Skip to main content

VIDEO. Fenomenul „deepfake”. Cum ne păcălesc manipulările din online? - „Peste 96% dintre filmuleţe deepfake au conţinut pornografic”

 
VIDEO. Fenomenul „deepfake”. Cum ne păcălesc manipulările din online? - „Peste 96% dintre filmuleţe deepfake au conţinut pornografic”

VIDEO. Cât de departe poate merge aşa-numitul fenomen „deepfake”? Poate revoluţiona lumea modei şi lumea publicităţii, dar poate distruge şi vieţi. Cum este posibil? Detalii, în continuare.

Publicitate

Publicaţia Deutsche Welle arată, într-un reportaj, amploarea fenomenului.

Mai întâi, ce este un deepfake: Sunt materiale audio-video manipulate atât de mult încât nu pot fi diferenţiaţe de unele autentice. Pentru a realiza un deepfake sunt necesare foarte multe imagini, care sunt analizate de un algoritm şi manipulate într-un anumit fel.

Deşi are şi parţi bune, datele cu privire la deepfake-uri sunt îngrijorătoare:

Peste 96% dintre filmuleţe deepfake care circulă au conţinut pornografic”, notează DW.

Actriţa Scarlett Johansson a căzut victimă deepfake-ului. Nu a fost numai cazul vedetei, inclusiv viaţa oamenilor obişnuiţi a fost dată peste cap de deepfake-uri.

Barack Obama a fost victima unui deepfake, de asemenea. Într-un clip, Obama părea că l-ar fi jignit pe Donald Trump. Deepfake-ul a făcut victime şi în ţara noastră. Cântăreaţa Delia se numără printre vedetele afectate de deepfake.

Un exemplu de utilizare, într-un mod pozitiv, a deepfake-ului este un videoclip cu David Beckham. Cu ajutorul manipulării digitale, Beckham a avertizat în nouă limbi despre pericolul malariei.

VIDEO. Deepfake: Cum ne păcălesc manipulările din mediul online - Deutsche Welle

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • muc muc
    document.write('alert("Buuuuuu!")')
  • dorin radu dorin radu
    noroc cu oamenii care dau imagini si filmulete pe facebook, instagram sau alte platforme sociale fara sa fie siliti de nimeni... autorii deepfake-urilor au de unde alege...
  • Mos Dan Mos Dan
    Asadar deepfake este bun daca transmite mesajul care ne convine noua. Solutia este ca oamenii sa fie mai atenti, nu sa astepte sa fie protejati.

Trimite un comentariu

sus