VIDEO. Spotul cu Delia, de la OK Medical, nu este „OK”. Consiliul Naţional al Audiovizualului a discutat, astăzi, subiectul şi a concluzionat că nu mai poate rula pe TV în forma actuală.
Cu unanimitate de voturi, forul a decis că spotul trebuie să intre în legalitate pentru că nu informează corect şi poate induce în eroare.
Cristina Pocora (membră CNA) a criticat spotul:
„Spotul aduce confuzie în rândul celor care se uită şi să stimuleze un comportament prin care nu se respectă prevederile în situatia asta. Mi se pare prost nimerit momentul pentru că suntem în plină campanie de vaccinare.
Mesajul trebuie să fie clar.
Testarea e bună, dar nu înseamnă că aruncăm masca şi bem din aceeaşi sticlă. Nu informează corect”, a punctat Pocora.
De altfel, nu a fost singurul om din CNA care a criticat spotul.
Radu Herjeu:
„Dacă cinci oameni se testează şi rezultatul e negativ la toţi cinci nu cred că e greşit să stea în aceeaşi încăpere fără mască sau să se pupe. Problema apare la incidenţa rezultatelor fals-negative.
Mie mi se pare uşor cinic să iţi vinzi testele promiţând tinerilor că se pot săruta, din nou, la un concert.
Sunt şi nişte lucruri care ar trebui explicate de un medic, totuşi. Informarea nu e completă în acest spot. Şi testat negativ tot trebuie să respecţi toate celelalte reguli ale pandemiei: masca şi distanţarea”, a subliniat Herjeu.
VIDEO. Reclama la OK Medical, cu Delia
Legislaţie
Art. 93 - (1) Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare.
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Comentarii
Aici s-a exagerat un pic...
La orice post posibil, de cat ori începea publicitatea această reclama persista si devenise enervant
Si da contextul in care e încadrată este prost