AUDIENŢE MATINALE RADIO. Ce matinale radio au ascultat tinerii în lunile de primăvară-vară? Publicul comercial 18-49 de ani s-a orientat, pe primul loc, către Morning ZU, atât în Bucureşti, cât şi la nivelul întregii ţări şi la oraşe.
Diferenţele sunt la locurile doi-trei: în Bucureşti, Morning Glory cu Răzvan Exarhu, pe Rock FM este al doilea cel mai ascultat matinal în rândul tinerilor. E urmat de DesKiss Dimineaţa.
La oraşe şi la nivelul întregii ţări, opţiunile doi şi trei sunt matinalul Kiss FM (cu Cătălin Oprişan, Ciprian Dinu şi Corina Băcanu) şi Deşteptarea de pe Europa FM (cu Vlad Petreanu, George Zafiu şi Luca Pastia).
De notat că studiul s-a întins pe patru luni din mai şi până în august, ceea ce înseamnă că a prins şi o perioadă în care emisiunilor au fost în vacanţă.
Câteva concluzii legate de audienţa matinalelor, pe publicul comercial (adică ascultătorii între 18 şi 49 de ani):
În Bucureşti, Morning ZU are un mic plus de audienţă şi îşi menţine primul loc în rândul tinerilor. Exarhu îşi păstrează audienţa în Capitală şi rămâne pe locul al doilea pe comercial. Matinalul Kiss urcă pe trei.
Pro FM are cel mai mare salt la tineri în Capitală: urcă nu mai puţin de 9 locuri şi intră în top 10.
La oraşe, primii în rândul tinerilor sunt tot Mihai Morar şi Daniel Buzdugan. Sunt urmaţi de DesKiss Dimieaţa şi de Europa FM. De notat urcarea pe locul patru a matinalului Magic FM: Magic Morning, cu Liana Stanciu.
La nivelul întregii ţări, matinalele preferate de tineri sunt Morning ZU, DesKiss dimineaţa şi Deşteptarea.
Paginademedia.ro prezintă în continuare studiul de audienţă în prime-time (intervalul orar 7.00-10.00) pe publicul comercial (18-49 de ani) realizat în perioada 2 mai – 13 august 2023 de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi MERCURY RESEARCH S.R.L..
NOTĂ. Analiza Paginademedia.ro ia în calcul clasamentul după numărul de ascultători (Daily Reach). În calculul cotei de piaţă mai intră un indicator. Se numeşte timp mediu de ascultare.
Dacă un program are mai puţini ascultători, dar care stau mult pe post (timpul de ascultate ridicat), cota de piaţă va fi mai mare decât a unui radio care are ascultători mai mulţi, dar care petrec mai puţin timp acolo.
Audienţe Matinale Radio Bucureşti COMERCIAL: Morning ZU şi Morning Glory, primele opţiuni în rândul tinerilor. Kiss urcă pe trei
Pe publicul comercial, matinalul Radio ZU are o uşoară creştere şi se menţine pe primul loc. Exarhu îşi păstrează locul al doilea.
Schimbare de top pe locul al treilea, unde urcă DesKiss dimineaţa (cu o creştere de audienţă) şi coboară Europa FM.
Guerrilla de dimineaţă, cu Mihai Dobrovolski, coboară de pe şase, pe opt. Urcă în schimb Dance FM, de pe locul zece pe poziţia a şasea.
Saltul cel mai spectaculos vine de la Pro FM. Matinalul Pro FM, What The Fun, cu de Bogdan Drăcea, Raluca Cojocaru şi Bogdan Ciudoiu şi-a crescut de patru ori audienţa pe publicul tânăr, faţă de anul trecut. În vara lui 2022, era pe locul 18, acum a sărit direct pe locul nouă.
Din publicul matinalul Radio România Actualităţi, doar 10% sunt tineri. Din 112.000 de ascultători şi locul al doilea pe publicul total, doar 13.000 sunt tineri (iar programul nu prinde top 10).
Cine creşte:
- Pro FM are cel mai mare plus: 12.000 de ascultători tineri (anul trecut avea 4.000)
- Ascultători noi şi la Kiss FM - cu peste 11.000 creştere, a urcat pe trei
- Plusuri şi la Morning ZU (8.500), Dance FM (6.000)
Cine scade:
- Guerrilla de dimineaţă (-13.500) şi Radio România Actualităţi (-13.000) au pierdut cel mai mult.
- Virgin Radio are dimineaţa un minus de 8.000 de ascultători tineri, iar matinalul Digi FM scade cu 6.500.
Audienţa matinalelor radio în BUCUREŞTI, pe publicul COMERCIAL (18-49 de ani), în valurile de măsurare mai-august 2022 şi 2023 (intervalul orar 7.00-10.00):
PC Bucuresti PT | Vara 2022 | PC Bucuresti PT | Vara 2023 | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Audienţa medie zilnică | Daily reach | Market Share (%) | Audienţa medie zilnică | Daily reach | Market Share (%) | DIFERENTA | ||
1 | ZU | 73.100 | 14.1 | 1 | ZU | 81.500 | 14.9 | 8.400 |
2 | Rock FM | 68.700 | 12.9 | 2 | Rock FM | 67.600 | 14.8 | -1.100 |
3 | Europa FM | 48.500 | 12.3 | 3 | Kiss FM | 48.300 | 8.9 | 11.400 |
4 | Magic FM | 39.100 | 7.7 | 4 | Europa FM | 45.500 | 11 | -3.000 |
5 | Kiss FM | 36.900 | 5.7 | 5 | Magic FM | 37.500 | 8 | -1.600 |
6 | Guerrila | 30.700 | 6.4 | 6 | Dance FM | 20.500 | 2.9 | 6.200 |
7 | Actualitati | 26.100 | 6.9 | 7 | Virgin Radio | 18.000 | 3.6 | -7.800 |
8 | Virgin Radio | 25.800 | 4.6 | 8 | Guerrila | 17.300 | 4.1 | -13.400 |
9 | Digi FM | 17.600 | 2.4 | 9 | ProFM | 16.100 | 2.3 | 12.100 |
10 | Dance FM | 14.300 | 2.9 | 10 | Romantic FM | 14.800 | 2.6 | 0.700 |
11 | Romantic FM | 14.100 | 2.5 | 11 | Actualitati | 13.300 | 3.4 | -12.800 |
12 | National FM | 8.800 | 1.5 | 12 | Digi FM | 11.100 | 2.5 | -6.500 |
13 | Impuls | 8.200 | 1.6 | 13 | Impuls | 10.500 | 1.5 | 2.300 |
14 | Itsy Bitsy | 8.000 | 0.9 | 14 | One World Radio | 9.700 | 1.6 | 6.800 |
15 | Muzical | 5.700 | 0.7 | 15 | Itsy Bitsy | 6.900 | 0.7 | -1.100 |
16 | Gold FM | 4.800 | 1.1 | 16 | Sport Total | 4.200 | 1 | 3.400 |
17 | Cultural | 4.400 | 0.4 | 17 | National FM | 3.800 | 1.1 | -5.000 |
18 | ProFM | 4.000 | 1.2 | 18 | Bucuresti FM | 3.500 | 1.2 | 2.400 |
19 | One World Radio | 2.900 | 0.3 | 19 | Cultural | 3.300 | 0.8 | -1.100 |
20 | Digi24 FM | 2.700 | 0.1 | 20 | Muzical | 2.700 | 0.4 | -3.000 |
21 | Bucuresti FM | 1.100 | 0 | 21 | Digi24 FM | 2.100 | 0.2 | -0.600 |
22 | Ant. Satelor | 1.000 | 0.4 | 22 | Ant. Satelor | 1.100 | 0.1 | 0.100 |
23 | Sport Total | 0.800 | 0.1 | 23 | ||||
T O T A L | 398.100 | 100 | T O T A L | 391.700 | 100 | -6.4 |
Audientele matinale radio la oraşe COMERCIAL: Scăderi de multe zeci de mii
Dacă audienţele matinalelor în Bucureşti au fost stabile în rândul tinerilor, la oraşe sun scăderi de multe zeci de mii de ascultători, şi asta la vârful clasamentului.
Chiar dacă în top se menţin Morning ZU, DesKiss Dimineaţa şi Deşteptarea de pe Europa FM, toate trei scad (însumat, minusul lor este de peste 150.000 de ascultători).
Schimbări de top după podium. Pe locul patru urcă Magic Morning, cu Liana Stanciu, unul dintre puţinele matinale care nu scad la oraşe pe publicul tânăr.
Matinalul Digi coboară un loc, la fel Morning Glory, cu Răzvan Exarhu.
Cine creşte:
- Foarte puţine creşteri şi mici. Şi aici, matinalul Pro FM are cel mai mare plus: peste 16.000 de ascultători câştigaţi dimineaţa.
- În rest, plusuri mici: Radio România (2.200), Magic Morning (2.100), Antena Satelor (9.500)
Cine scade:
- Toate matinalele din top trei sunt pe minus: Deşteptarea (aproape 80.000), DesKiss Dimineaţa (-45.000), Morning ZU (-33.000)
- Scad cu zeci de mii şi Morning Glory (-44.000) şi Guerrilla de dimineaţă (-30.000).
Audienţa matinalelor radio în MEDIUL URBAN, pe publicul COMERCIAL (18-49 de ani), în valurile de măsurare mai-august 2022 şi 2023 (intervalul 7.00-10.00):
PC URBAN PT | Vara 2022 | PC URBAN PT | Vara 2023 | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Audienţa medie zilnică | Daily Reach | Market Share (%) | Audienţa medie zilnică | Daily Reach | Market Share (%) | |||
1 | ZU | 503.800 | 10.4 | 1 | ZU | 471.200 | 16.6 | -32.600 |
2 | Kiss FM | 446.100 | 9.2 | 2 | Kiss FM | 400.900 | 11.7 | -45.200 |
3 | Europa FM | 409.100 | 8.4 | 3 | Europa FM | 330.900 | 12.2 | -78.200 |
4 | Digi FM | 218.200 | 4.5 | 4 | Magic FM | 205.300 | 6.7 | 2.100 |
5 | Rock FM | 205.000 | 4.2 | 5 | Digi FM | 174.200 | 5.6 | -44.000 |
6 | Magic FM | 203.200 | 4.2 | 6 | Rock FM | 161.300 | 5.2 | -43.700 |
7 | Virgin Radio | 160.100 | 3.3 | 7 | Virgin Radio | 156.500 | 4.4 | -3.600 |
8 | Actualitati | 116.200 | 2.4 | 8 | Actualitati | 118.400 | 4.5 | 2.200 |
9 | ProFM | 73.200 | 1.5 | 9 | ProFM | 89.600 | 2.4 | 16.400 |
10 | Guerrilla | 61.800 | 1.3 | 10 | Guerrilla | 31.600 | 1.1 | -30.200 |
11 | National FM | 29.600 | 0.6 | 11 | Itsy Bitsy | 24.700 | 0.5 | 3.500 |
12 | Cultural | 27.700 | 0.6 | 12 | Cultural | 19.600 | 0.4 | -8.100 |
13 | Itsy Bitsy | 21.200 | 0.4 | 13 | National FM | 17.500 | 0.6 | -12.100 |
14 | Resita | 17.400 | 0.4 | 14 | Ant. Satelor | 17.100 | 0.8 | 9.300 |
15 | Craiova | 11.600 | 0.2 | 15 | Craiova | 15.600 | 0.6 | 4.000 |
16 | Ant. Satelor | 7.800 | 0.2 | 16 | Resita | 13.200 | 0.4 | -4.200 |
17 | Iasi | 7.200 | 0.1 | 17 | Iasi | 10.300 | 0.3 | 3.100 |
18 | Bucuresti FM | 4.300 | 0.1 | 18 | Constanta | 10.200 | 0.4 | 8.800 |
19 | Timisoara | 4.200 | 0.1 | 19 | Timisoara | 6.700 | 0.3 | 2.500 |
20 | Cluj | 3.300 | 0.1 | 20 | Tg. Mures | 5.100 | 0.2 | 2.900 |
21 | Tg. Mures | 2.200 | 0 | 21 | Bucuresti FM | 3.700 | 0.2 | -0.600 |
22 | Constanta | 1.400 | 0 | 22 | Cluj | 0 | 0 | -3.300 |
23 | RR Brasov FM | 0 | 0 | 23 | RR Brasov FM | 0 | 0 | 0 |
T O T A L | 2.505.500 | 51.7 | T O T A L | 2.404.300 | 100 | -101.200 |
AUDIENŢE Matinale RADIO COMERCIAL NAŢIONAL. Mai puţini tineri la marile matinale. Doar Magic Morning şi Radio România cresc notabil
Ca şi la oraşe, cele mai ascultate matinale radio pe publicul comercial sunt si cele care scad cel mai mult. Şi cu acest trend, topul preferinţelor tinerilor e acelaşi ca anul trecut: Morning ZU, DesKiss Dimineaţa, Deşteptarea, Digi FM şi Magic Morning.
Magic FM şi Radio România au matinalele cu cea mai mare creştere pe comercial în ţară: în jur de 25.000 plusul faţă de anul trecut. În schimb, Europa FM are cea mai mare scădere: aproape 100.000.
În linii mari, clasamentul este similar cu anul trecut (doar cu un schimb de locuri între Virgin Radio şi Rock FM).
Cine scade:
- Matinalul Europa FM scade cu 92.000 de ascultători, în timp ce Kiss FM pierde 45.000, iar Rock FM - 43.000.
- Minus de 36.000 de ascultători tineri la Morning ZU, 33.000 la Guerrilla şi 24.000 la matinalul Digi FM.
Cine creşte:
- Magic Morning iese în evidenţă la capitolul plusuri: 25.000. Aceeaşi creştere şi la matinalul Radio România Actualităţi pe publicul tânăr.
- Creşte şi Virgin Radio dimineaţa, cu aproape 14.000 de ascultători tineri.
Audienţa matinalelor radio la nivel NAŢIONAL, pe publicul COMERCIAL (18-49 de ani), în valurile de măsurare mai-august 2022 şi 2023 (intervalul 7.00-10.00):
PC National PT | Vara 2022 | PC National PT | Vara 2023 | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Audienţa medie zilnică | Daily Reach | Market Share (%) | Audienţa medie zilnică | Daily Reach | Market Share (%) | DIFERENTA | ||
1 | ZU | 812.800 | 16.8 | 1 | ZU | 776.900 | 16.5 | -35.900 |
2 | Kiss FM | 755.1000 | 14.2 | 2 | Kiss FM | 710.000 | 14.2 | -45.100 |
3 | Europa FM | 604.000 | 13 | 3 | Europa FM | 511.700 | 12.8 | -92.300 |
4 | Digi FM | 359.700 | 7.5 | 4 | Digi FM | 336.000 | 6.1 | -23.700 |
5 | Magic FM | 270.000 | 5.6 | 5 | Magic FM | 294.800 | 6 | 24.800 |
6 | Rock FM | 254.100 | 5 | 6 | Virgin Radio | 224.700 | 3.6 | 13.500 |
7 | Virgin Radio | 211.200 | 3.6 | 7 | Rock FM | 211.500 | 4.1 | -42.600 |
8 | Actualitati | 162.600 | 3.5 | 8 | Actualitati | 187.900 | 3.9 | 25.300 |
9 | ProFM | 161.800 | 3 | 9 | ProFM | 152.200 | 2.7 | -9.600 |
10 | Guerrilla | 92.000 | 2 | 10 | Guerrilla | 59.500 | 1.3 | -32.500 |
11 | Ant. Satelor | 64.800 | 1.8 | 11 | Ant. Satelor | 50.100 | 1.6 | -14.700 |
12 | National FM | 37.200 | 0.7 | 12 | Cultural | 38.400 | 0.4 | 2.900 |
13 | Cultural | 35.500 | 0.7 | 13 | Craiova | 31.800 | 0.9 | 10.200 |
14 | Itsy Bitsy | 28.400 | 0.3 | 14 | Itsy Bitsy | 29.900 | 0.3 | 1.500 |
15 | Iasi | 26.800 | 0.3 | 15 | Iasi | 27.800 | 0.4 | 1.000 |
16 | Resita | 24.200 | 0.6 | 16 | National FM | 26.900 | 0.7 | -10.300 |
17 | Craiova | 21.600 | 0.5 | 17 | Resita | 20.200 | 0.3 | -4.000 |
18 | Constanta | 9.100 | 0.3 | 18 | Timisoara | 18.100 | 0.4 | 11.000 |
19 | Timisoara | 7.100 | 0.2 | 19 | Constanta | 13.400 | 0.5 | 4.300 |
20 | Bucuresti FM | 4.200 | 0.1 | 20 | Tg. Mures | 5.100 | 0.1 | 2.900 |
21 | Cluj | 3.300 | 0 | 21 | Bucuresti FM | 3.700 | 0.1 | -0.500 |
22 | Tg. Mures | 2.200 | 0 | 22 | Cluj | 2.500 | 0.1 | -0.800 |
23 | RR Brasov FM | 0 | 0 | 23 | RR Brasov FM | 0 | 0 | 0 |
TOTAL | 4.067.000 | 100 | TOTAL | 3.966.900 | 100 | -100.100 |
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro