Publicaţia Ziare.com a rămas fără redactor-şef. Ramona Ursu a părăsit publicaţia în urmă cu o săptămână, la nici un an de când se alăturase proiectului.
Totodată, pleacă şi jurnalistul Ovidiu Vanghele (care colabora cu Ziare.com), dar şi Daniela Raţiu. În urma cu două săptămâni părăsea redacţia şi Ionel Stoica, cel care s-a alăturat Primăriei Sectorului 1.
Tot în urma cu două săptămâni, Paginademedia.ro anunţa în exclusivitate plecarea Ramonei Ursu. Acum, jurnalista a anunţat oficial plecarea:
„Colaborarea mea cu Ziare.com s-a încheiat săptămâna trecută. Anul trecut, la finalul lunii mai, a venit propunerea de a forma de la zero echipa Ziare.com, publicaţie care, în afara unui brand bun şi a unui site bine poziţionat pe piaţă, nu mai avea nimic. Niciun jurnalist.
Şi dacă tot am acceptat proiectul ăsta, în aceste condiţii, tot ce mi-am pus în minte de la început să fac a fost exact ce eu am învăţat şi mi-am dorit, în aceşti ani, ca jurnalist.
Adică o redacţie în care jurnaliştii să aibă toată independenţa editorială de care au nevoie (lucru tot mai rar întâlnit în redacţii, din păcate, însă cei care mă cunosc ştiu bine că, la acest capitol, este exclus să negociez orice ţine de independenţa editorială şi de felul în care eu ştiu că trebuie făcută presa, fără compromisuri), să aibă un mediu profesionist de lucru, să muncească cu drag, să aibă lângă ei profesionişti din presă cu care să poată face echipă, să fie feriţi de orice „bruiaj” care ar putea să apară în redacţii, să facă presă de calitate. Şi mi-am mai propus ca aceşti jurnalişti, având un brand bun în spate, să poată trăi exclusiv din munca lor, adică din ceea ce poate produce cinstit publicaţia pentru care ei lucrează.
Toate lucrurile astea s-au îndeplinit”, a scris jurnalista pe Facebook.
Pe de altă parte, Ovidiu Vanghele a scris:
„Evident ca plec odata cu Ramona de la Ziare com. Ma bucur tare ca am participat alaturi de ea constructia redactiei, sper sa nu se aleaga praful de acest grup, oamenii care raman acolo chiar sint oameni cum trebuie.
Mi-ar fi placut sa fac mai mult jurnalism si mai putine discutii cu patronatul, da’ na, asta e”, a subliniat jurnalistul.
Ziare.com, fără redactor-şef de două ori într-un an
Citeşte şi: Plecare în masă de la Ziare.com. Toată echipa: redacţia, tehnicul şi vânzările
Materiale controversate
Mandatul Ramonei Ursu la Ziare.com a fost marcat şi de un subiect controversat. Mai exact, o monitorizare Paginademedia.ro, din luna ianuarie, a arătat cum pe Ziare.com au apărut foarte multe materiale despre binefacerile pâinii ambalate.
Niciunul dintre materiale nu preciza legătura dintre patronatul Ziare.com şi patronatul Vel Pitar.
Un spot care spune că 500 de persoane se contaminează zilnic cu COVID a rulat pe posturile de televiziune timp de două săptămâni şi a trezit reacţii inclusiv de la Departamentul de Situaţii de Urgenţă, care a calificat reclama ca având mesaje înşelătoare.
Cifra, care menţiona un studiu al Universităţii Politehnice, era, de fapt, rezultatul unor calcule probabilistice matematice, făcute de o maşină virtuală, pe bază de scenarii. Cu alte cuvinte, nu e un fapt, ci o propobabilitate calculată matemetic.
Reclama a fost plătită de Asociaţia Preţuieşte Calitatea, organizaţie care are sediul într-o clădire deţinută de acelaşi acţionar ca şi Vel Pitar.
„Studiu realizat de Politehnica Bucuresti: 500 de persoane se contamineaza zilnic cu COVID-19 din cauza manipularii produselor de panificatie neambalate". Titlul, aproape identic cu afirmaţia din controversatul spot video, era al unui articol de pe Ziare.com.
Comentarii
- acum două săptămâni a avut loc întâlnirea Patronate - ANSVSA - OPC cu privire la minciunile promovate în campania de presă susținută prin interpuși de seful Vel Pitar. Concluziile au fost devastatoare: campania respectivă nu are fundamente științifice si a fost asimilată oficial unui fake news. Au venit apoi punctele de vedere ale EFSA cu privire la improbabilitatea ca pâinea proaspata sa fie o sursă de infectare cu SARS Cov 2 și chiar o pozitie publică a Politehnicii care precizează foarte clar că studiul invocat de marketingul Vel Pitar nu îndeplinește criteriile științifice necesare.
- singura replică din presă la evenimentele respective a fost un articol din ziarul Bursa intitulat pompos "Specialiștii din SUA recomandă ambalarea produselor de panificație". Articolul respectiv preia trunchiat opiniile a doi virusologi americani publicate in iulie 2020 intr-o publicatie locala din Carolina de Sud (The Post and Courier). Practic, jurnalistii de la Bursa au folosit
un articol din urmă cu opt luni pentru a acoperi vocea specialiștilor și autoritatilor române exprimată cu doar o zi în urmă. Problema e că în articolul original opiniile celor doi virusologi invocați de articolul din Bursa sunt departe de a justifica afirmația din titlu! Practic, jurnaliștii de la Bursa au tradus tendențios și inexact afirmațiile respective, rezultatul fiind departe de opiniile exprimate cu adevarat de cei doi oameni de știință! Practic, ei nu spun nimic spectaculos acolo și invocă doar respectarea regulilor de igienă la prelucarea, ambalarea și transportul alimentelor. Nimic deosebit față de pozițiile oficiale ale producătorilor și autorităților!
- Ghiciți ce? Articolul din Bursa nu a fost preluat de Ziare.com! Practic, jurnalistii de acolo și-au dat seama că e o facătură și nu au vrut să se compromita promovând un fake news de o lejeritate indecentă pentru un jurnalist trecut printr-o facultate de specialitate. Și foarte probabil, având în vedere și contextul discutiilor tot mai încarcate generate de cerbicia cu care Siminel continuă campania împotriva pâinii proaspete.