune el.
Speriaţi de bartere
„Mi s-a mai întâmplat ceva. Când mergeam pe la firme de construcţii sau de diverse materiale, unii erau speriaţi: aoleu, iar a venit cineva care vrea barter. Asta pentru că sunt influenceri care lucrează şi pe barter.
Nu am făcut niciodată nici publicitate pe bani, nici pe barter. Am refuzat, pur şi simplu.”
De ce a refuzat?
„Cred că, în cazul meu, a funcţionat teama de ridicol. Dar, la urma urmei, fiecare alege ce face.
Mă uit afară cum se face. Hamilton, pilotul de Formula 1, are contract cu Tommy Hilfiger. Uite, spune clar „paid partnership with Hilfiger.” Nu numai că îi promovează, dar au creat o colecţie specială pentru Hamilton. E altceva.”
Am ajuns la vorba unuia din istorie: Roman e o meserie.