AUDIENŢE Matinale Radio. Scor strâns pe publicul tânăr între matinalele radio în Bucureşti. Între Morning Zu, cu Buzdugan şi Morar şi Morning Glory cu Răzvan Exarhu.
Pe primele luni ale anului, Zu este primul, iar matinalul de pe Rock FM cu Răzvan Exarhu rămâne pe locul al doilea, la mică distanţă, ca şi în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Consumul de radio din toamnă a fost însă diferit. La valul de măsurare din toamna anului trecut, Morning Glory reuşise în premieră să plaseze un post de nişă pe primul loc în topul matinalelor în Capitală, chiar dacă tot la mică distanţă în faţa Radio ZU.
Paginademedia.ro vă prezintă audienţa matinalelor în rândul publicului tânăr, între 18 şi 49 de ani, potrivit ultimului val de măsurare (ianuarie-aprile), comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
- în Bucureşti, Morning ZU rămâne cel mai ascultat matinal în rândul tinerilor, comparativ cu primăvara anului trecut, chiar dacă pierde aproape 10.000 de ascultători. Morning Glory cu Răzvan Exarhu e foarte aproape, la doar 8.000 de ascultători distanţă.
Puţin public tânăr la Radio România Actualităţi: matinalul public e primul pe publicul total, dar tocmai pe locul şapte la tineri. Radio Guerrilla urcă pe locul cinci în Capitală la publicul tânăr.
De remarcat matinalul Digi FM cu Bogdan Miu, Beatrice Ghiciov şi Bogdan Ciuclaru: audienţa creşte mai mult de dublu şi sare nu mai puţin de patru locuri în sus în top! Peste dublu creşte şi programul de dimineaţă Pro FM.
- la oraşe, top trei în rândul tinerilor rămâne neschimbat, cu matinalul Kiss FM primul (Andrei Ciobanu, Ionuţ Rusu, Ana Moga), urmat de Morning Zu şi Deşteptarea de pe Europa FM. Morning Glory cu Răzvan Exarhu urcă două locuri în topul urban.
- la nivel naţional conduce în rândul tinerilor tot matinalul Kiss, cu Zu pe doi şi Deşteptarea pe trei. De notat urcarea pe locul cinci a matinalului Magic FM cu Liana Stanciu (şi la oraşe urcă un loc).
Paginademedia.ro prezintă în continuare studiul de audienţă pe publicul comercial (18-49 de ani) realizat în perioada ianuarie – aprilie 2022 de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi MERCURY RESEARCH S.R.L.:
NOTĂ. Analiza Paginademedia.ro ia în calcul clasamentul după numărul de ascultători (Daily Reach). În calculul cotei de piaţă mai intră un indicator. Se numeşte timp mediu de ascultare.
Dacă o staţie are mai puţini ascultători, dar care stau mult pe post (timpul de ascultate ridicat), cota de piaţă va fi mai mare decât a unui radio care are ascultători mai mulţi, dar care petrec mai puţin timp acolo.
AUDIENŢE MATINALE BUCUREŞTI. Morning Zu sau Morning Glory?
- Buzdugan şi Morar scad în Bucureşti, dar îşi menţin primul loc în rândul tinerilor, poziţie pe care o aveau şi anul trecut în primăvară. Morning Glory cu Răzvan Exarhu (cu un foarte uşor plus) s-a apropiat foarte mult: 77.400 de ascultători are ZU dimineaţa, aproape 70.000 are Rock FM.
De amintit că, în toamnă, Exarhu a reuşit să treacă peste Morning ZU, comparativ cu toamna anului precedent (la mică distanţă).
- un plus şi pentru matinalul Kiss FM - Foarte bună dimineaţa (6.000), care îţi menţine locul al treilea. Deşteptarea de pe Europa FM stagnează, dar îşi păstrează locul.
- intră în top cinci în rândul tinerilor matinalul Radio Guerrilla. Cu un plus de 7.000 de ascultători, Dobrovolschi urcă de pe şase pe cinci.
- pe publicul tânăr, matinalul Radio România Actualităţi cu (Daniela Petrican şi Cătălin Cîrnu), primul pe publicul total, e abia pe locul şapte (din 130.000 de ascultători, doar 30.000 au între 18 şi 49 de ani).
- cea mai spectaculoasă urcare în Bucureşti vine de la matinalul Digi FM: audienţa creşte de peste două ori, de la 12.000 la 28.500, iar matinalul sare de pe locul 12 pe poziţia a opta.
- creştere notabilă pe publicul tânăr din Bucureşti (tot dublare) şi pentru matinalul Pro FM - Dimineaţa blană cu Mădă Veve şi Sebastian Coţofană: de la 11.500 de ascultători la 23.400 şi salt de trei locuri.
Audienţa posturilor de radio pe publicul COMERCIAL (18-49 de ani) în BUCUREŞTI, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de primăvară 2022, comparativ cu anul trecut:
ian-apr 2021 | Daily Reach | Market Share | ian-apr 2022 | Daily Reach | Market Share | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | ZU | 86.100 | 16,5 | ZU | 77.400 | 16,9 | |
2 | Rock FM | 67.100 | 13,2 | Rock FM | 69.500 | 13,1 | |
3 | Kiss FM | 53.400 | 8,4 | Kiss FM | 59.100 | 9,4 | |
4 | Europa FM | 45.900 | 9,6 | Europa FM | 44.600 | 9,9 | |
5 | Magic FM | 30.200 | 5,8 | Guerrila | 35.600 | 6,6 | |
6 | Guerrila | 28.500 | 5,1 | Magic FM | 31.600 | 6,4 | |
7 | Actualitati | 25.500 | 5,4 | Actualitati | 30.700 | 5,2 | |
8 | Virgin Radio | 22.300 | 2,8 | Digi FM | 28.500 | 4,4 | |
9 | Dance FM | 16.200 | 2,9 | ProFM | 23.400 | 3,6 | |
10 | Chill FM | 16.000 | 3,0 | Virgin Radio | 23.200 | 4,2 | |
11 | Romantic FM | 14.400 | 2,6 | Dance FM | 15.300 | 2,5 | |
12 | Digi FM | 11.700 | 1,5 | Romantic FM | 13.100 | 1,6 | |
13 | ProFM | 11.500 | 1,2 | Itsy Bitsy | 10.300 | 1,2 | |
14 | Itsy Bitsy | 10.800 | 1,2 | Impuls | 8.200 | 0,7 | |
15 | Impuls | 6.300 | 1,5 | One World Radio | 4.400 | 0,3 | |
16 | Smart Radio | 6.100 | 0,7 | Cultural | 3.700 | 0,6 | |
17 | Vibe FM | 5.600 | 1,0 | National FM | 3.700 | 0,9 | |
18 | National FM | 4.900 | 1,1 | Muzical | 1.900 | 0,2 | |
19 | Cultural | 4.800 | 0,7 | Digi24 FM | 1.600 | 0,1 | |
20 | Ant. Satelor | 2.400 | 0,7 | Sport Total | 1.000 | 0,0 | |
21 | Bucuresti FM | 2.300 | 0,5 | Bucuresti FM | 800 | 0,1 | |
22 | Tananana | 900 | 0,2 | Ant. Satelor | 0,0 | 0,0 | |
23 | Muzical | 0,0 | 0,0 | Gold FM | 0,0 | 0,0 | |
T O T A L | 431.400 | 100,0 | T O T A L | 431.900 | 100,0 |
NOTĂ. În calculul cotei de piaţă mai intră un indicator. Se numeşte timp mediu de ascultare. Dacă o staţie are mai puţini ascultători, dar care stau mult pe post (timpul de ascultate ridicat), cota de piaţă va fi mai mare decât a unui radio care are ascultători mai mulţi, dar care petrec mai puţin timp acolo.
AUDIENŢE MATINALE ORAŞE. Kiss, rămâne primul la tineri la oraşe
- pe publicul tânăr, între 18 şi 49 de ani, matinalul Kiss (cu o mică scădere, de 15.000) este cel mai ascultat în primele luni ale lui 2022, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021.
- Morning Zu rămâne pe locul al doilea, dar Buzdugan şi Morar au un plus de 30.000 de ascultători tineri.
- Deşteptarea de pe Europa FM (locul trei) are un minus de 20.000 de ascultători.
- urcă pe locul patru matinalul Magic FM cu Liana Stanciu (20.000 plus). Chiar dacă are o mică creştere (12.000), Digi FM alunecă pe cinci.
- Exarhu şi Morning Glory urcă două poziţii în rândul tinerilor de la oraşe: cu 30.000 de ascultători câştigaţi, Rock FM urcă de pe locul opt la începutul anului trecut pe poziţia a şasea.
- Matinalul Guerrilla rămâne pe locul zece (plus 8.000 de ascultători).
Audienţa posturilor de radio pe publicul COMERCIAL în în mediul URBAN, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de primăvară 2022, comparativ cu anul trecut:
ian-apr 2021 | Daily Reach | Market Share | ian-apr 2022 | Daily Reach | Market Share | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kiss FM | 545.800 | 15,4 | Kiss FM | 530.800 | 15,4 | |
2 | ZU | 462.100 | 14,4 | ZU | 499.100 | 17,1 | |
3 | Europa FM | 408.000 | 14,0 | Europa FM | 388.000 | 13,1 | |
4 | Digi FM | 186.800 | 5,0 | Magic FM | 199.800 | 6,1 | |
5 | Magic FM | 178.000 | 6,0 | Digi FM | 198.100 | 6,0 | |
6 | Actualitati | 163.800 | 5,9 | Rock FM | 173.800 | 5,2 | |
7 | Virgin Radio | 155.700 | 4,2 | Virgin Radio | 149.100 | 4,2 | |
8 | Rock FM | 143.100 | 4,7 | Actualitati | 142.100 | 4,2 | |
9 | ProFM | 85.700 | 1,5 | ProFM | 78.800 | 2,2 | |
10 | Guerrilla | 60.400 | 1,8 | Guerrilla | 68.600 | 2,2 | |
11 | National FM | 38.600 | 1,3 | Itsy Bitsy | 31.500 | 0,4 | |
12 | Itsy Bitsy | 21.500 | 0,3 | National FM | 26.600 | 1,0 | |
13 | Cultural | 20.000 | 0,4 | Craiova | 16.200 | 0,4 | |
14 | Craiova | 14.300 | 0,4 | Iasi | 12.100 | 0,4 | |
15 | Timisoara | 11.000 | 0,3 | Cluj | 11.000 | 0,2 | |
16 | Constanta | 10.200 | 0,4 | Cultural | 9.800 | 0,4 | |
17 | Resita | 8.600 | 0,5 | Resita | 8.800 | 0,1 | |
18 | Iasi | 8.300 | 0,2 | Tg. Mures | 8.600 | 0,1 | |
19 | Ant. Satelor | 8.100 | 0,4 | Ant. Satelor | 7.500 | 0,3 | |
20 | Tg. Mures | 5.800 | 0,2 | Timisoara | 7.300 | 0,1 | |
21 | Bucuresti FM | 2.300 | 0,1 | Constanta | 1.600 | 0,0 | |
22 | Cluj | 2.000 | 0,1 | Bucuresti FM | 800 | 0,0 | |
23 | RR Brasov FM | 0,0 | 0,0 | RR Brasov FM | 0,0 | 0,0 | |
T O T A L | 2.566.500 | 100,0 | T O T A L | 2.625.300 | 100,0 |
AUDIENŢE MATINALE Naţional. Kiss, ZU şi Europa, topul naţional pentru tineri
- Acelaşi top trei matinale în rândul tinerilor la nivel naţional ca şi în primăvara anului trecut: Kiss FM primul (cu o scădere de aproape 100.000 de ascultători), urmat de Morning ZU (cu 70.000 de tineri pe plus faţă de 2021).
- scade şi matinalul Europa FM (locul 3) - minus de aproape 50.000 de ascultători tineri în ţară.
- completează topul matinalul Digi FM, cu 50.000 creştere.
- şi la nivel naţional, Magic FM urcă în top. Matinalul cu Liana Stanciu are un plus de 50.000 şi urcă pe locul 5, faţă de şapte în primăvara anului trecut.
- Rock FM şi Morning Zu bifează un plus de 40.000.
Audienţa posturilor de radio pe publicul COMERCIAL la nivel NAŢIONAL, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de primăvară 2022, comparativ cu anul trecut:
ian-apr 2021 | Daily Reach | Market Share | ian-apr 2022 | Daily Reach | Market Share | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kiss FM | 914.300 | 17,2 | Kiss FM | 822.300 | 15,6 | |
2 | ZU | 693.500 | 13,7 | ZU | 762.100 | 15,7 | |
3 | Europa FM | 601.100 | 12,3 | Europa FM | 554.800 | 12,0 | |
4 | Digi FM | 317.800 | 5,7 | Digi FM | 368.300 | 6,5 | |
5 | Virgin Radio | 237.600 | 4,3 | Magic FM | 279.600 | 5,6 | |
6 | Actualitati | 236.400 | 5,4 | Virgin Radio | 241.100 | 4,4 | |
7 | Magic FM | 227.600 | 5,1 | Actualitati | 224.800 | 4,7 | |
8 | Rock FM | 171.300 | 3,3 | Rock FM | 210.700 | 4,0 | |
9 | ProFM | 150.900 | 2,1 | ProFM | 165.900 | 3,0 | |
10 | Guerrilla | 80.000 | 1,4 | Guerrilla | 75.000 | 1,4 | |
11 | Ant. Satelor | 52.500 | 1,7 | Iasi | 49.100 | 0,8 | |
12 | National FM | 47.300 | 1,1 | National FM | 45.600 | 0,9 | |
13 | Iasi | 46.600 | 1,0 | Craiova | 44.700 | 1,2 | |
14 | Itsy Bitsy | 31.600 | 0,3 | Ant. Satelor | 43.900 | 1,3 | |
15 | Cultural | 28.400 | 0,5 | Itsy Bitsy | 39.200 | 0,4 | |
16 | Resita | 26.800 | 0,5 | Cultural | 28.800 | 0,5 | |
17 | Craiova | 24.400 | 0,4 | Cluj | 20.400 | 0,3 | |
18 | Tg. Mures | 19.700 | 0,3 | Resita | 20.400 | 0,3 | |
19 | Timisoara | 16.400 | 0,3 | Timisoara | 13.200 | 0,3 | |
20 | Constanta | 10.200 | 0,3 | Bucuresti FM | 8.700 | 0,1 | |
21 | Bucuresti FM | 5.100 | 0,2 | Tg. Mures | 8.700 | 0,1 | |
22 | Cluj | 2.000 | 0,0 | Constanta | 4.500 | 0,1 | |
23 | RR Brasov FM | 0,0 | 0,0 | RR Brasov FM | 0,0 | 0,0 | |
T O T A L | 4.093.200 | 100,0 | T O T A L | 4.212.700 | 100,0 |
Comentarii
Ceva, ceva se misca in piata de radio. E de bine!
Mulți din monștrii consacrați au picioare din lut, adică se clatină.