AUDIENŢE RADIO 2021 | MATINALE COMERCIAL. Tinerii şi matinalele radio. Cine se află în top? Emisiunea lui Daniel Buzdugan şi Mihai Morar de la ZU domină topul în Bucureşti. În ţară şi la oraşe, oamenii preferă să-i asculte pe Ionuţ Rusu şi Andrei Ciobanu, de la Kiss FM.
Cifre bune şi pentru Răzvan Exarhu şi Rock FM în Bucureşti. Între cele mai ascultate matinale se mai regăsesc şi cele de la Europa FM (Deşteptarea cu Vlad Petreanu, George Zafiu şi Luca Pastia) şi Digi FM (Matinalul Digi FM cu Beatrice Ghiciov, Bogdan Miu şi Bogdan Ciuclaru).
Câteva concluzii, pe scurt:
- ZU dă cel mai ascultat matinal în Bucureşti: cel realizat de Buzdugan şi Morar. În ţară şi la oraşe, însă, postul Intact se află pe doi
- Matinalul lui Rusu şi Andrei domină topul pe naţional şi urban, dar în Bucureşti se află pe trei
- Rock FM se menţine pe locul doi în Capitală în rândul tinerilor, la fel ca anul trecut
- Matinalul de la Europa FM prinde locul trei în ţară şi la oraşe, cu matinalul Deşteptarea
Paginademedia.ro vă prezintă clasamentul posturilor de radio din România în perioada 11 ianuarie 2021 - 25 aprilie 2021, potrivit ultimului val al Studiului de audienţă radio, realizat de IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research.
Bucureşti - Tinerii ascultă Buzdugan şi Morar, Eharhu şi Rusu şi Andrei
- Radio ZU dă cel mai ascultat matinal din Bucureşti. În comparaţie cu 2020, matinalul lui Buzdu şi Morar are un foarte uşor plus, de 4.000 de ascultători. În primăvara lui 2021 a avut 86.000 de ascultători unici, în medie pe ediţie
- Al doilea cel mai ascultat matinal rămâne cel al lui Răzvan Exarhu, de la Rock FM. A avut 67.000 de ascultători, cu 5.000 mai puţini decât în 2020
- Podiumul este completat de Kiss FM. Matinalul lui Rusu şi Andrei urcă o poziţie faţă de anul trecut, având 53.000 de ascultători
- Pe patru se află matinalul Europa FM (peste 45.000 de ascultători), iar topul cinci este completat de Magic FM.
- Guerilla şi Mihai Dobrovolschi urcă pe locul şase în topul pe publicul comercial, după ce în primăvara lui 2020 se clasa pe poziţia a noua
Audienţa posturilor de radio din BUCUREŞTI, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de primăvară 2021, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:
|
Primavara 2021 | |||||||
Audienta medie zilnica | Daily reach | Market Share | Daily reach | Market Share | Variatie | |||
T O T A L | 461.900 | 100.0 | 431.400 | 100.0 | -30.500 | |||
1 | ZU | 81.900 | 17.0 | 86.100 | 16.5 | 4.200 | ||
2 | Rock FM | 73.000 | 11.5 | 67.100 | 13.2 | -5.900 | ||
3 | Kiss FM | 57.100 | 10.7 | 53.400 | 8.4 | -3.700 | ||
4 | Europa FM | 68.400 | 12.8 | 45.900 | 9.6 | -22.500 | ||
5 | Magic FM | 28.500 | 5.0 | 30.200 | 5.8 | 1.700 | ||
6 | Guerrila | 21.700 | 3.4 | 28.500 | 5.1 | 6.800 | ||
7 | Actualitati | 14.600 | 3.7 | 25.500 | 5.4 | 10.900 | ||
8 | Virgin Radio | 22.300 | 3.5 | 22.300 | 2.8 | 0.0 | ||
9 | Dance FM | 22.800 | 3.3 | 16.200 | 2.9 | -6.600 | ||
10 | Chill FM | 9.900 | 0.8 | 16.000 | 3.0 | 6.100 | ||
11 | Romantic FM | 14.600 | 1.7 | 14.400 | 2.6 | -0.200 | ||
12 | Digi FM | 23.300 | 2.8 | 11.700 | 1.5 | -11.600 | ||
13 | ProFM | 15.400 | 1.8 | 11.500 | 1.2 | -3.900 | ||
14 | Itsy Bitsy | 10.000 | 1.1 | 10.800 | 1.2 | 0.800 | ||
15 | Impuls | 5.000 | 1.0 | 6.300 | 1.5 | 1.300 | ||
16 | Smart Radio | 7.700 | 1.7 | 6.100 | 0.7 | -1.600 | ||
17 | Vibe FM | 10.200 | 1.7 | 5.600 | 1.0 | -4.600 | ||
18 | National FM | 7.600 | 1.1 | 4.900 | 1.1 | -2.700 | ||
19 | Cultural | 2.300 | 0.3 | 4.800 | 0.7 | 2.500 | ||
20 | Ant. Satelor | 3.700 | 0.9 | 2.400 | 0.7 | -1.300 | ||
21 | Bucuresti FM | 2.300 | 0.4 | 2.300 | 0.5 | 0.0 | ||
22 | Tananana | 5.000 | 0.9 | 0.900 | 0.2 | -4.100 | ||
23 | Muzical | 2.300 | 0.3 | 0.0 | 0.0 | -2.300 |
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.
Urban - Podiumul la oraşe: Kiss FM, ZU şi Deşteptarea cu Petreanu şi Zafiu
- Românii de la oraşe preferă un alt matinal, faţă de cei din Bucureşti. Matinalul lui Rusu şi Andrei pune Kiss Fm pe primul loc, peste 545.000 de ascultători şi o creştere 32.000 de persoane
- Pe locul secund, la distanţă, se află Radio ZU. Matinalul moderat de Buzdugan şi Morar se clasează pe doi, cu 462.000 de ascultători în medie. ZU a avut o uşoară scădere: 6.000 de ascultători mai puţini decât anul trecut.
- La fel ca în 2020, matinalul Deşteptarea de la Europa FM completează podiumul la oraşe - 408.000 de ascultători tineri. A avut cu 23.000 de persoane mai mult decât anul trecut
- În top 10 mai există o singură schimbare faţă de 2020: Radio România Actualităţi trece pe locul 6, iar Virgin Radio cade pe 7
Audienţa posturilor de radio la nivel URBAN, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de primăvară 2021, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:
|
Primavara 2021 | |||||||
Audienta medie zilnica | Daily reach | Market Share | Daily reach | Market Share | Variatie | |||
T O T A L | 2,528.000 | 100.0 | 2,566.500 | 100.0 | 38.500 | |||
1 | Kiss FM | 512.900 | 15.5 | 545.800 | 15.4 | 32.900 | ||
2 | ZU | 468.800 | 15.6 | 462.100 | 14.4 | -6.700 | ||
3 | Europa FM | 384.800 | 12.7 | 408.000 | 14.0 | 23.200 | ||
4 | Digi FM | 169.800 | 4.6 | 186.800 | 5.0 | 17.000 | ||
5 | Magic FM | 169.600 | 4.4 | 178.000 | 6.0 | 8.400 | ||
6 | Actualitati | 149.500 | 5.3 | 163.800 | 5.9 | 14.300 | ||
7 | Virgin Radio | 151.200 | 5.1 | 155.700 | 4.2 | 4.500 | ||
8 | Rock FM | 132.700 | 3.7 | 143.100 | 4.7 | 10.400 | ||
9 | ProFM | 113.600 | 3.6 | 85.700 | 1.5 | -27.900 | ||
10 | Guerrilla | 47.900 | 1.6 | 60.400 | 1.8 | 12.500 | ||
11 | National FM | 30.500 | 0.9 | 38.600 | 1.3 | 8.100 | ||
12 | Cultural | 14.900 | 0.5 | 20.000 | 0.4 | 5.100 | ||
13 | Craiova | 6.200 | 0.2 | 14.300 | 0.4 | 8.100 | ||
14 | Timisoara | 8.600 | 0.2 | 11.000 | 0.3 | 2.400 | ||
15 | Constanta | 0.000 | 0.0 | 10.200 | 0.4 | 10.200 | ||
16 | Resita | 15.500 | 0.7 | 8.600 | 0.5 | -6.900 | ||
17 | Iasi | 22.600 | 0.6 | 8.300 | 0.2 | -14.300 | ||
18 | Ant. Satelor | 15.300 | 0.5 | 8.100 | 0.4 | -7.200 | ||
19 | Tg. Mures | 7.500 | 0.1 | 5.800 | 0.2 | -1.700 | ||
20 | Bucuresti FM | 7.500 | 0.3 | 2.300 | 0.1 | -5.200 | ||
21 | Cluj | 3.900 | 0.0 | 2.000 | 0.1 | -1.900 | ||
22 | RR Brasov FM | 0.000 | 0.0 | 0.000 | 0.0 | 0.000 |
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.
Naţional - Matinalul Kiss FM cu Rusu şi Andrei, la distanţă pe primul loc
- Acelaşi lider şi în ţară pe publicul tânăr: Kiss FM. Matinalul moderat de Ionuţ Rusu şi Andrei Ciobanu a condus topul pe acest segment de public, cu 914.000 de ascultători, o creştere de 75.000 de persoane
- Pe locul secund se clasează Radio ZU şi al său matinal cu Buzdu şi Morar. Are în jur de 693.000 de ascultători, deci cu mai bine de 200.000 mai puţini decât Kiss FM
- În top 3 urmează Europa FM - 601.000 de ascultători.
- Matinalul de la Virgin Radio a avut cea mai bună creştere şi a ajuns pe locul 5, cu 237.000 de ascultători (anul trecut era pe 7). În schimb, au scăzut Radio România Actualităţi şi Magic FM
- Rock FM a depăşit PROFM, iar Guerilla intră în top 10
Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de primăvară 2021, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:
Primavara 2020 | Primavara 2021 | ||||||
Audienta medie zilnica | Daily reach | Market Share | Daily reach | Market Share | Variatie | ||
T O T A L | 4,104.400 | 100.0 | 4,093.200 | 100.0 | -11.200 | ||
1 | Kiss FM | 839.000 | 15.5 | 914.300 | 17.2 | 75.300 | |
2 | ZU | 716.000 | 14.2 | 693.500 | 13.7 | -22.500 | |
3 | Europa FM | 552.700 | 11.3 | 601.100 | 12.3 | 48.400 | |
4 | Digi FM | 312.100 | 5.9 | 317.800 | 5.7 | 5.700 | |
5 | Virgin Radio | 189.400 | 3.5 | 237.600 | 4.3 | 48.200 | |
6 | Actualitati | 266.900 | 6.1 | 236.400 | 5.4 | -30.500 | |
7 | Magic FM | 233.900 | 4.2 | 227.600 | 5.1 | -6.300 | |
8 | Rock FM | 159.700 | 3.0 | 171.300 | 3.3 | 11.600 | |
9 | ProFM | 178.200 | 3.2 | 150.900 | 2.1 | -27.300 | |
10 | Guerrilla | 47.900 | 1.0 | 80.800 | 1.4 | 32.900 | |
11 | Ant. Satelor | 101.200 | 2.4 | 52.500 | 1.7 | -48.700 | |
12 | National FM | 50.500 | 1.0 | 47.300 | 1.1 | -3.200 | |
13 | Iasi | 62.400 | 1.4 | 46.600 | 1.0 | -15.800 | |
14 | Cultural | 21.300 | 0.5 | 28.400 | 0.5 | 7.100 | |
15 | Resita | 43.300 | 1.1 | 26.800 | 0.5 | -16.500 | |
16 | Craiova | 24.600 | 0.6 | 24.400 | 0.4 | -0.200 | |
17 | Tg. Mures | 9.400 | 0.1 | 19.700 | 0.3 | 10.300 | |
18 | Timisoara | 15.400 | 0.3 | 16.400 | 0.3 | 1.000 | |
19 | Constanta | 0.000 | 0.0 | 10.200 | 0.3 | 10.200 | |
20 | Bucuresti FM | 7.500 | 0.2 | 5.100 | 0.2 | -2.400 | |
21 | Cluj | 6.900 | 0.1 | 2.000 | 0.0 | -4.900 | |
22 | RR Brasov FM | 0.000 | 0.0 | 0.000 | 0.0 | 0.000 |
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.
Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
Comentarii
In plus lumea mai asculta radio in masina, la serviciu, sub forma de podcast. Astea sunt reflectate in audiente?