CNA. Mai multe spoturi TV au ajuns pe masa Consiliului Naţional al Audiovizualului, în şedinţa din 24 septembrie. Doar două au fost sancţionate.
Trebuie refăcute un spot la absorbante, al companiei Libresse pentru produsul „Libresse Freshness and Protection Ultra” şi unul la pastă de dinţi al companiei Lacalut, pentru reclama „Lacalut Aktiv & Whitening”.
Ce au încălcat cele două spoturi?
Spotul de la Libresse are un mesaj neclar la final. În finalul reclamei se specifică că „97% dintre femei recomandă Libresse freshness & protection”.
Studiul a fost, de fapt, făcut în Rusia, Franţa şi Suedia pe un eşantion de 481 de femei, nu şi în România, nefiind în interesul public. Membrii CNA au cerut refacerea reclamei.
În ceea ce priveşte reclama Lacalut, această încalcă prevederile Consiliului Român pentru Publicitate (RAC), fiindcă se prezintă ca un produs cosmetic. La final, de asemenea, se postează şi mesajul „Pasta de dinţi nr.1 în România.”
Ambele reclame trebuie refăcute, deoarece au încălcat Articolul 93 (1) din Codul Audiovizualului.
Ce spune Legislaţia:
Art. 93 - (1) Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare.
VIDEO. Reclama la Libresse Ultra
VIDEO. Reclama la produsul Lacalut Aktiv & Whitening
Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
Comentarii